Skip to main content

*Peace (Y)

 haaa! Ni skali lagi qid masukk b4 New year :)
Ape yg jadi 2012 :)

nak tahu ape yg qid menyesal tahun nihh??
pertama : qid nyesal sebab tk duduk umah ummi hari tuuu..
klo qid duduk umah ummi hri tuu mungkin qid x de  de nak menyewa bilik time kat ipoh !
kedua : qid nyesal sebab membaca msg wani! sumpah sebelum ni qid x pernh bce msg org tanpe kebenaran.
dan pade hari tuu qid ter bkk msg dlm phone die.time uhh qid punye simcard dlm phone die..qid slh klik
msg mase kat inbox..bler dh terbukak msg mak die.qid bce and qid rse bnde uhh lawakk + klkr.
then qid try bce utk kali kedua punye msg! sbb nak thu lawak or tkk! skali time uhh wani perasann..
sorry wani!!!!

Benda yang qid sedihh?
Pertama : abg wan meninggal !
kedua :sebab kena tinggal ngan wani mase nak pergi dewan st john kat ipoh!
ketige :Bilerr tgk member mcm x layan qid..
Keempat : ni nangis gembira sbb ira sanggup bwk moto dtg ipoh mase qid tgh demam terukk!
die sanggup jaga qid!!! tq ira!!
kelima: sebab miss BI tak fairr!! die kate qid ngan adik nye speking test yg pertme dpt C..padhl kami dpt B!
Keenam :bilerr rindu sgt2 ngan arwah abg im,pian,esya and walit! Mesti kowg happy tgk qid skng kann! qid berubh sbb kalian ! :)

Perkara Gila qid pernah buat :
 pertama : beli camre sehari jee dah jahanam!
kedua : menggila ngan wani dokk list kan brng2 yg nak bwk kat ipoh smp habis stu testpad bru beli!!
ketige : esok exam imt and pengajian islam..Ptg sebelumm tu qid blh pergi alor setar and balikk pukul 2 pagi..Balikk terus bace buku sampai pukul 4 lebih..then tido.Pukul 6 bangun bace buku.Then pukul 9 jwb exam..hiihihihihiihi
Ke empat: tetap nak buat presentation even suare takde!!
ke lima : Pergi lepaking kat dtran sowg diri time tgh tension smp pukul 6 pagi.Balik trus solat and tido :) !! *tempt tu menenangkan jugakk*
ke enam : berlari and chilokk nik utk anta blik bilik and ambik lappy! sebab miss bagi berapa minit jee untuk balik ambik lappy! *nasib umah dkt*
Ke tujuh : dokk main lif sampai org atas and bwh x pat guna!! hahah sampai ade mamat naik atas tgk kenapa lif tak bergerakk!Nasib time uhh dh lepas ann lift uhh! :)
ke lapan : dok tumbukk india kat medan gopeng! hihihii hbis semua pndng!
ke sembilan : dok gelakk gegile ngan 2 tige org member sebab TWEET :)
ke sepuluh: hanya bace buku utk final exam pade pagi sebelum tuhh jee *subjek IIT *Gilerr! x bce betl!

Perkara yg qid syukur kann :) *yg gmbira gakk*
pertama: Qid dpt terima pemergian arwahh.
kedua : qid dpt result spm yg x mengecewakann.Alhamdulillah
ketige:Qid dpt masuk KPTM. bukan U!
ke empat :qid x kena buli + kena naik pentas mase orentasi :)
kelima : qid dpt mentor yang terbaikk!! smp nak belanje qid ngan adikk mcD..hahahah
ke enam : qid kenal adik qid and ina!  :)
ke tujuh : dpt result mid sem yg x dijangka! iaitu 5A and 1C. c tuu pengajian islam..Menjwb pagi yg qid smp dri alor setar tuhh. :)
ke lapan : dpt full mark kat FOP.qid akan miss fundamental of programming tuhh :'(
ke sembila :Dapat anugerah dekan! Alhamdulillah! syukurr sgt2...
ke 10 : qid kembali sihat..Alhamdulillah!
Ke 11: qid dpt buat parents bangga ngan qid..walaupun ianye sekejapp!

haa bace kalau sudi! cancl kalau benci!
bye! Enjoy your life in 2013 okey!

*Tak lame lagi abg wan dah nak setahun.Alfatihah buat die!




Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.