Skip to main content

Al-Fatihah Abg Izwan!

Assalammualikum esya..
hmm hari ni 21hb january 2013..
semalam 20hb..hari ape semalam..
hmm memang lahh semalam hari ahad...
tapi hari ape??
hmm sape yg kenal qid..
sape yg rapat ngan qid..tahuu lah smlm hari ape..
untuk yg tak thu!
semalam ade lah hari yang mane genap setahun abg izwan meninggal dunia...
genap setahun jugaakkk kami semua kehilangan die..genap setahun die duduk kat rumah kekal die uhhh..
Abg iwan...
name yg neverr neverr neverrrrrrr qid boleh lupe..
die lah retis die lh org yg qid anggap mcm abg..
die sgt perfekkkk!!!
die baikk..die penyayang and seorang yang suke ambil berattt..
die memang awesome!!
mungkin semalam juga hari yang diingati oleh kuarge die and yg trutame skalii semesti nyee
sir Ajam uhh..
Pastiii...
ye lahh bro die kann..
and mungkin semalam die pergi balik melaka and melawat kubur arwahhh...
mungkinn lahh..sape thu kann??
Cakap pasal kubur!
tringt plakk yang qid last pergi kubur abg iwan mase b4 blik ipohh..
and insya Allah hujung minggu ni qid balikk KL qid akan lari jap balik melaka utk lawat kubur arwahhh...
kenapa qid pergi lawat kubur arwahh??
hmmm bukann sebab saje2...
tapi qid memang akan pergi kubur org2 yg qid kenal yg dh meninggalll..memang itu perangai qid.
Memang tak dinafikann..ramai yg ckp "kalau tak pi kubur pown doa akan sampaii jugakk pade arwahhh..."
tapi bg qid...qid tetap nak pergi melawat kubur even qid dh selalu pergii..
sebab ape??
sbb qid dh terbiase dgn perangaii tuhhh...
sbb my family mmg ajar care mcm uhhh...
Ehhh!! Qid melalot ae niihhh??
hehehehe ckp psl kuboq plakkk..hmm dah2...

Ehemm ehemm..Abang wan...
Qid harap abg sentiase tenang kat sane..
qid pasti dn qid yakin yg kami kat sini sentiase doakan abg..
abg jgn risauu k.! kami sentiase doakan abg..
mak abg,ayah abg, adik brdik abg sentiase doakan abg!
itu PASTI abg..Qid juga harap roh mu tenang di sisiNYA abg...
dan qid berdoa agar kau sentiase dipermudahkan dlm ape jua keadaan skali pownn!
Aminn

haa esya :)
hari sabtu hari tuu qid dh pi lawat kuboq kamu and walit...
cantikk bersih kubur tu esya...
pandaii org yg ummi byr uhh jage pusare kamu and walitt...
asal kmo thu esya mase nak pi kuboq kmo hri tuu qid blh plakk sesatttt...
hihihihi nasib nasibb...
name jee qid ni dh dkt setahun duduk ipoh nii!
tapi jalan hafal pown x esya.. :)
hihihihi
Hari rabu ni qid balik seremban...
sebab cuti 5 harii sampai hri isnin...
Balik nnti qid nak pi johor yg pertame skali! nak pi tgk adik qid masuk MRSM...
yg kedua nak singgah melaka..nak lawat kubur abg...
and yg ketige nak pi skolah ambik sijil SPM...heheheh
hmm Ckp pasal adik qid annn...
die dgn secare mengejuttt nye die trime tawaran masuk MRSM uhh..
kmi stu fmily terkejutt blerr  die tetibe bg tauu yg die nak pi uhh!!
tk thuu ape yg menyebabkan die terbukak hati nak trime tawaran uhh!
Tapi bgus jugakk die trime tawaran uhhh!
sekurang2 nye bgus jugaakk utk die!
ye lahh sia sia die dpt 8A if tk sambung kat memane!!!
pape pownn qid harap die dpt study dgn baik kat batu pahat nantiii!
and kami satu family akan selalu support die!
And harap adik dpt jugekk sume A lagii utk SPM.. :)
hmm qid tk thu lah esya subjek ape yg adik ambikkk..
tp rsenye pasal sains2 nihh..sbb johor mmg subjek2 mcm uhh yg bykkk!!!

*hmm k lah esya..nnti qid sambung burakkk lagi ngan kamo k!
hmm qid ni pown mencilok kat libry ambik wifi ...and ciplakkk lappy wanii utk on9..!
Ape kes?? Kes mlz nak byr internettt..hihihihi sory waniii. :P
K lah esya! Salam :)

-Alfatihah buat Abang Khairil Izwan!

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.