Skip to main content

Lesen L Lesen P

Assalammualaikum esya!
hmm akhirnye qid update gakk blog nihh!! hihihii..
dri smlm lgi nak update..tapi tertanggunh tangguhh..
okey first nak cerita pasal syarat2 sepanjng sem 2 yg bkl bkk nihh ayah bagi kat qid!
mcm biase lah esya! dri sekolah smp skng mylife always about study!
even qid ni bengong! mama ayah still ckp yg dowg nakk ape yg terbaikk jee!
okey story pasal ape yg ayah ckp! ayah dah belikan qid moto..tp now hanya untuk pandang2 jee..
huhuhu mcm yg esya thuu qid target nak ambik lesen L sahaja kann!
skali ayah suruh ambik lesen moto terus sampai P!
qid mule2 mcm endah tak endah je lah ape yg die ckp uhh!
skali semalam die ckp "selagi tak dpt P.Selagi tuhh jangan mimpi nk bwk moto tuu"
huhh ayah ni betul2 mencbr iman betulll...
hmm dgn terpkse nye qid col lahh kak azie uhh ckp nak direct buat P!
Okeyy fine lahh tuu okey lagiii..
masih bolehh terima ape yg die ckp!
sekali tadi die ckp pulakk "kalau result exam ke,quiz ke mase sem depan menurun moto ayah ambik balikk,tak kire lahh kamo gune ke.mase tuhh blm habis sem ke! ayah tetap tarikk balikk"
huhhh kate kate die yg ni serius buat qid terkejut.cuak and takutt!
hmm mcm yg esya thu lahh kann..ape jee yg ayah ckp pasti die akan buat!...
itu mmg perangai die...nmpknyee kena kerja kuat lahh sem depann.. :(
ayah ngan mama ni mmg layan qid same mcm qid sekolah dulu..sentiase ambikk tahu pasal ape jee
yg qid bljr..ape jee keputusan yg qid dapt...sometime rase beruntung sgt dpt dowg nihhh..tapi kenkadng rase mcm TERLALU sgt plakk! haiiyooo..
pape pown without dowg mybe qid xkan masuk kolej kott..kann??
tnpe dowg yg always push qid suruh bljar nii mungkin qid x kan dpt A dlm spm..kann??
thankz mama thankz ayah!sbb mama ngan ayah lahh result qid kenkndng tak menghampakan..hihihihi.

ingt lagi mase sekolah..mase kena denda ngan ayah!
setiap hari lepas balik sekolah,mandi makan semua terus duduk dlm bilik bacaan study lahh smp petang!
buat homework buat latihannn..lepas solat asar and minum petang ayah bg rehat jap!
then pukul 8 sambung masuk bilik bacaan ayah balik! duduk study depan ayah!perhh memang terukk kena
denda ngan ayah time uhh!
mase tuhh kena denda sebab qid buat hal ponteng class kott time uhh klo x silapp.
mmg teruk lahhh kena denda time uhh..dekat tiga minggu mcm uhh! tak leh kuar..telephone,lappy,game semua yah ambik time uhh!! mmg trokk time uhh...
yg tk sanggup uhh kena duduk bljr depan ayah uhhh! hmmm

itu bru ayah..blom cite pasal atok qid yg pengetua tuhh plakkk!
lagi terukk!
setiap kali exam die nak semua cucu cucu die yg exam mesti dapan MATH "A"..huuuu!!
mmg panas lahh telinga blerr dgr die bagi syarahannn..kalah pengetua kat sekolahhh..
setiap kali mid year punye exam,atau final exam die nak keputusan math A.lepas jee semua cucu cucu die
dah dapat result mesti die panggil dtg umah berkumpul semua! time tuhh ade yg syokk ade yg x syokk..yg syokk dpt berkumpul ngan cousin cousin lahh! yg x syokk nye kena marah ngan atokk lahh!
haiiyoooo....
dalam byk2 cucu atokk qid lahh yg selalu kena marah selalu kena bebel.slalu kena denda!
haiyooo,...bdk jahat lahh kate kann! hihihiihi
pernahh sekali tuu result exam qid sume menurun,mmg terukk qid kena marh ngan atokk time uhh!
mmg qid ingt smp skng sume kate2 die..tp rsenye x perlu lahh qid nak story kat sinii...hihihi
pape pownn thankz atokk! ape yg atok nakk iaitu math A..adik dh dpt kann kann?

Haa dah dah balik balik pasal moto..qid rse dlm bulan 2 bru qid dpt bwk moto tuhh kat ipohh!hmmm thuu knp? sebab P qid dlm bulan 2 bru dpt..tu pown kalau segala2nye berjalan lancarr..hmm
ape blh buat! tuhh yg ayh mintakk ann! so kena lahh ikot...hmm sabo jee boleh skng! ayah ade gakk ckp.even lesen keta dh ade x bermkne blh angkutt moto ke ipohh! haiiyoo keta takk syokk lahh ayah! owg nak MOTO! Hihihihi :)

*okey lahh esya..ti qid masuk lgi k! daa!
btw,sory geng yg msg2 number qid yg qid x reply..sory sbb phone aku off saje. :)

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi