Skip to main content

Cerita ku bermula


Assalammualaikum esya..
Ehemm..lame gakk qid tk masukk menulis di sinikann..?
Yeahh ikot kan smlam lagii qid nak masukk sini..tapi line mcm hape tahh loading nak
mamposs...Pastuu ingt pagi tadi nak masukk..skali qid layan movie hape pownnn x ingtt..
dlm kol 2 lebih tdi pulekkk qid pi makang..smp kol 4 lebihhh..naik2...
layan tgk tv japp tros tertido smp kol 6 lebihhh..
tuhh yg skng niii mencuri time jap nak naip kat siniii...
hmm..Esya...
qid ade sikett story nak cite kat esya..
but b4 tuu qid nak cite sikett pasal kolej :)

okeyy smlm adelah hri yg sgt kelang kabot..and harii mcm tuhh mybe akn berulang lagii
dlm minggu hadapan and dua minggu lagiii..
Hope hari mase antaq imd and dpm tak sekecoh and sekelang kabot mcm semalam..
smlm dgn mmber buat hal..dengan koop x bukak...dengan salah bli mounting board lagii..
perhhh...dah tuh nak pi cri kat parkson xde pulekkk..sabarr jee lahhh..
semlam kena submit screen design untuk imd and submit esseimen pm.
huhh..alhamdulillah sume nyee dh pown selesaiii..
imd tinggal nak buat director jeee..
hope sumenye berjalan lancarrr...
Malam ni insya Allah qid akan start buat director imd..pasal dpm yg nak kena antaq t-sher nyee design
uhh minggu nak pi antaq uhh bru qid print..nak print skng bju takde lagii..tunggu mysis antaq bru print nnti..
dpm ade dua projekk...satu size a3 satu print tshirt uhh..
yg print a3 uhh mybe next week qid akan print sbb,nnti week yg nak kena print tshirt uhh x de lahh pkai
duit byk sgt...ye lahh tshirt dh sekian duit nak kena print..ni a3 pulekkk.. hmm...
kolaj untk a3 uhh dh siap dahh..tinggal nak print jee mehhh.. :)
haa brp minggu jee lagi nak final..dgr cite final dlm awal or pertngahan bulan 5..
hmm means tinggal dlm 5 or 6 minggu jee lagii study..
hmmm! Tapii takyah nak happy sgt lahh kann..nak mengharungi 5 or 6 minggu uhh mcm2 kena buatt..
kena buat 4 final projekkk, ape die? DBC,IMD,DI  and DPM...
huhh!dah tuhh kena buat note lagiii..kena siap annn diri untukk final exam lagiii..
hmm sangat2 mencabarr time uhhh...tuu bru yg qid thuu..yg mungkin ade yg qid tak thuu tuhh? haa..
hope mase uhh qid masih dpt buat projek yg terbaikk untukk sem nii..insya Allah..doakan qid okeyy esya..
stakat nii qid slalu cube untuk buat yg terbaikk dan semampu qiddd..harapp nnti pown begituu...
hmm risau plakk rsenye bilerr ckp psl final projek and psl final exam nii.. :)

Okeyy skng nii qid nak story pasal hidup qid sndri pulakkk...
minggu ni qid  tak balikk umah family pown..mybe minggu depan pown x balikkk..klo balik pownn mybe mase 19hb uhh..mybe lahhh...sebab time uhh qid ingt nak balikk perlis umah sis...sje jee nak tenangkan pikirann jap..tuh yg nak balikk sane...Insya Allah lahh time uhh qid akan pergii klo xde pape hall qid pergi lahh sne ..Mase 19hb nituu klo qid balikk seremban mama and ayah bukan ade umahh sgt pownn sbb dowg nak pi antaq abg eddy bertunang....
And if qid balikk seminggu lepas yg 19hb uhhh..mase awal bulan 5 uhh lahhh..klo qid balik time uhh pown mama ayah lagii lah takde kat umahh..sbb ape?? sbb time uhh abg razif pulakkk kawin...
die punye wedding uhh lgi fenat...sbb? nikah hari jumaat,wedding umh pompuan hari sbtuu...wedding humah abg razif hari ahad pulekk minggu yg same tuuu..soo sah2 lah klo qid smp ptg jumaat uhh qid dh tkde katt
umahh..msti stright pi umah atok coz wedding abg uhh buat kat umahh atokkk..hmmm
qid pown tk thu nak balikk ke tkk.thu nak balik time abg eddy ke time abg ajieb uhhh..haiyooo nak balikkk 2 minggu berturut2 mmg parah lahh aku..nakk pi balikk jee dh dekat 70 dahh...arghhh dah lahh bulan 4 ni byk pkai duit,.dh tuhh nk berulng pulekkk pi balik ipoh..haiyoo kopakkk duit aku weiiii...
 :)

ehh jap2..esya thu takk..ni dah nak masukk bulan ke 4 qid masuk sem 2 nihhh...
tapi yg sedihnyee duit MARA untuk sem1 x dpt pown lagiii..haiyooo..Sabo jee lahh teman woiii...
ade dlm 20 lebihhh lagi x dpt..kan hari tuu 80 owg tak dpt....dh tuhh ade dlm 24 owg dh dpt pulk dlm seminggu uhh..so saki baki nyeee kamii nih lahhh yg tk dpt lagi uhhh..haiyoooo..
ehh! my adik pown tak dpt lagii tauu..qid ,adik, akma pownn tak dpt lagiiii...
hmm sabarr2..org kate klo kite sbr jee menanti sesuatuu tuu insya Allah akan ade hasil ygg tak mengecewakann..
heee hope mcm uhh lahh..
qid bukan ape...qid just malaz arhh nak mintk2 duit lagiii...lagi pownn qid nak beli lens cmre yg bawuu...
hehehehe..and ingt time wedding abg ajieb nak pkaii klo qid balikk...kihkihkihkih....
malazz nak pakai cmre abg..abg tuhh pntng pegang cmre die msti memekakkk jeee...
Mcm lahh kite ni x reti gune cmre...huhh>< saya budk multimedia okeyy! ehh! hahahaahah :)

Haa ape nak cite lagii??
ni jee dulu kottt..nnti qid free qid masukk lagii ye syg..
i miss you so much! :)



Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.