Skip to main content

Alhamdulillah

Assalammualaikum esya!
Huhh Alhamdulillah semua nyee ape yg qid hajatkann..
ape yg qid niat dah qid lakukan dah qid langsaiikann..
Alhamdulillah.Mcm pernh qid ckp..duit first MARA nii slain bg blik duit parents mmg niat nak
bli somthing utk sir paris..Thennn nak blnjer siket mmber2 yg byk bantu time sem1..
Sumenyee dah siap qid beli dahh..Tak beli ape pownn sbnrnye..just buy big apple for them.
Tak byk pown sbnrnye..just 6 ketul untuk sekotakk..
qid beli 5 kotakk...2 untuk mmber2 dorm dulu..2 untuk makan sesame dgn mmber2 yg same class and 1 kotak for my mentor...Tu pownn qid rse mcm x cukup jee..time kat kolej terpikir
"kenapa aku x beli 3 kotakk 3 kotakk untukk mmber2 dorm and mmber class?"
Haa sbb qid rse mcm x cukupp je...Yelahh..if ade yg tak dpt..mybe qid rse galatt...
sbb?? Klo boleh nak sume rase...Yg pasal sir paris uhh..dh smp bilikk qid terpikir...
"die ade anak dua org..wife die and dia..cukup kee??" haa tuhh qid terpikirrr..
siyezz mcm rse seberslh sbb bg sikettt...
hmm
tapi dh bagi pownnn kann..Takpe lahh..mybe next time blh bg lagiii...
Insya Allah.
Mungkin ade yg tertnye2 why tertibe aku belii..Why tertibee aku nak belanjee??
Nak menunjukk kee ade duittt lps dpt duit mara??
Hee Takk sebenarnyee..
Aku belanjee sbb aku rase duit tuu bukan untukk aku jee..Duit tuu jugakk untuk owg2 yg bntuu aku spnjng sem..d.uit tuu jgak untuk owg2 yg byk beri aku smngt spnjng aku jdi student kolej niii..Sbb tuu aku bnjeee...
Sbb aku nak share benda tuhh semua ngan kowgg...Don't worry..aku x mintk balas ape2 punyee..
Serius esya..Bersyukur sgtt dgn rezeki tuhhh..Even kena byr balikkk tapi itu rzeki skng..Psl byr balikk tuu,kemudian punye ceritaa...mane lahh thuu tu jadi biasiswa ke kann..hehehe..! Aminnn.. :)
Lagi puass rase hati nii bilerr dpt buat ape yg kite dh plan lame..Insya Allah ade lagii benda mcm tuhh
akan berlaku lagii nanti :)

Ohh ya! Kejap lagii qid upload pic big apple yg qid bg kat sir paris uhh erkk!
gmbr uhh pown qid dpt dri die...
die bantaii pi upload masuk fb pulekkk...
serius segann qid di buatnyee...
tak thuu nak ckp ape klo mmber2 nii tnye..lelagiii izzy and the geng yg sesengett tuhh..hihihihi...
Sir sir..hapee lahh..pi upload pulekk kat group tuu paseii ape??
rahsia kite lahhh haiyoooo..Malu2.....
Pape pownn..wa agak terase ngan ayat sir yg "bg sy donut yg byk ni.." haaa..
mase uhh on the spot qid trpikirr "tak cukup kee..alaaa"
haaa..Sirr paris! Kalau x cukup tdii or sikett sgt sory erkk sir..
heheheh..


Haa esya..this week qid balikk..sbb ape?? sebab ABPBH wokkk!!!
wahwahwahwah..nantikannn qid update psl abp okenggg?? bye!
Love you syg ><

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi