Skip to main content

Mcm mcm kerenah!

Assalammualaikum ellysya..
hari ni 14/4/14..
cantik trikh hari ni kn...?
hmmm hari ni hari isnin...
minggu pertama untuk week ke 12..
minggu busy jugk rasa nyerr nii!
minggu nii qid cuti dri handle bbdk palapes...
tapi minggu ni qid akan bz dgn assignment and projek yg melambak!
hmmm minggu ke 16 qid dh nak kena submit semua skalii!
beberpa minggu jer lagiii..
esya...qid ade cerita nak cerita kat kamu niii..
pasal ape??
tentang siapa??
hmmmmmmmm

qid nak story pasal kolej tentang mentor mentee...
hmmm mentor qid mcm yg esya thu is Sir Faris kann?
qid ngan ina hari tuu usulkan lahh kat die pasal nk pi bercutiii...
die on jerrr...
memula asalnyeee qid,ina and ecah nak pii sendiri ajak bebudk niii.
tapi tah mcm mane qid blh dpt idea yg nak guna duit atap and nak ajak sir...
plan awal x mau ajak sir..heehehehe..lepas eddy ckp "ajak laa sir"
qid ngan ina pun pikir dua tiga kali pas uhh..
last2 decide nak gune duit atap....
qid ngan ina punnn cari2 tmpt...
bagi tau sir...
sir pun bg format paper work..
cara nak tulis,ape yg kena ada semua...
last2...
hmmmm
mula2 decide ak pi Nur Lembah Lenggong...
dah plan,dh buat paper work tp skaliiiii!
slah info pasal harga semua tuuu...hmmm! sir punye frust x yah nk cite lahhh!
hehehehehe
Lepas dua tige hari bler sir dh bg tau cancel sbb mahal sgt!
lepas tuuu sir ajak main lasertag kat prade!
qid punn iyekann jer lah!
lame2 uhh qid mcm rase serba salah plak ngan sir petra..sbb kite org dh jmpe die..then siap
im die bg tauu..
dh tuu ryzal plakk ade dua tige kali tanye qid...qid pun mcmm...hmm ape nak buatt nii??
last2 semalam qid usul kan skali kat sir..tnye mcm mane...and bg sir sebut harga untuk
Pulau Aman...
lepas sir thu semua sir buat keputusan nk buat atas name die sahaja...
and limit kan 25 org..
sir kate 100% duit atap....
okeyy fine qid ikot kan jerr lahhh..
tapi bler sir dh ckp yg x mau ajak sir pet qid dh rase mcm...
hmmmm serbasalah gilerrrr wokkk!! -_-
masa kat class mpm td sir col and suruh turun hep buat tnda tgn...
qid pun turunn..qid tgk sir sungguh2...x smpai hati plakk nk ckp yg suh ajak sir pet uhhh!!!
adoiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!
aku tak thu mcm mane nak buat lagii...
tengah tengah woiii...
aku serbasalah ngan sir pet....lepas uhh nak hadap bbdk anak sir pet lagiii...
thennn anak sir paris yg x mau pergiii tuhhh lagiii kena hadappp...
wa tersepit wokkk!!! nak ikot sape sebenarnyerrr niii woiii????
and kenkdng cm nyesal plakkk usulkan benda niii...
bukan aku nyesal x nak pi cuti ngan sir paris...tapiii...nyesal usulkan benda nii smp ade yg ckp ckp belakangg!
semak woiii!
sakittt hatiiii...

pape punnn skng nii tgh tunggu paperwork lulus ke tak..then bru sir bg tau dowg kotttt!
tapi buat masa skng ni sir bg name kami semua...sape yg x mau pi kena cri sape yg nak gantiii...
hmmm pape pun tgk jerr lah ape reaksi dowg blerr sir update pasal benda uh dh submit...
tahan ke aku nak tadah telingerrr lagii??
tahan kerr aku nak hadap semuanye lagiii??
hmmm entah lahhh

hmm k lah esya...
qid ade class niii...
pape qid update lagiii.
ohh yaaa...3 hari lagiii 17hb 4...genap 4 thu arwah achik meninggal dunia...
Alfatihah untuk Achik..

salam..

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi