Skip to main content

Syukur Alhamdulillah



Assalammualaikum..
Hey esya!
To nak nak share story mory dlm niii cikett!
Alang2 tgh tunggu dowg siap2 ann set2 brng sume qid
nak berburakk jap kat sini! :)
Hmm...
Okeyy first nak cite pasal diri sendri lahh...
Isu yg paling HOT berlegar2 kat otak qid skng is nak Benti kolej
atau Tangguh pengajian atau SAMBUNG jee teruss!?
Hahahah ape yg buat ann isu nii timbol??
Haaa Ni kes si apek uhh lahhh..
Mintak qid tlg die handle cafe die..And die byr bykk gakk lahh!
Memule qid ingt ann mintak tlg handle band jee..! Skali dgn2 cafe die mintak
handle cafe die skali sebb die nak pi oversea ade hal nak uruskan pasal adik die yg stady kat sane.
Memule qid mcm...Whoaa!!!
Die byr byk kot kat qid..Lagi punn qid dh tahu sgt selok belok cafe die and psl band die uhh...
So blerr jdi mcm uhh qid mcm x kisah lahhh....
Then satu hari uhh qid tnye sir paris mcm manee...
Pas uhh sir suruhh pikir baik2..Die kate result qid bukan trokk nak benti bagai uhhh...
Okeyy fine!
Then qid tnye ain and ina...Dowg nye pendpt pun blh dikatekan 100% sebijikkk
mcm ape yg sir paris ckp! :) hmmm sir suruh tnye family and bg tau family dlu ape2 hall...
Okeyyy....esok uhh qid x bg tau family lagiii...
Tapi qid tnye wani....
Wani plakk ckp ape yg ina ckp.Ina suruhh tangguh pengajian jee semantaraa...
Blerr dh jadi macm uhh qid mcmm..Arghhh nak pilih mane niii --"
Thenn qid ambik keputasan bg tauu ayahh!
Mase bg tauu tuu ayah agak terkejut lahh!
Ye lahh..b4 niii die tgkkk qid okeyy je bljar ka ipoh uhh! Tuptup nak bentii! Mane tak terkejut...
Pas qid story sesatu bru die mcm.."hmmm okeyy" haa.. :)
Then die pun x thu nak ckp ape..Die pun nak yg terbaik untuk anak die kann!
Lagi pun die dh start kasi qid buat keputusan sndriii...
Sbb ni life qid annn..Then die suh pikir sndrii..
Same ape yg sir paris ckp.."Jgn pikir dlm mase yg singkat"
But ayah suh tnye abg syam and bdot!
Why mereka??Sbb mereka dua yg jage aku if ayah takde..
sebb mereka dua lah yg bg aku makan minum blerr ayah takde...
MEREKA! + ngan abg  syuk skalii opss! Lupe plakk abg aku tuhh...
Blerr qid dh bg tau abg syam and si badot kepengggg uhh!
Of coz lahh syam mengamok!
Of coz lah syam tolakkk usul qid uhh!!
COMFEMMM!!!
Yg badot ape cite??
Badot uhh die mcm terpikir lame japp..
Sbb badot pikir pasal minat qid and pikirrr pasal mase depan qid jugakkk!
Huhhh tak thu lahhh...
But skang qid dh ade satu jawapannn.!
Ape die??
Biar lahhh qid je tahuu :)
Hehehe Pape pun thankz to all my frendz yg bagi nasihat..Bagi pendapt kat qid...Thankz A lot..

Okeyy kedua nak cite pasal RESULT SEMESTER 2!
how?? Heheheh Pointerr Jatuhh wokk!!!
Hmm mm..Ape blh buatt..Sem ni byk main..byk leka..Tu lah padahnyee :)
Tapi pape pun qid syukur sgt2 sebb masih tersenarai sebagai penerima dekan!
 :) Alhamdulillah!
Lepas je qid dpt thuu qid nye pointerr 3.67 qid mcm "haa?? Biar betulll"
haa mcm uhh lahh...sebb ape?? Sebb qid x target pun blh dpt dean list lagi sem nii..
mcm qid ckp tadi..sem nii qid byk memainn jee :) Pape punn syukur sgt..Atleast sem depan qid blh try naikkan lagi gpa untukk cover cgpa qid...qid akan cube buat semampu qid..Insya Allah :)
Lepas jee text ngan Ain and Wani pasal result..Automatik hati ni terdetik ckp ,
"Wan..Aku dpt lagii..Doakan aku wan " hmm
tk thuu ape yg qid mksudkann..
dh duduk terpikir skng nii bru qid mcm perasan ape sbnrnye maksud qid tuhh --"
Entha lahh..Mungkin kejayaan sem nii juga atas doa die...Bukan jee doa dri keluarge,and member.Malah
mungkin dri die juga :)
Thankz Wan..Aku cuba buat lagi baikkk..Aku cube wann...
Pape punn 3.67 tuhh x kan dpt if xde nye mmber kat sekeliling qid..and xde nye lectre kat sisi qid..
Thankz sume..
Thankz sir petra,miss mai,sir E,miss maria,miss sall and miss yasmin...
Thank you so much!
And also to sir Syed..Sbb die yg bg tjuk2 penting pasal PM hari tuu..Thankzz sir!
*Qid thuu sir sir nii semua and mis mis ni semua x bce ape yg qid tulis..
Tapiii....Takpe lahh kann..janji hati ni iklas nak ckp thankz! :)
Oh ya! Thankz gakk kat sir Faris..He is a very pro mentor!!
Die sgt bgus..And qid sgt bersyukur sbb dpt mento mcm die..
Ape jee yg qid tnye die! Sume die jwb..! Thankz sir..
Oh ya! Sir Faris lah yg tlg kmi buat Passward mase mini projek DBC dlu uhh kann?? Thankz sir :)
To classmate,haaa tnpe dowg qid mungkin x kan dpt markh quiz and exam mcm uhh hari uhh..again thankz
wani,akma,dira,nik and sume lahh satu class..
And my partnerr! Nur Shyazwani..! Die yg sesame ngan qid buat projek imd,dpm,di and dbc...
Thankz for everything dear! Tq so much sebb bwk aku ke sane ke mari untuk siap ann projekk2 tuhh sume.
thank you so muchhh!!!

Hmm now nak ckp ngan esya,iwan,naim,pian and sume skali kamu2 yg aku rindu :)
Guyz! Klo lahh kowg ade ngan aku skng..mesti kowg happy dgn ape yg aku ade skng!
Sbb b4 nii kowg x pernh tgk aku mcm nii kann?? Aku selalu kecewa kan kowg dlu kann??
Maaf! Skng aku dpt sume nii sebab aku ade kowg and sebb ape yg family aku dh buat kat akuu!
Bukan sbb aku sbnrnye!!
Sebab kalian and family aku...Kowg yg buatkan smngt aku berkoba2...
Siyezz qid ckp kalo di pikir2 kann..Kalau bukan sebb ayah,abg syam,abg syum and badot,,,
mungkin skng qid dh tah kije tah ape2...mestii qid nye spm dulu gagalll jee :)
tapii sebb dowg didik qid dgn kasar,dowg kurung qid,dowg maki hamun qid..And now see!
ape yg qid dpt...Thankz semua :)
thankz sbb didik aku mcm tuhhh...
trutama to syam!
Abg syam kalau aku pikir balikk,yes! memang aku benci kauu..Tapii..mungkin dulu aku akan
hanyut dgn kwn2 aku tuhh if kau tak pukul aku,tak kongkong aku,x kurung aku and tak maki hamun akuu!
Terima kasih abg... :)
Dari skolah aku dh didik untuk duduk mengadap buku blerr time exam..Dulu ayah buat time aku msih skolahhh..Ayah kurung aku dlm bilik bacaan die berjam2 gara2 nak suruh aku study!
And now! Perangai tuu..tabiat tuuu aku dh terbawak2 sampai kat kolej..
everytime nak exam..Mesti aku akan curi mase untuk duduk bace buku..Thankz ayahh buat mcm uhh dulu..
even qid benci gilerr bler ayah buat mcm uhhh..But now ! benda uhh yg qid buat skng...
Tq ayah :)
Esya,iwan,naim,pian...Doakan aku supaye makin tabah untuk hadapi sem yg bru ni k!
Doakan akuu..Aku rindu kowg sgt...Kalau blh aku nak ckp ni kat kowg
"tlg jaga diri kalian untuk aku" hee! Tapi tak boleh kannn..
sbb kat sisi kau skng..hanya malaikat jee yg ade..:)

28hb Jun 2013 ni dh nak daftr dahh..
alhamdulillah dh sem3..
kalau xde ape aral melintang qid nak pi ipoh mase 27hb jun tuhh...
Nak pi awal sbb nak siap ann brng2 nak dftr and nak rerehat jugekkk :)

Klah..qid out dluu..
Salam :)

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi