Skip to main content

cerita aku.

assalammualaikum cinta hati!
masih cinta hat lagi ker??
hmmm entah laa!
harap harap kamu masih menggap qid ni sebagai cinta hati kamu..heee ape qid merepek nii??
hmm entah laaa..
now qid kat singapore with remy,ira , lee and apek!
terkejut kann??
qid tk prktikal kerr??
bkn septut nye qid praktikal ker kannn??bukan septotnye skng qid kena pergi kerja kerr??
Kenapa qid masih berjalan2 kenapa qid masih relaxx??
hmmm pada kowg yg tnye aku mcm mcm tuu...
pada kowg yg text aku,wassap aku, im aku wc aku tnye aku x PRAKTIKAL ker????
yg tnye aku kat mane sume tuuu..
kowg mungkn x thu ape yg jdi kann??sbb tu kowg semua ternye! pada aku..
thankz guys...sekurang kurang nye aku nampak yg kowg tu ambik bert pasal akuu..
thankz again beb! :)
okeyyy skng aku nak ceritaa apa yg jadi sebenarnye...
mcm yg kowg thu sepatotnye 1 julai kiteee semua start prktkal kann???
aku dah pergi menlaporkan diri aku dekat snwng tuuuu...
mcm yg kowg semua thu company yg lead nye ad lahh abg aku sendiri...
incik Zul.
atau lebih slalu aku mensii dowg Abang Zul...
aku hanye pergi melatihkan diri kat company tu only 5 day...
teruk takk??
kenapa aku pergi 5 hari jerrr??
kenapa aku tak teruskan kat situ>?
okeyyy first sbb kerja aku disituu...
aku dlm bidng multimedia tp aku tidak dilayan seperti seorang budk multimedia...
aku disuruh meng'update facebook mereka sahaja...
sedngkan sepatutnye aku kesitu aku kena training diri dgn ape yg aku bljr kat kolej tuuu!
dahh tuuu dowg suruh qid pergi hantar flyers kat rumah ke rumahh...
japp jappp...aku ni student ke posmen????
jawab satttttt.
lepas dri hal tuu qid pon decide sendiri tnpa bincng ngan family..
qid tny sir e...qid tny puan syarida..qid tny sir paris...
puan syarida suh ikot step yg dowg suruhhh..
okeyy fineee...qid pon okey jerr...ingt next week uh nk pi lg tmpt tuuu...
skaliii ahad mlm tuuu mak ayah thu hal sebenr...
tahu thu jerr laa bler mak ayah dh thu benda2 merepek jd mesti dowg yg mengamok...
so mlm tuu jugak mak,ayah and abg decide qid tk payah lg pergi sanaaa...
japp! skng ni plan qid dh berteraboooo....skng niii ape yg qid plan dh serabottt...
mane blh wokk aku benti tertibee..aku masih student..bukan dh grad...so aku kena ikot ape yg kolej arah kannn...qid explain satu2 step yg puan syarida suh ikot tuuuu....
tppppp mak ayah masihhhh tetap dgn keputusan die...
hmmmm qid dh pening da time uhhh...semua tuu berpunca dri badottt...semua tuuu mak ayah thu dri diaa..
sumpahhh qid bengang giler ngan badot time uhh..hmmm
sabo jerr laa akuuu
lepas dh jd mcm tuuu...qid tros wassap sir...
sir col tpa...dh tuu sir bg qid nmber tpa...
sir suruh col esoknye tuuu..okeyyy..
esok tuu qid col la tpa...x sempat ckp lg sir dh ckp 'awak ni yg under incik paris yer?"
hahahhahah senang cite akuu..x pyh nk bebel bebnyk..time uh sir ckp awak benti jer duluuu nnti anta surt benti..
okeyyy! so secara rasminye aku stop dri company tuuu...
and now aku masih mencri tmpt yg bruuu..ikot kan 14 julai kena start dahhh...tp kmo thu jer la kan ira..
perangaiiii bodoh qid niii kenkdng mmg ikot hatii jerr..hmmm pi mamposss laaa!

kowg thu qid mane sknggg??
qid kat jb with remy,apek,kee and ira...
nk mengenjoykan diri dulu b4 qid find tmpt yg bru...hope tmpt tuuu yg laaa menggilaaa...
actuallykan guys! semua ni bukan silap abg zul...
tapi benda nii semua berpunca dri partner bisnes abg zul tuuu..
ahhh malas la aku nak mensi sape name diea..aku bersabarrr jer niii...
abg zul thu ape yg jadii nii..abg zul thu kenapa qid nak benti niii...
hmm pape punn qid dh slow talk elok elok ngan abg zul!
hmm pape punn thnkz abg zul for everything...hmmmm

pade kowg kowg yang tgh praktikal tuu tahniah guysss..sbb kowg dh tige minggu kann??
kowg blh ckp ape ape jerr kowg mahuu..
masalah kite tak dugakannn??
aku thu ade antre kowg yg ckp aku mengade ngade semua tuhh kann..
satu jerr aku nk ckp...kowg beruntung sbb sesuai dgn tmpt kowgg..and takde masalahhh...
aku x mintak pon nak huruhara kat tempat prktikal aku niii..
k??
btw yg lain  thankz for evrythingg
BADOT!
hahahaha kau nii nak marah...abg..
nak maki....abang...
nak tombokkkkk..abang..
ape patut aku buat???
sabarrrrr jerr dgn perangai baikkk kau nii wokk!! sabarrr sabarrr sabarrr..
k laaa...
out dluuu..
Salam guys!

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.