Skip to main content

Cerita aku,keluarge dan dia!

Assalammualaikum.
Heyy esya.! Ape khabar?
Hri ni dah 28 haribulan februari..Hari terakhir untuk bulan nihhh..
Hmmm last qid update blog mase 11 februari..Ya Allah lame nyee qid tak menulis di sini..
Lame nye qid tak menangis di sini and lame jugakkk qid takkk merapu di sini...hihihihihi :)
Hmmm First qid nak cite pasal study!
Ape die..hmm minggu ni and minggu lepas adalah minggu yg sangat2 mencabar buat qid..
why?? Okey first cite pasal minggu lepas..saat2 Director punye projek nak kena submit,saat tuhh lah mcm2 hal berlaku..saat tuhh lah mcm2 benda nak jadii..Ya Allah hanya DIA jee yg tahu mcm mane kecoh.mcm mane huru hara nye kami benda tuhh semua..Minggu lepas byk assignment kena submit....
DPM lahhh,Director lahh..dh tuhh ade quiz lagii..perhh memang terbaikkk....
Dah tuhh this week plakk penuh ngan jadual QUIZ! hmmm!
Hari rabu quiz IMD and DBC..hari khamis quiz DPM and esok hari jumaat quiz untuk PM pulakk!! perhh mmg terbaikk semuanye..Dah lahh minggu nii kena submit DI pulekkk!
DI pownn agak kecoh blerr nak submit..Ape blh buat.Kami berkerja ngan gadjet kan?
so kena siap sedia dgn ape jee kemungkinan yg bakan berlaku.Btl takk??
Esya blh byngkan takk mcm mane nak study...Macm mane nak wat projekk..mcm mane nak study utk exam??
Haaaa.itu yg kami hadapi skng nihh!!!Ape ape pownn last week punye cite dh tutup dah..Skng nak
menunggu end of this week! Esok insya Allah hari terakhir..Harap segala2nye berjalan lancar and
qid dpt lalui dgn tenang! Insya Allah...
Start hari sabtuu qid dh kena wat note,dh kena study dh kena bukak buku sbb isnin qid dh start exam.
Exam Mid-Term.!
Harap2 qid mampu buat yg terbaikk..Doakan qid ye esya!
qid exam hari isnin smp lahh hari khamis...Alhamdulillah 4 hari sahaja...
Hari khamis tuu jugakk qid akan balik seremban... :)
lame tak balik seremban..Last qid balikk klo x silap mase 25hb satu hari tuu..and now dah 28hb 2..
dah sebulan tak balikkk..Rindu mama rindu ayah rindu keluarge...
Hmmm...Memule ingt tak mau balikk cuti seminggu nii...ingt nak balik seremban minggu nihhh..
skali ayah tak kasi..Ayah suruh balik seremban tros nnti..hmm sabo je lah :)
Ni kes si badot sarkas uhh lah :P
Pape pownn qid harap qid dpt buat yg terbaikk mase exam nntii..harap sgt mama,ayah,keluarge,lectre doakan yg trbaik buat kami...Insya Allah..Ohh ya! Harap juga Sir Faris doakan yg terbaikk buat kite org nnti :) Bak kate ayah, Sir uhh mcm ayah kami gakk..Doa die dgn doa ayah,same taraf  :)
like 'doa seorang bapa' lhh :) haa fhm?? hihihi tk fhm xpe...

Okeyy nak nak cite pasal diri,pasal keluarge pasal segala2nyee yg qid rase nak story.
Firts.Congrt to my sista yg bru dpt baby bru,Nurul Ellysya Zara. ! Name yg merupekan name kamu gakk esya. its ELLYSYA :)
Name tu qid yg beri..Awal nye my sista die x mahu,dh tgh malam uhh bru die msg ckp die nakk..hmm
qid senyum jee bace msg uhh!
Okey lets talk about the baby!
Tnye pasal perasaan qid??
hmm perasaan qid mcm bercmpur adukkk blerr dpt tahu yg baby tuhh dh lahir..
perasaan tu ade yg suke,ade yg bersyukur,ade yg sedih,ade yg takut, and ade yg mcm takde rase pape!
haaa see! mcm2 qid rse..kekdng qid rse exctd nak jmpe keluarge baru tuhhh...
kekdng qid rse 'arghh pahal nk jmpe die,sape dia' haaa see! smp mcm uhh qid pikir...
tapi ade satu mlm uhh ayah msg,abg msg badot  msg! Qid rase sesuatuuu...and qid rse sesuatuuu..
ape die??susah esya qid nak story kat siniii...And ade betul ckp ayah and badot!
dowg ckp ape pown jadi,mcm mane pown benci qid, mcm mane pown mrh qid,die tetap benih dri keluarge
Zainal Abidin Bin Yahaya..Die tetap drh daging qid die tetap anak sedare qid...
i will try to yakin kan diri sndrii yg qid mmpu untukk buat mcm xde pape...
Qid masih boleh gelakk,qid masih boleh ketawa tnye pasal baby uhh blerr mama col..Tapi dlm hatii niii
mcm2 benda rse...Pape pownn qid kena sbar..and kuatkan hatii kann??
Sape tahuu,blerr dh jmpe die dedepann nanti..blerr dh pegang die,bilerr dh cium die akan timbul rase syg qid pade die..rase kasih qid pade diee..Kann??
Lagi lagi die guna name or yg paling qid syg!
mungkin die jugakk akan qid syg..btl tkk?? hmm pape pown tgk jee lah mcm mne nnti time qid balik hari khamis nnti!
Balik seremban nnti byk benda nak kena buat..
Nak kena siap ann design utk tshirt tuhh..
nak kena buat kolaj uhhh..
and yg pentingg qid nak beli byk benda..
nak beli jam klo sempat,nak beli gelang utk gnti yg putus uhh,nak beli beg nak beli wallet,nak beli mcm2 arhh
untuk bawak balik ipoh balikkk nnti..hihihihi!
Cuti seminggu tapi byk sgt bnde nak kena buat..And slh satu perkara wajib qid kena buat bilerr balik seremban is pergi makam arwah abg! Itu harus!
Ohh ya nak balik Kg gakk utk ambikk cap qid yg tertinggal kat sane :) hihihihihihi
Ini gmbr baby Nurul Ellysya Zara yg qid 
dpt mase usia die baru berapa jam!

dan ini pula gmbr poster  projek DI yg baru qid submit pagi tadi!
Hope dpt markh yg tak menghampakann!

Okey lah esya..Ni je qid story duluuu..
ade mase,ade umur panjng qid sini lagiii...
qid ade byk benda nak kena buat kejap lagiii..esok ade kuiz bykk!!!
Doakan qid utk exam nnti ye! Doakan qid dpt buat yg terbaikkk...
Ohh! Doakan juga untuk kesihatan qid..supaya dpt menjawab dgn tenang nnti :)
Last,qid rindu esya sgt2...Assalammualaikum :)

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.