Skip to main content

Aku menangis lagi

Assalammualaikum cinta hati..
hari ni aku kesini..
setelah tewas dengan bermcm masalah,bermcm perasaan dan
bermcm jenis perangai manusia.
Akhir akhir nii banyak yang berubah ellysya..
dengan gaduh ngan mysista,dgn  masalh family,dengan abg2 qid dengan kerja..
Sumpah qid ckp qid rindu life qid yg dulu...
Skng ni qid tk rase terbeban dengan assignment,qid tk rase terbeban ngan projek2 tuu semua
walaupun semuanye qid pilih untuk buat sowg..
yg membeban kan kepala hotk skng adalah life aku diluar kolej..
yes aku tersenyum kat mane saje,yes aku gelak2 setiap mase..tp hati aku kt dlm nii sakittt...
otak fikiran aku niii sentiasa berfikirkan tentang mereka mereka dan mereka...
siapa mereka? org yg aku syg.
Banyak benda qid dengan skng nii...yg ckp belakang qid,yg tikam belakang qid..
hmm kenapa guys?? kenapa kowg ulang skng apa yg kowg pernah buat dulu kt aku ??
kenapa?? kowg tahu takk hati aku nii baru nak elok sebab ape yg kowg buat dulu...
remy..satu perkataan yg aku nak sgt ckp kat kau.THANKZ
aku hargai ape kau buat,aku hargaii remy walaupun sakit aku nak terima..
Kau tahu benda tuu memberi effect pade aku kann??
kenapa kau buat jugakk..remy..aku anggap kau bukan kwn/sepupu semata2...
tp kau dh mcm sebahagian dari nyawa aku remy..
slalu kau sedih,sape hilangkan sedih kau?? Kau susah..Sape tlg kauu??
aku bukan nak berkira remy..tp aku nak kau ingt ape yg pernh aku buat..
and aku nak kau fikirr....setimpal kee ape yg aku buat dgn ape yg kau bayar kat aku skng??
Kau puas remy??
Kau cerita mcm2 remy kat dowg..ape masalah kau??
ape salah aku smp kau nak buat mcm tuuu??
sampai sowg punn x percaya kat aku lagiiii...dulu korang buat keluarga aku sendiri hilang
kepercayaan kat akuu...Tapi skng ape?? Kau nak buat badut and abg2 yg lain pulakk hilang kepercayaan
kat akuu?? Why remy??
Kau tak kesian kat aku ke remy??
Kau nampak kann mcm mane aku susah slama hampirsetahun lebih nii???
kau nampak mcm mane life aku kat ipoh niii..hanya sebb family x caya kat aku???
kau sendiri pernh dtg ngan ira duduk ipoh ni hampir seminggu sbb nak tgk kehidupan aku kannn???
Kau dh tahu mcm mane aku hidup kat ipoh nii kannn???
Jadi kenapa kau nak bg org org org lain pun benci akuu...
Ape salah aku pada kau remy..
kau engat sepupu esya??
aku pernahh sakit hatiii sgt2 ngan die,kau ingt mcm mane kau maki hamun sepupu esya tuu dulu??
kau ingt takkk?? skng aku nak bg tau kauuu..Perangaii kau same jerr ngan sepupu esya uhhhh..
sumpah remy..aku kecewa ngan akuu...
Aku harap kauuu..aku xthu plakk kau rupanye dalang semua niii...
thankz remy..trima kasih byk...

ellysya..
qid tahu skng nii terlalu ramaii member2 yg ckp blkng qid..yg mengutuk belakang qid...
guys..aku nak ckp..klo satu hari nnti aku terdiam mcm dulu..jgn tnye kenapa....
aku penat tauuu....
penat dengan semua niii...
aku nak life jugak...
aku nk jd mcm budak2 kolej yg lainn..hidup happy jerr aku tgk dowg...
sampai satu tahap tuu esya,qid rase mcm nak lari ke satu tmpt yg xde sape blh jmpe qid lagiii..
qid nak bina hidup baruu..yg xde satu pun hal...
qid tahu qid pun x sempurna...tp kamo blh tahan kerr esya...org mengata pasal kamu..
sampai die x bg kamu nak jelas kan ape2...
dah tuuu dgr cerita dari satu belah pihak jerrr...
belahh qid nii???
mcm mane nak thu qid salah or btl klo dowg sendiri x pernh bg qid mase untuk jelaskan apa apa...
hmmm?
kecewa yg teramat sgt...yes! itu yg qid rase..
kecewa sebab org yg qid harap tikam belakang qid,kecewa sbb kawan2 kat sekeliling mengata/mengutukk
blkang qid,kecewa sebb dowg menilai qid tnpa dgr drii kedua dua belah pihakkk..And YES! qid kecewa sbb dowg x bg qid apa apa peluang untuk qid jelaskan semuanyaaaa!
Thankz kawan,thankz sepupu,thankz abg,thankz family..
thankz buat aku mcm niii...
aku bukan sape2 kann??
Aku xde makna pada sape2 kannn..
aku kowg buang mcm tuhhh sahaja!
trimasssss!

dulu hampir 3 bulan x balik rumah sbb gaduh ngan abg..
and skng..mungkin klo aku balikk xde sape perdulikan aku lgi kann??
trima kasih semua...Again aku ckp..hati aku kecewa...

*ellysya..
doakan hari esok lebih bermakna buat qid,doakan hari esok lebih bertenaga buat qid..
bertenaga untuk terus mengukir senyuman walupn kat dlm nii sakittt mcm nak matii..
doakan yg terbaik buat qid esya.
Abg wan..
adik nangis mlm nii smbil pegang gambar abg..
adik nk abg...adik nak luahkan semuanye abg...
abg...xde sape pedulikan adik skng abg..
xde sape nak dgr ape adik nak ckp,abg...
datang lah sini abg...datang teman adikkk..
datang dengar ape adik nak ckp...
plz abg...tolong adikkk..adik ade abg sowg je skng....

Allahuakbarr..

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

Morning!

Ni gambaq ngan #KukuBesi yang qid promise nak masukkan tuh :D Assalmmualaikum esya! heyyy morningg!! haa felikk tk kenapa qid masukk pepagi bute nihh?? Hahahah actully qid tk tidoq pownn malam tadiii... entah laaa..mcm2 dugaan plakk dtg malam tadii..hanya mampu bersabarr and harungi jee semuanye.. Siyezlyy qid tk thu kenapa sem nii qid jadi seorang yang pemarah..SEMULA! Ya Allah....Pantang org buat silap,pantang org kuang ajaq,pantang org buat qid menunggu memang hanginnn laa qid satuu badannn..Tak kisah lahh sape org tuhhh..Akak abg or member sndriii!! yang qid thu marah marah marahhhh..! Aghhhh!!! kenapa qid yg dulu dtg balikk dlm diri nihhh?? qid tak nak jadi pemarahh..qid tak nak jadi hanginnnn macm dluu!!! qid tak nak! how lahhh esya??? yang qid ingt dluuu qid start jadi tak pemarahhh lepas abg iwan nasihat kann qid sumeee... but now?? whoo?? Ajam?? memang takk lahhh! NEVERR!! tgk muke die pown skng nii QID MENYAMPAH! Enth lahh esyaa..Ape yg buat qid jadi mcm n