Skip to main content

aku dan die

assalammualaikum.

21/8/14
aku menangis sendiri lepas thu keadaan die.
aku meratapi sndiri lepas thu keadaan die.
aku x mampu nak berhdpn dgn die.aku tkot air mata ni gugur.
aku masih belum bersedia kehilangan die..
satu satu nye insan yg aku sayang sampai akhir nyawa aku.
aku harap die cepat sembuh..
aku minta pade tuhan.tarik la nyawa aku dulu bru die...
sebb aku tk sanggup nk menghadapi hidup tnpa die..
sebab aku x mampu nak dgr kabar berita ketiadaannya..
aku x sanggup melihat jenazah nye.
tuhan jgn ambil die ketika aku masih bernyawa..
aku x mampu..aku x kuat..
tapi yang pasti aku tahu die sangat kuat..
sangat!
die masih tersenyum dpn aku..
die masih melayan aku seperti mane die layan aku ketika die melahirkan aku 20 thun yg lalu..
die sembunyi semua dari aku..
dan aku bersyukur sbb akk terbukk hati untuk bercerita semua pada aku.
SEMUA sudah thu..kecuali aku.
kenapa?kenapa die nak rahsiakan pada aku..
tk nak aku risau? tk nak aku sedih..mulia nya dia..
sanggup ke tepikan sakit dia,penat die , lelah die sbb aku.
terima kasih.

aku dpt thu pasal die pagi semalam.
waktu die xde rumah.waktu aku tinggal ngan akk..
lepas akk bg tau aku tros pergi kerja..
aku tahan rasa sebak..aku tahan rasa sedih...
aku simpan erat2 dlm hati aku niii...
balik rumah pukol 6 aku bawakkan die prata.
aku ajak die makan..die makan dengan akuuu..
aku diam jerr..aku tgk jer die makan..
aku x mampu nak tnye die kenapa die x cerita pada aku..
air mata ni hampir menyalir dpn die mase die kopekkan aku buah manggis.
suruh aku makan...
die jerr yg selalu layn aku..
die thu aku xreti bukak buah...
buah ape jer aku nak makan semua die kopek kann...
manggis ke,buah rambutan ke  ape jerr yg perlu buang kulit die mmg aku x thu kopek..
waktu die kopek kan aku buah tuu hati terdetik "sape nk kopek kan aku buah nnti bler die xde?"
Allahhuakbarr...
lame kan mase aku dgn die ya Allah..Aku mohon..

malam ni qid kena kena tido umah uncle kat sepang..
esok kena pi klia ikot tuan zali..
sebenarnye aku bru jer balik dri klia..ade reheasel...
esok kena pi awal..so kena tido sepang tumpng umah uncle.
baju esok x iron lagi..die dh tido..
x sanggup nk kejut die...
kenapa aku x iron sndrii??
aku takot...sbb setiap kali aku iron baju msti berlobangg..sampai satu tahap tu die ckp
 "lepas ni pape biar ibu buat..syng baju2 yg koyak tuu"
sejak tu die yg iron kann..dari skolah dulu mcm tuu jugak...
sape nak tlg iron kan baju?
akak tkde...
hmmm -_- sesilap jp lagi aku bawak bju tak iron nii pi umah uncle..suh aunty iron kan :)

k lah aku out dlu..doakan aku ngan die..aku sayang die..sangat!
and hope evrythng yg terjadi esok berjalan dengan lancar..
insya Allah

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi