Skip to main content

Aku kembali

Assalammualaikum ellysya!
huu Ya Allah lame nye qid tak menulis kat sini..
lame nye qid tak luahkan segala benda kat sinii..
walaupun ade mcm2 qid rase.walaupun ade mcm2 qid tanggung..
semuanyee qid simpan sendiri..
dak sempat langsung esya untuk qid story semua nyee kat siniii..
tak sempat...
dekat dua bulan klo tak silap qid tak update pape..last qid update pun
pasal arwah abg wan..itu sahaja!
sepanjang bulan oktober,bulan november tuu mmg bulan yg mencabar qid..
mcm2 qid tanggung macm2 qid rase...
Alhamdulillah semua nyee masih mampu qid handle!
esya..satu jee qid nak esya buat..
iaitu doakan qid and add untuk pertengahan bulan 12 niii..
doakan kami esya...
qid rase tak  perlu kot qid ckp kenapa dengan qid...
kann??
qid rase kmu sndiri dh thu ape yg qid tanggung kann??
qid rase kmo pn thu mcm mane qid tanggung sakit tu kannn??
hampir 3 tahun esya..hampir tige tahun qid tak sakit tangan,pinggang and kaki....
yes!! b4 nii qid mmg ade sakit kaki ni semua kannn...
smp qid x blh jalan pun ade....
tapi kali niii tak thu mcm mane bende nii blh bertambah2 terukkkk...
ade satu hari tu esya qid sampai tak boleh nak memegang ape jee barang...
qid tak boleh menulis qid x blh bergerakkk!
hanya sebab semua sendi2 qid kejanggg...
tangan qid..tangan kanan qid....
time exam blh tetibe kejang mase tgh menulis....
hanya Dia jee thu ape qid rase mse tuuu....
hanya Dia je thu mcm mane qid lawan semua tuu...
nak ckp qid tak risau??
tipu lahhh....ofcoz lahh qid risau..
cume sepanjng exam tuuu qid cumex mau pikir sgt...
klo qid pikir nnti exam tah ke mane qid entah kemane...
mase blik seremban hari tu time exam qid ade pi xray kat pakcu...
and pakcu sndiri dh sah kann yg sakit lame tu dtg balikkk...
qid tak cite ape die...cukup lah sekadar sape yg thu tuuu..Tahu!
blerr qid dgr jee pakcu ckp tuuu..qid trus pandang muke mak ayah...
qid tenung riak wajah diorang...
qid nak nangis...tp....qid x mampu nak nangis dpn die...
sbb ape??
sbb qid thu lagi qid nangis...lagi menderita mak tuuu...sbb die msti akan lagi risauu...
actually qid pun risau pasal mak!
die pun bukan selalu sihatkann..name pun dialisys...
tapi qid syg makkk..sbb mak x pernh sesaat punn tinggalkan qid mase qid sakit..
mak sepenuh mase ngan qid mase qid sakit...
mak panggil org untuk urut btgn qid..kaki qid semua...
qid kenkadang mcm serbesalah ngan mak ayah....
sebab dri kecikkkk lagii dowg dok pikir pasal kesihatan qid...
ingt kan dh okeyyy..skali niii...dpt balikkk..
Ya Allah...
kesian mak ayah aku.....
ayah...
adik thu ayah semampu mungkin nak suruh pakcu buat yg terbaikk...
yes ayah...i know...but don wory lahhh...pakcu dh jage qid dri kecik kann???
insya Allah kali ni die mampu buat yg terbaik gakkk....
klo dulu die mampu buat qid hilang rase sakit niii..
kenapa x sekarang??
kannn??
doa yang baik2 jee qid mintak dri mak ngan ayahhhh....

Esya....
skng nii qid tgh cuti sem..sebulan...
exam hari tuuu mcm2 benda jadi esya...
hal ngan member,hal ngan abg,dengan asma attack lagiii..
erghhhhh sabar je lahhh...
entah lahhh..entah mcm mane satu malam tuu qid blh semput plakkk...
hahaha yg kelakar tuu qid kena same dgn thaqif kena....
pagi tu lahh..bukak2 fb tgk thaqif pun semput malam tuuu...
hahaah "adik beradik" bak kate walid lahh..hahahah
qid rase mlm tuu qid semput sbb qid ambik shisha kaw2 lahhh....byg kann qid layan sowg kott
mase tuuu...uzair lahhh..! janji nak dtg..skali xdo....
shisha plus ngan coke ais mane takkk semput hoiii!
mmg menempahh mau jee aku niii :)
nasib hospital dkt dgn bilik qid uhhh....
hehehehehheeh
qid bukan  ape...mase tuu mmg stresssss giler2...
dgn abg lagiii...
dgn memberr lagiii...
entah pahal mmber sowg niii mcm nak ngelat2 ngan qid plakkk..
paling qid terkejuttt mase first day exam tuu lahhh...
qid dtg lambat sikitt....
die ade kat cafe mase qid sampai...
qid pun tros ke lobby lahh sbb nak selak2 note jap...
skali tgh selak2 note,dh tuu pas qid dpt thu nombor meja
die ckp "aku naik dulu erk"
qid pun mcm pelik lahhh...
die nak naikk???
bukan selalu die mmg naik ngan aku ke???
qid pun ckp lahh "sabar laaa...naik skali lahh"
mase tuuu sumpah mmg qid pelik...awat die ni nak naik dulu kannnn...
dh naik tuuu...jawab2 exam sume qid kuar lambat...
selalunye klo kuar lambat die akan tunggu qid...
skali kali ni die tak tunggu...
memule qid tertnye gakkk...
mane die nii?? awat x tunggu aku??
slalu lewat mane punnn qid kuarr ade jee die nunggu..
bengang gakkk mase tuhhh...
tapi pikir2 balik...bru tringat yg die dtg naik keta ngan sowg mmber lain..
okey fine! faham nape hg x tunggu...
tapi tu lahhh aku mule terase pelikk blerr ko tertibe nak naik hall dlu tuu..hmmmm
esya nak thu takkk...
qid ade jee tanye die lepas beberape hari qid rase die ngelat ngan qid...
ape yg qid jwb is, die pun x thu kenpa..mungkin sbb serba salah sbb die x tlg qid sgt
time esseimen...
pasal esseimen,pasal projek awatnyee hang nk panjang lebaqqq sgt nokkk!
hmmm...pape punn lantaq pi lahhh...
dh lepaihh dh semua tuhhh....
pasal abg!
erghhh ape die???
mcm biase lah abg abg abg abg abg aku tuhhh mengamukkk blerr thu aku buat sesuatu benda
x senonoh kat ipoh tuuu...hahahahahah...ayat mcm menyeramkan kannn..hahahah
tak de ape ahhh..dowg tuuu godik godik jee ngan den.....
tapi pape pun semua tuu dh berlalu...
qid kat sini untuk luah kannn semuaaaa sekali ape yg qid rase :)

Haaaaa nak thu tak...
abg syuk ade belikan qid tiket pi sarawak 6hb 12...
hahahah tapi shitttt!!!! mungkin x dpt ikottt! erghhhh fuck seyhhhh!
qid lahhh niii..
skang ni kije smp minggu dpn...
minggu dpn plakkk macm biase....date ngan pakcu jap!
pas uhh bru cutiiiiii! horeyyyy!!!
hahahahahaah

hmmmm qid daftar balik insya Allah 9hb januari 2014...
Insya Allah...
ehhh! jap! tak sangke kan dh habis sem 3....heheheh
sem nii lah yg buat an qid bergaduh gaduh ngan abg! ayah! ibu...!
hahahhah
ye ye sampai nak benti kolej bagaiii dulu..haduhhhhh...
tgk sknggg!! tinggal tunggu result jee....
hahhh! sebut pasal result!
qid malaz nak target pape...
yang pasti qid yakin dan pastiii sgt qid takkan dpt pinter mcm sem2 lepass...!
sbb??
hahahah sebab akpk wokkk!
wa x rase wa blh dpt b or a...
takk akann kottt...
hmmm tapi satu wa harap result wa nnti xde yg kena repeat!
insya Allah...

Hmmm klo jadi 4 & 5 haribulan januari nantiii qid ngan geng2 yg se mentee ngan qid
nak pi buat bbq ngan sir...
benda semua dh plann....
chalet dh book...
atur cara dh ade...skng tiggal nak tunggu payment dri dowg and qid akan start handle bab2
aktiviti and hadiah!...
dh tuuu nak tinggal tunggu tarikh jee haa....
harap semua yg di rancang berjalan lancarrr!
insya Allah...
qid bukan ape...satu jee qid tkut,
takut benda ni tak menjadi sbb...
kate org...klo kite terlalu merancng sesuatu benda uhhh...benda uhhh x tentu sgt bebetul akan terjadii..
kenkdng ade jee benda yg menghalang!!
hmmm...
pape pun doa doa je lah semua berjalan ngan lancar okeyy!
Aminnn....

huhh! okey lahh dear...ti qid update lagi kat sini erkkk!
ade kije sikettt..
insya Allah free nnti qid update lagiii..
klo xsempat nak update nnti..satu qid nak ckp is.. "Happy New Year"
hahahhaa awal takkk awal takkk??? kahkahkah... :P
K lah salam :)

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi