Skip to main content

badut.thankz!

Assalammualaikum dunia.
Assalammualaikum cinta hati
Assalammualaikum sahabat sejati
Assalammualaikum pendengar luahan hati

hari ni qid ke sini lagi..
untuk bercerita ape je yg terbuku di hati,
untuk bercerita ape je yg terasa dihati,
untuk bercerita ape je yang disimpan didalam hati.
hari ni 7hb disember..
dua hari yg leps genap lah arwah abg berunur 24tahun..
itu pun klo hayat die masih ade lah..
takde hadiah yg dpt di beri ketika tuu,
hanya sekalung doa sahaja yg mampu qid kirim.
mohon agar die sentiase tenang disana...
Amin amin..
dah seminggu dah qid kat rumah,semalam pertama kali nye qid pergi rumah badut,
tido rumah die,burak dgn die,bercerita mcm2 ngan die,buat segala janji ngan die..
Ya Allah..semamng nye aku mmg rindu moment ngn die begituuu..
Thankz bdut..thankyou somuch sebab luang kan mase ngan akuuuu..
thankz bg mcm2 nasihat kat aku,
thankz bg kata2 semangat kat aku..
and thankz sbb cuba bertindak seperti die..tq so much!
 InsyaAllah badut..aku try buat ape yg die nak,ape yg family aku nakk..
itu pun klo aku mampu..aku cube k!
kauu?? satu je aku nk ckp...jage diri :)
mcm kau ckp mlm tuuu.. "jauh lagi perjalanan kite nii " yeahh!
jauh lagi kann?? :')
maaf ahh badut aku emo mlm tuu..aku ingt die,lagi pun ko thu kan ape
yg bbtl buat aku emo mlm uhh..hmm thankz lahh badut for everythinggg...
tk thu nk ckp ape :( hmm
again takecare :)

*k lah salam :)

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.