Skip to main content

Story jap!

Assalammualaikum
hey ellysya..
kabare?
hehehehe
qid kat sini sihat..
Alhamdulillah..esya.....hahaha qid rase kelakar skng niii..
bler ramai yg tnye sape crush qid...ramai yg tnye bdk mane..
ramai yg tnye umur die brp...kihkihkih
lame kowg tk tgk aku menggila mcm ni kann???
wa relax lagii niii..kowg tgk nntii...
oneday insya Allah..

ehh dah lahh malaz nak cite pasal crush..kang aku tersnyummm jer langsung tak jalan kije
satu ape punnn..heheeheh
ehh esya...skng nii dh bulan 4...lagi berapa bulan jer qid akan praktilal..
takut?? of coz lah qid takut...
takut,cuak semua ade...
tp...hmmm xpe hope semuanye okey jerr nnti..insya Allah..
qid praktikal kat mane??
heee entah lahh...qid pun tk thu..
lps kes hari tuuu..qid terus decide x nak badut tlg qid praktikl kt astro..
qid pi cari sendiri...
qid email ngan mcm2 org,mcm2 company...
tp satuuu..qid langsung tak mintak kat badut contact number mmber2 yg seangkatan dgn die...
aku cari sendiri badut! SENDIRI okey!
aku sahut cabaran die...

tapi bler qid dh buat keputusan..bler qid dh comfem and hantar letterhead kat satu company nii.
skali mybro mrh plakk...konon nyeee company tuu kecikkk...
konon nyee company tuu xde pape...yg pasti abg syuk mmg dri awal nk aku
praktikal kat tmpt bbdk ultras n9 tuuu...
awal nye bler aku dh decide nak pi cri sndrii...aku terpikir gakk pasal tmpt tu..
notbad!
tapi mase uhh aku jrng jmpe abg syuk...die bz...
so aku xde mase nak jmpe die and ask about this!
so aku pi lah cri sendiri...
bler dh dpt...aku dh buat keputusan...die plakkk bersuara suruh situuu...
now aku x thu nak pi mane??
and yg pasti mstiii mereka mereka mereka tuu jugak yg decide kan untuk akuu..
takpe lahhh~ org kate pilihan keluarga selalu betul...

yeahhh mybe btl..klo x sbb keluarga aku x kan ade kt siniii..
and klo x sbb keluarga yg mendesak ak x kan dpt dean list...
and im nothing without them!
thankz maa thankz paa...
mmg aku mrh!
mmg aku mmberontakkk..
tp aku masih sedar..semua ni untk kebaikan akuu...
aku buat semua ni untuk kowg guys!
thankz again.....hmmmm k lah esya...qid nak out..
jap lagi ade last class for to day...
panas laa cuaca skng ni syg!
hmmmm...
moga kamu tros amat kan sana dear..
im always miss u :)
bye!

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.