Skip to main content

Nerdy vs. Hr

Assalammualaikum.
Now nak storymory pasal Nerdy vs. HR
hahahah aku dh nampak dah yg Nerdy x boleh lawan bbdk HR..
dari segi apa??
hahahah
dri segi friendship and politik.
Okey mcm korang tahu bbdk HR masing masing
ada background family yang berbeza..
kak ojie tu ayah die menteri BN.. tapi dia masih boleh berkawan baik
dengan miwok yang mak die orang kuat PKR..
hahahahaha..
berkawan bertahun tahun tanpa mempersoalkan apa apa pasal politik
semasa bertemu..
tanpa mmpersoalkan tentang isu politikk sesama sendirii..
klo ada tak puas hati ke diorang buat statement random.
takde nk tuju satu bahagian.
even berjumpa depan depan tak pernah nak perli2 sesama sendiri..
friendship dowg mmg aku salute dri duluu...
Kak dira anak menteri melaka.
boleh bersahabat ngan abg amer sedangkan ayah abg amir orang kuat PKR.
see?
dowg kawan baikk k...
takde bermusuh..

Apa cita dengan Nerdy?
Aku bukan nak memburuk kan dowg.
cuma aku terkejut.
macam korang tahu skng sebok pasal GST kan??
semuaa orang mengamok..
termasuk org yang support BN.
Oneday lepak kedai mamak.
cakap cakap pasal GST..
aku menyampuk
"sana cita pasal GST.. sini cita pasal GST..bosan laa"
JUJUR aku ckp tu sebab aku rimass..
kat fb psl gst.. kat twitter pasal gst.. kat wechat pasal gst..
then ajrul jawab "nk buat mcm mana dh duduk kat negara ada gst"
k fine!
then nik bisik2 kat ajrul..
then automatik ajrul ckp "ohh pangkah dacing laa ni"
aku pon mcm #$%^&*()
so what?
ahahhahah lantak laaa..itu hal lainn..kita ni hal lain..
x payah cmpur aduk...
since dari tuu..
bler nak ckp pasal gst ajru msti
mcm ckp "ishh ishh jgn ckp psl gst ti org marahh.."
hahahah tah apa apa..
klo korang kenal sapa bbdk HR..
kowg akan lebih matang bab nii..
aku x ckp aku matang..tapi
aku dh jd seperti mereka..
dulu ye aku cepat melenting bila org ckp psl BN.
tapi skng tidak lagii..aku lebih berfikir.
mungkin tu pendapat kowg kann...
aku dah boleh trima.. sebab aku dh bljar dri abang2 akak2 HR tuuu...
benda mcm ni kita tak boleh terus bersuara.
kita kne pikir sekeliling juga.
benda ni isu sensitif.
sangat sensitif..

so klo ade sesape dri Nerdy yang membaca
harap tak terasa dengan posting aku kali ni...
aku just membezakan Nerdy and HR..
satu je aku nak ckp.
aku layan kowg mcm kwn2 aku.. mcm adik bradik akuu..
kau nak kutuk BN dpn aku go on.
aku xkan melenting even aku pangkah dacing.
sebab aku x kan ambik port langsung.
bukan urusan aku pon.
okey??

Salam

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.