Skip to main content

Rindu

Assalammualaikum.
sekarang pukul 4 pagi.
qid baru je balik. now qid kt umah ummi..
pagi semalam pukul 7 pagi qid melawat rumah kekal kamu esya.
Rindu..
rindu sangat.. rindu kamu.. rindu walid..
air mata ni menitik saat dipusara walid.
rindu sangat.
walid. sy dh nak habis belajar dah. but bru diploma.
tp sapa sangka kan walid anak walid yg setan dlu dh
tmat diploma.
Alhamdulillah..
insya Allah hujung thun ni konvo..
tu pun klo kolej x tukar planning laa..
lama kan sy x lawat kubur walid and esya..
sibuk menyiapkan semua kerja.
setel dah semuanya.
setel semuanya saya trus ke rumah kekal walid tu.
rindu walid.
nak ke rumah kekal abang jauh...
balik nti bru singgah. insya Allah.

esya. now qid kat bilik kamu.
ummi ajak tido sini b4 qid balik seremban.
ummi nak buat sarapan untuk qid esok...
katanya rindu nak tgk qid makan mcm2 masakan die.
heheh ummi rindu qid?
whoaaa cm x caya jee...
esya..
kmo thu apa yang jadi skang kan??
but don wory esya.. qid dh janji kan?
qid akan tunai kan..
masih mencuba...mencuba sedaya upaya qid mengawal perasaan ni.
doakan diri ini mampu k.

26 atau 28 ni dh balik seremban.
ayah yg ambil semua brng..
insya Allah sabtu tu singgah ipoh lagi then tros pecut ke arau
untuk start kerja...
lepas ni dh xde dah nak melepak hehari ngn nik..
dh xde dah nak mengarokkk ngan ajrul...
dh tkde dahh nk bertekakk ngan shahir...
dh xde dahh nk tumpang moto biru wani tuu...
and one more thing dh xde dah nak date ngan una kat dataran..
akan rindu semua nya..
semua nya aku akan rindu..
kowang adik beradik aku.
plz jangan lupa aku.

macam qid ckp b4 ni qid tak thu apa akan jadi saat2 akhir berjmpe mereka nti.
rasanya mcm xkan jmpe dah....
nik tadi ade jumpe...
qid dpt rasa itu yang last.. sebab esok qid ada hal nk kluar...
lusa nik dh balik rawang..
tadi lepas lepak kepsi nik hantar qid balik..
qid tnye "kita jmp lagi tak lps ni"
die jwp "tk thu laa... nk jmp blh jee..."
qid pun mcmm mmmm okeyy...
orang last qid jmpe qid rasa shahir..
sebab isnin tuu qid nak ikut die pi klej
pi tgk die present...
selasa tu klo jd qid dh balik dahh...
and die mesti lepas tu tros balik..
kann??
wani plakk tadi qid ade jmpe die...
die pun qid rasa mcm last jee jmpe tadi..
die muka td mcm stress jee lepas present...
qid tnye gak okey tak?
die jwb "entah... tak yah tanya laa"
qid pelik..
kenapa??
ade problem ke??
qid rasa website die yg problem smlm yg updte tu je..
xkan die down?
klo down pun nik punye db lagi truk kot..
last minit gakk tetibe tak de ...
hmmmm mungkin die risau kottt...
wani balik hari ahad...
mcm qid ckp esok qid ade hal...
hari sabtu plak xde mknenye dpt jmpe dia...
kan die blik ahad..mesti die nak kemas2 brng2 die...mmmm
kami name je sama negeri...
tapi blh kire kott berapa kali jee kmi jmpe...
jujur qid ckp qid ngan die rapat mase kt ipoh jee...
kat seremban jarang sangattt jumpe..
walaupun rumah kami dekat..
mmmmmm
ajrul?
ajrul tengah demam sekarang..
dh dua hri dah semput...
qid pun dpt rasa yang qid last jmp die masa die hantar qid bllik
malam sebelum qid present hri tu..
malam tu die pi ngedate..
lps ngedate uh die teman qid ngan nik lepak skali buat kerja sampai lah pkol 3 pagi..
then die yg hntr qid balik..
rasa mcm itu yang last..
sebab die masih x berapa siht..
so x kan die nak melepak ngan kami kan??
qid lagi 4 hri dh nak balik
die sndri pernh ckp klo die demam mmg trok...
so gws along!!

alang..
kau ingt tak mase kau kerja shah alam dlu?
mase kau otw nak blik shah alam kau semput...
malam tu kwn2 ko bwk ko pi klinik ambik neb..
kau x bg tau ibu pun kau ambik neb malam tuu..
then kau balik seremban esok tu..
mase tu pun kau tak berapa nak siht...
kau pergi klinik paksu ambik neb lagi sekli..
mase tu pun kau x bg tau ibu..
bila paksu kata kau kne tahan wad, ibu tahu ibu marah kau teruk kan??
hahahah teruk kau kne bebel mase tuu..
kesian kau..
dh laa tgh tk sihat time tu...
lepas tu kne marah plak lagii..
mmm sabar je laa kann...
aku rindu kau lah alang...
kau jaga diri kat sana k.
jaga sham,iwan,walid, esya semua k...
kau untung alang sbb kau dpt jmp sham and iwan.
aku rindu dowg jugak.
aku doakan kalian semua kat tmpat paling murni k.

Nerdy!
aku dh mula rindu kalian.
sebab?
sebab lately kita semua x de berkumpul berlima daa...
since shahir ade problm jap ngan ajrul and nik...
mcm susah jee nk kumpul 5 org balik.
ade jmpe pun shahir xde...
ade jmpe pun wani xde...
klo aku ajak kowg pi makan ais buah esok msti ajrul xde..
kann?
so x complete 5 org..
Mmmmm mungkin tuhan nak bg aku rasa rindu tu dlu laa..
ahahhaaha

btw kat sini aku nak ckp thankz kat nik.
sebab die penyelamat aku masa hari present tuu...
mase tu mlm sebelum nye aku balik bilik hidung ngan telinger aku
berdarah teruk..
lepas bersih2 kan semua aku tertido...
sedar2 dh pukul 8...
web site tak siap lagi..
kne present pukol 11...
aihhh...
mase tu kul 8.30 nik dh tunggu aku kat bawah...
aku kat atas tgh setting website lagiii...
dri atas aku jert panggil nama nik..
mintk tlg die pi all about print untuk print out aku punye pakaging
and cover cd and buat buku assesoriii aku tuhhh...
nasib die ade...
siap je aku seting website.. aku jmppe die jp kat bawah...
die dh print dh barng2 aku tuuu..
then aku tros bg laptop kat die mintk tlg buat website aku..
serius aku x sempat masa tuu..
bukan niat nk mempergunakan die atau nak menyuruh dia...
tapi aku terdesk sgt masa tu..
dgn baju tak iron lagiii..
dgn x mandi lagiiii...
bagi je die lappy aku tros naik atas iron baju and mandi...
kesian nik aku tinggal mcm tu je...
nasib baik die ada...
dia nak tlg...
thank you so much nik.
aku hargaiii...
aku hargai semua pertolongan kau dkt aku....
terima kasih sangat.
tak terbalas rasanya...
klo kau takde...atau kau tido lgi time tuuu msti aku x present hri rabu tuu..
kaki aku hnya ada dua..
tangan aku hanya ada 2 untuk buat semua benda masa tuuu...
terima kasih nik.
nasib baik kau present sama hari dengan aku...
Allah semuanya kan.
Terima kasih tuhan....


Ajam...
website aku x sehebat website kau...
website aku x sehebat design kau..
tapi aku mencuba ajam..
aku sahut cabaran kau untuk buat website aku sendri
tanpa mintk tlg pakcik..
tanpa mintk tlg kawan...
guru aku  hanya youtube and google...
akhirnya selesai ajam...
cabran kau berjaya aku laksanakan...
aku tunggu habuan dri kau je niii...
tunggu aku balik kl k??
hehhehehehe

k la tu je aku nk burak hari nii..
pape pun alfatihah buat abang abang aku.
and moga cepat sembuh ajrul ameel..
kurangkan smoke lepas ni k!
SALAM

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi