Skip to main content

Separuh

Assalammualaikum ellysya..

okeyy malam nii nak checkin sini jap..heheheh
blh tk nak tnye kamo "esya ape kabarr??"
:) hee x boleh kann? hmm x pe lahhh...
hmm lagi seminggu qid dh nak exam dahh..insya Allah 3/3/14 qid start mid term..
hmm kejap jee kann??
entah kenapa rase sem nii mcm kejapp gilerrr!
seminggu dua niii mmg busy jugakk lahhh...lgi lagii dh dekat nakk
exam nii kann..lagi lahhh..nk present itu ini lahh..nak quiz itu ini lahh..
hmm lumrh student kann?? sabo jerrr lahh -_-

qid nak masuk sini nak cerita dua benda penting!
ape die??
pertama skali qid nak story pasal class mate..hmm entah lahhh.
sem niii classmate sgt x best...
sgt sgt x best..
almaklum lahh memasing pandai kann...
so susah sikit nak nganm antre satu same lain uhh..
tambah2 last week class qid nii ade berbalah dgn seorng lectre..
hmm benda kecik jerr kot senanyerr...
benda yg boleh di selesai kan dgn mudah...
tp...org sekeliling memanjangkan cerita...
biler dh meletop...haa ambik kauu!
sampai lectre x mengajar lgii class qid uhh lps niii..hmm -_-
qid x thu nak ckp ape..salah kami???
salah lectre?? entahh lahh..yang pasti Allah tahu sape yg salah sebenarnyee..
kebenaran akan terbuktiii..tunggu dan liht jerr k!
yg bebetul qid rapat dlm class uh...akma,wani,mai,lan,ain,dira,amir,nad,ira...
tuu jerrr..yg lainn?? hmm ade yg okeyy jerr bilerr tgur..
ade yg POYO gilerr :)
Takpee..qid x kisah punn...mase sem 2 and tige punn qid mane pernh berburk
ngan memane bdk laki yg group2 lain...tgk cm sem lepas...sepnjng sem uhh qid x pernh bertegur ngan
geng geng wazer tuhhh..hmm -_- btw esya...geng geng wazer nii senanye lagi bagus drii geng geng bdk tuuu.
die senanye okeyy tauuu..tapii sikap,perangai die yg poyo + over sgtt uhh yg buat aku semakk..
hmmm sabo jerr lahhh...
and mybe sem nii pun qid x kan bertegur ngan mereka2 mcm sem sem sblum niii..hmmm....

okey kedua nak story pasl family...tapi...
hmmm qid smbung nnti blh??
xde mood lah story skngg..kang x pasal2 qid moody smp esok kangg..
hmmm bg hti wa kental dlu k bru wa story kt siniii...
hehehh :)
ti sambung...

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi