Skip to main content

Hmm


Assalammualaikum ellysya.!
Hmm..Tadi qid jwb paper DI..
hmm..harap keputusan nantii yg baik2 jee..
tk sanggup nk trima yg tak dijangka..
okey esya..mcm biasa lahhh..hari nii qid masuk blog untuk luahkan ape yg qid rase skng..
okey firstly is pasal sesowg niii..
qid dri pagi tadii dok nunggu die coll...
tapii takde..
dh tuu qid try gakkk call die berkali2...tapi x dpt berckp ngan die..
qid memang harap sgt dpt ckp ngan die b4 exam tadiii..sebab nak semngt dri dieee...
tp...Tak de..
Thenn abis paper tdii try lgi col...tp x dpt gakkk...
Ya Allah sakitnye hatiiii....
then mase maghrib tadii die coll...
bru ckp sikett die ckp "okey lahh ade kerja siket nii.nanti col lagi"
baru jee jwb col die time uhh...
ade lahh dlm 2 minit rasenyee..bru ckp dua tige patahhh jeee qid...
skali die ckp mcm uhhh..okeyy lah qid letakkk..
and now,qid try col die balikkk..
but tak dapat langsung..dua2 number tutup..
Sabarr je lah hati niii..
actually bukan die yg tutup phone bukan die yg x coll..but!!!!!!
Memberr yg ade ngan die skngg...
qid tk thu lahh ape yg member die cube buat sknggg!!!
and i know yg die sebernar saje jee tukaq phone ke sim lainn..
sim yg qid tak dpt nak coll!!
memg shitt!
mcm die tk thuu yg aku dokkk col2 dri pagi tdiii..
if ye betri phone stu lagi abis...kenapa tdakkk die tukar sim uhhh ke sim yg aku slalu col uhh??
kenapa die just on one numberr??
aku ni ape kat ipoh niihhh??
tunggul bapakkk kau yg dok nunggu kau coll aku??Haaa??
Aku bukan nak ckp ngan kauuu..Aku nak ckp ngan HAMBA ALLAH sorang lagiii tuhhhh...
Kau thu takkk dri pagi tadi aku dok coll x dpt,..aku nak ckp ngan org uhh pun xde..aku tunggu
kau col kan pown xde..amende????
Mcm siall lahhhh~

And the second story is about sowg kawan qid niii..
benda nii tak penting punnn..but qid just nak share..
ape die?? okey siyezly qid mcm ckp kat dri sndriii "asal tak bg tauu aku awal2?"
mase die bg tauu yg die tak jadii duduk umah uhhh..
Lantakk lah problem ape punn yg buat kan kau taknak duduk snii..Aku x kisahh..
but why tak bg tauu awal2...
Care kau ckp ngan mak kau tadii..mcm benda ni dh di atur lame...
Kalau aku tk ckp yg aku bukak bilik kau uhhh..comfem smp skng aku tk thuu.
weiii...At least bg tauu aku lahhh awal2..why??? sebab kau akan duduk setmpt ngan akuu..
and kat otak aku nii dh rancng mcm2 untuk sem depan,kau thu takk??if tak jadi ckp awal2..takde
aku dok plan memcm dlm otakk aku nii blerr kau dh duduk siniii...
Kalau pikir balikkan..bolehh je kau bg tauu aku hari tuu mase aku text kauu tnye kau dh angkut brng ke..
but kau tak bg tauu kann???
Kau just bg tauu blerr aku ckp yg aku bkk bilik kau pgi tdii uhh jeee..
Byk benda aku nak ckp..tapi aku mlz lahhh...memng bg kau benda kecikk nihh..but bg aku??
aku sikett trase ngan care kau yg niii..aku cri kau bilik awal2 dlu sbb aku nk tlg kauu supaye time naik sem
kau ade tmpt nantii..bukan akuu nak pakse or what..boleh jee kau bg tau klo x jadii..
sbb aku tk kish kau nak duduk manee..Janji ade tempat die...
Yang aku felikk why and why tak bg tauu aku awal2...or story pasal knp kau tak nak duduk sinii??
hmm?? serbe salahh?? hahaha no point lahh..
Pape punnn thankz..

Haa esya..itu 2 storyy yg semak annn hati nii hari niii..
hmm thankz esya..and thankz god sbb qid masihh blh menulis,menaip kat sini lagiii..
Ini memng tmpt qid luahkan sumenye right???
Satu yg qid nak ckp..qid betul2 perlukan sokongan dri iwan and semngt dri dia...
entah lahhh sejk akhir2 niii selalu qid seru name die..mungkin rindu sgtt..
Harap biler sebut2 name die..semangat and kekuatan die dtg dlm diri niii..Harap mcm uhh lahh...
hmmm...

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

Morning!

Ni gambaq ngan #KukuBesi yang qid promise nak masukkan tuh :D Assalmmualaikum esya! heyyy morningg!! haa felikk tk kenapa qid masukk pepagi bute nihh?? Hahahah actully qid tk tidoq pownn malam tadiii... entah laaa..mcm2 dugaan plakk dtg malam tadii..hanya mampu bersabarr and harungi jee semuanye.. Siyezlyy qid tk thu kenapa sem nii qid jadi seorang yang pemarah..SEMULA! Ya Allah....Pantang org buat silap,pantang org kuang ajaq,pantang org buat qid menunggu memang hanginnn laa qid satuu badannn..Tak kisah lahh sape org tuhhh..Akak abg or member sndriii!! yang qid thu marah marah marahhhh..! Aghhhh!!! kenapa qid yg dulu dtg balikk dlm diri nihhh?? qid tak nak jadi pemarahh..qid tak nak jadi hanginnnn macm dluu!!! qid tak nak! how lahhh esya??? yang qid ingt dluuu qid start jadi tak pemarahhh lepas abg iwan nasihat kann qid sumeee... but now?? whoo?? Ajam?? memang takk lahhh! NEVERR!! tgk muke die pown skng nii QID MENYAMPAH! Enth lahh esyaa..Ape yg buat qid jadi mcm n