Skip to main content

..tiada kata

Assalammualaikum :)
hey ellysya...
okeyy qid masuk sini balikk..
ape kabar??
minggu nii qid bz glerrr...
tp xpe lahh..
minggu ni jerr..xpe :)
knp qid masuk sini erkk??
huhuhu takde ape pun senanye..
just tringt and terpikir sesuatuuu...
ap die??hmmmm
entahh lah dua tiga hari nii bler otw blik kolej slalu terpikir...
klo qid mati mcm mane??
sape akan dtg tgk qid kat hosptl mase tuuu..
ade ker classmate nk dtg tgk qid mase uhhh..
ade ke lectre nak lawat mase uhh??
atau hanya jenazah qid jerr terbujur sendiriii..
and qid terpikir...sape akan duduk tmpt qid dlm class tu bler qid takde...
mcm mane suasana dlm class uhh mase hri pertama qid xde...??
happy??sedih?? atau ape?
ade ker ina,wani,akma,ain.izzy,mai,lan,uzair,nadia,ira and semuaa dtg lawat qid mase tuu...?
ape reaksi dowg bler thu qid dh takde??
hmmmm mase tu akan tiba..
bila and kat mane kejadian tuu...kite tak thu kann..

satu lagii...
ade kah badut,kembang,and sowg lg uhh akan dtg time uhh?
ape reaksi mmber2 klo nmpk dowg ade skli time uhh?
aadakah badut akan uruskan jenazah qid mcm mane die uruskan jenazah pian dulu..
walid??walid akan naik ipoh ker??
ibu ayah?? dowg akan naik ipoh atau dowg tunggu jenazah qid kat sane jerr??
ape reaksi tige org tuuu bler dpt thuu??

rahsia..
semua rahsia akan terbongkar ke mase tuuu??
semua org akan thu?
kuat ker dia nnti?mampu ke die trima??
mummy daddy akan dtg same kerr??atau hnye ibu ayah yg iring jenazah qid nnti?
how??
bilik qid..sape akan kemas??sape akan ambik brng2 qid?
mcm mane nadia nak duduk ,tidur sini klo qid dh tkde??
msti die takut..mcm mula2 kak fyqa meninggal dulu...
mesti mse uhh ayah akan dtg uruskan byrn kolej,pinjman semua kann..
msti mase uhh ayh akan jmpe sir..
mase qid dh bwk blik rumah..ramai ker yg dtg??
kwn2 skolah? cikgu2? atau kaunselor2 yg byk tlg aku dulu yg akan dtg?
mcm mane dgn fb,twitter,insta aku??
sape akan hack untuk pdm semuanye..
satu jerr..klo aku xde..tlg hack insta ngan fb aku jerr..
tlg jgn hack twitter aku...
sbb aku thuu bler yg teringt,msti akan cri twitter aku...
mcm mane aku cri twitter abg bler aku rindu die..
ape akan jd pade dira and jiha bler thu dri twitter or wassap yg aku dh xde??
kenapa phone aku aku dh x pakai pattern??
sbb aku tkot,aku mati nnti xde sape blh bukk phone aku,
sim pon aku dh x pakai pasward..
sape nak gune blh jerr..at least blh bg tau kenalan aku ape yg jdii..

Ya Allah..aku tkut hari tuu tiba...
aku x nak dowg menangis...hati ibu belum terubt sejk abg pergii..
aku x nak die sedih lg..Aku nak jmpe abg...aku rehat secukup nyerr...
tlg lah hari tu tiba mase aku dh bersedia...
walaupun aku thuuu hri tuu blh tiba bila bila masa jerr lagii..kann??

Ape pun jadi.Trima dgn redho.Ini takdir dia


Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.