Skip to main content

Ibu Susuan ku?

Assalammualaikum..
Heyy esya..Ape khabar...
Hmm lame qid tk nuliskann..
last pown b4 exam uhh!
okeyy..skang exam pownn dah habis.
dahh tuhh dah ade kat Seremban pown skng nii...
Hmm okeyy skng nk cerita pasal mase examm...
Exam kali nii tk thu lahh ape yg qid dpt result die...
sbb qid byk tak yakinnn...
pape pownn qid dh try semampu qid..qid dh usaha semampu qid..
harap2 dpt markh yg tk mengecewa kannn...
InsyaAllah.
2 paper ygg buat ann qid down and rse mcm susah nak lulus is Digital Illustration and Proficiency English 1.
Paper dua uhh mmg menakutkannn...
Okey jom cite pasal BI dluu...Paper BI uhh,mmg qid sentiase down lahh kann since kat sekolah
lagii uhh..So terbawak bawak lah sampai kat siniii...
Memang menakut kann time BI uhh..Lagi2 B4 uhh qid tak bace pape pownn sbb qid tak tahu nak bace ape!
Kalo tgk kengkawn yg lain bukan main lagi dowg study b4 exam uhhh...yg qid..bergelakk,bersuke ria
ngan ina kat level 2 uhhh..hihihihihihihi.
Tu yg time jwb uhhh dok menung mcm menunggu rahmat yg datang!!
Cehhhh wahh!!! Hahhahahahahaha.
`okey skng story pasal paper DI pulekkk!
Paper Di ni bebetul mencabar iman betul!
mane tak nye...Time malam b4 exam uhhh qid bolehh demam..bolehh sakit kepala..boleh sakit tekakkk!!!
Kuang ajaq betulllll....
Awal nyee sakit telingerr...Telinger uh berdenyut2 lahhhh sesangat2....
then trus menangkap sampai kepala ang tekak...
Tu yg malam uhh pukol 8 dah tutup buku...nak tido?? Tak boleh tido pown satu malam uhhh...
sebab sakit gegilerr telingerr nihhh..sabo je lahhhh....
Pagi uhh exam pukul 11 start...
qid pi lah kolej pukul 9 ingt ann nak bce buku kat kolej!
skali smp kolejj mood nak bace buku tuhh tak de langsunggggg!!!!!
Mcm yg esya thu lah kannn..qid paling tak suke ang susah nak catchup blerr study last minit uhhh!!!
time uhh qid bace memain lahhh...
qid bantai mengeja sesatu lahhh!!!
hihihihihi.
Sudah nye dlm hall...Segala soalan di bantaii sahaja...hekhekhekkk..
nak tahu takkk..Malam yg exam DI uhh qid smp ckp mcm niii "Kesian Sir Petra,subjek die aku tak study pownnn" hahahahah ye lahhh.subjek lain kemain lagii qid study..smp DI hari tuuu...
Habuk pown takde!
heheheheheheh...
Pape pownn semua tuhh dh lepass...qid harap qid dpt result yg tak mengecewakannn..qid harap qid dpt result yg okeyyyy.. :)
Insya Allah....

Haaa kedua nak story pasal qid ang family yana...
Entah mcm mane hari nii qid blh thu yg mak teh,mak yana and nazry uhh adalah ibu susuan qid...
haiyoooo..Qid bru tahuuu..
and qid tak thuu mcm mane dowg boleh terlepas ckp tadiii...
Pape pownn..nasib baik lahh qid thu skng..Atleast qid dh thu kann..yg mak teh uhhh ibu susuan qid...
and qid boleh thuu yg angah,along and irfan uhhh ade lah owg yg tak boleh berkhawin ngan qid..
sbb kami menyusu dgn ibu yg satuu..Hmmm....

Okeyy lahh esya..ni jee qid story dlu..ade mase qid masukk lagi k!
Love you! :)

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi