Skip to main content

buat mu sahabat.

assalammualaikum...
hari ni aku menulis lagi..
untuk keberapa kali??
untuk ape??
untuk siapa??

aku sendrii tidak pasti..
yang pasti aku menulis untuk hilang kan rasa gundah gulana dlm hati..
aku menulis untuk hilang kan marah dlm hati...
aku menulis untuk redakann sakit hati...
dan aku juga menulis untuk merawat hati sendiri...
sampai bila aku perlu begini??
sampai bila aku harus begini??
sampai bila ??

aku masih belum temui jawapannya..
aku masih tiada jln penyelesaian nyaa...
biarkan aku menulis sendiri...
biar kan aku menaip sndrii...
biar kan aku mengarut sendiri...
siapa peduli??
siapa ambil tahuu??
siapa ingin tahuu??
siapa yg tahuu??

tiada siapa...
tiada kata dari mereka...
tiada peduli dri mereka...
tiada perhatian dri mereka...
jadii????
aku dh kata...
biarkan aku sendiriii...
sendiri hanyut dlm dunia akuuu..
hanyut dlm dunia khayalan akuu..
biar aku lemas...
biar aku mati dlm dunia akuu...
hidup akuu...jiwa akuuu...hati akuuu...

dan hari ni aku mahu,aku ingin menceritakan tentang kita..
tentang kami tentang kami berdua,..
dulu pernh terjalin persahabtan...
dulu pernah terjalin hubungan seperti keluarga..
meluah itu ini.
bercerita itu inii
berkongsi itu inii...
tapi sekarang?
hilang dari pandngan..hilang dri kata..
hilang dri berhubung...
kemana menghilang?
kemana perginya dia..
dia yg pernh menjadi teman gelak tawa..
dia yg pernh menjadi teman bercerita...
dia yg pernh menjadi tempat berkongsi itu inii...
aku rindu..
tapi untuk ape aku merinduinya sedangkan pergi nya dia dengan silap aku sendiri..
perginya die kerna keegoaan aku..
pergi nya die kerna sombong nya aku..
pergi nya die kerna angkuh nya aku..

aku bodoh.
bodoh kerana merindui org yg aku sia sia kan dulu..
bodoh kerana merindui org yang aku maki hamun dulu..
bodoh kerana merindui org yg aku lukakan hati nya duluu...
kenapa diri ini begituu??
salah aku kah?
maaf aku hulurkan..

kenapa aku mula tersedar tentang inii??
kenapa aku mula mengambil berat tentng nyaa??
kenapa aku mula mencari nyaaa??
hanya satu kata MENYESAL

andai hayat ini pendek.
aku hulurkan maaf buat mu..
aku cuba mencari jalan agar kau dan die berbaikk..
aku cuba cari jalan agar kau dan die bertegur sapa...
aku cuba cari jalan untuk pulihkan semuanyaa..
aku gagal..
gagal untuk semuanyaa...
aku bukan lupa pada kau saat aku bersama dia...
aku bukan membenci kauu saat aku bersama dia...
tapiii...
aku menjaga hati kedua duanyaa..
menjaga hati kau dan dia..
aku tak ingin dia pergi saat simpati dgn hubungan kita...
aku tak ingin die pergi saat melihat retak nya hubungan kita..
dan aku pun tidak ingin die pergi saat saat melihat kita bersuka riaa...
bukan sebab aku x perdulikan kauuu...tapii dia juga sahabat aku..
aku juga x nak lihat kauu sakit saat aku bersama die,ketawa bersamanya..

walau kau kata "aku okey jer...tak pe.."
aku tahu hatimu bagai dirobekk,sahabat.
aku tahu hati mu lali dgn sikap bodoh aku inii...
aku tahuu..
tapi kau x boleh menipu mata aku...
mata aku masih boleh melihat...
otak aku masih boleh berfkir..
hati aku masih boleh merasa..

hari demi hari kau hilang dari pandngan aku...
hari demi hari kau bisu dari berkata kata padaku...
hari demi hari kau mati dari bersama ku...
kemana sahabat??
kemana kau pergii??
aku juga tahu kau mencari kebahagiaan kau disana..
teruskann..
tapi kau harus tahuu..dalam diam aku...aku masih mencari kau...
aku masih bertanya tntng kauu...

sahabat..
andai kau baca semua ini..
baca apa aku berpesan.
kalau semua dh berakhir..kata kan..
kalau semua ini tinggal kenangan...kata kann...
jangan biar aku masih mengganggap kau teman untuk mendengar setiap bait kata aku...
jangan biar aku masih menggangap kau teman untuk meminjam kan aku telinga buat untuk luahkan semuanya.
jangan biarkan aku begini sahabat...
kata kan aku bukan lagi teman mu..
kata kan aku bukan orng yg perlu kau ambil tahu..
dan tolong katakan pada aku kisah kita,kisah silam..
kisah kita,satu kenangan...
kisah kita,satu titik nokhtah.
dan dari itu aku akan mendidik diri aku untuk terima semuanya..
terima atas segala nya sahabat.
terima kasih kerana mendiamkan diri,mati,kaku,membisu..
terima kasih menbaca luahan terakhir aku buat mu..

bahagia akan selalu bersamamu sahabat..
yang lebih baik akan selalu bersama mu sahabat..
yang lebih agong akan selalu bersama mu sahabat.
andai kau sudah punya yg lebih baik..sampaikan salam aku buatnya..

salam syg dri "kawan" mu.
Assalammualaikum. :)

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi