Skip to main content

Story lagi!



Assalammualaikum esya! Qid bru jee balik dri komplek nihh!
Hri nihh dah hari ke 2 qid kat seremban!
qid rase qid akan terus ade kat seremban selama 2 bulan nihhh...
mcm esya thuu lah kann qid dh plan mcm2 untuk cuti 2 bulan nihhh...
tp nk buat mcm mane??
qid kena buat checkup tiap2 hari....
mulaii dri semalam sebenarnyee qid dah ulang alik ke hospital...
selame 2 hari yg qid ade kat seremban nihhhh..\pagi qid akan gi komplekk untuk main badminton or jog kejap!
then pukul 2 petang sampai kul7 malam qid kena ade kat hospital untukk masuk darah and ubat!
ikot kan pkcu suruh qid masuk wad sahaj!
tp pujuk punye pujuk akhir nye die kasi jugakk!
die ade ckp mcm nihh "nasib baikk pkcu yg jage kamo..yg rawat kamo..klo doctr lainn memang kamu holiday kat hospitl jee"
huhhh yeahh pak cu,nasib baikkk pak cu yg jdi doctr lainn.tq pakcu..tq sbb byk tlg qid..byk bertolak ansur ngan qid...
tq so much pakcu!!!
rase nye klo bkn pkcu yg rawat qid...btl lahh ape yg pkcu ckp..mybe qid holiday kat hospitall!
hermm untuk sebab tuu setiap pagi qid pergi main badminton or jog...
sbb qid nak hilang kan tension qid esya..sebab ptg smp malam qid dah memerap kat hospital uhh..
mase qid bebas tiade...
and satu bad new yg qid trima semalam time kt hosptl pkcu bg tauu tmpt hri tuhh uhh bengkak!
ade jaitan uhh bengkak! hermm~ x pat buat ape lahh yg tuhh kann!
qid mybe mmg slh qid kot yg menyebab kan benda uhh bengkak!
ye lahh ngan x jge dirinye!
ngan jalan jauhh gler dri kolej ke bilikkk..sebab uhh lah blh bengkak!
sakit uhh mmg lahh terase kenkdng! tp qid tk thu plakkk yg blh smp bengkak!!!hahahaah
pape tempuhh je lorhh!
herm! qid sebenarnye dh tk heran and dh x risau klo sakit ke ape!
qid dh muak sebenarnye! bosan pun ade gakk!
coz dri dulu smp skng benda yg sme jee qid tanggung!

pape pown esya..doakan qid okey lepas nihh..doakan qid masuk sem2 nnti qid okey blik mcm dlu!
doakan okeyyy~
qid tk sanggup nk sakit2 lgii.B.O.S.A.N thuu :)

esya thu tk mse hri pertme qid gi masuk ubat kat hospitl uhh...time uhh kann
abg ikwan ngan abg ajam dtg lawat...
hehehe syok sgt mase uhh...lme ann x jmpe abg ajam and abg ikwan uhh...
burak punye lmee!! smp qid blik ngan dowg skali lahh time uhh!
heheheh...byk yg abg berdua uhhh pesan kat qid sebelum dowg blik KL...
byk yg dowg bg nasihat!
hermm! iyee insya Allah bro bro oitt...insya Allah aku akan jge diri...x degil makan ubat...aku akan kuat kan semangat! insya Allah!
btw,thankz lahh abg dtg lawat aku!

Cuti niihh ikot kann kami satu family plann nak gi bercuti..
family rancng lepas ambik qid uhhh nak terus gi langkawi!
skali...
haaa habukk kot ade....qid kena gi hospitl last minit plakkk!!
choii choiii choiii lahhhh!!!!
hermm~ lepas nihh rrutin qid start tenghari jee memerap lah kt  hospital tuhhh!
haiiyooo..pape pownn sabar jee lahh kannn...
harao qid mampu untk lalui ape yg jadi kat qid...insya Allah!

#okey lah esya nanti qid masek balik k !
qid nak out nihh bye!

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.