Skip to main content

Terasa takut kali ni

Assalammualaikum esya..
qid bru jee dpt col dri pkcu qid...
time qid tgh exctd kemas2 brng utk gi kolej esokk tetibe die coll!!
mmg potong line btl pk cu tuhhh....
x ske nyee bilerr die dh telepon...
x ske nyee bler nak dgr ape yg die nk ckp!
b4 angkat phone qid dh ckp at hati qid
"ape ape pun kau kena buat juga..kalau tak nk kau nak mati ke??pahala kauu tak cukup lagii"
itu die qid ckp....
mcm yg dh qid agakk..mmg pak cu suruh buat bnde tuhh!
nak tak nak kena buat juga...Nak tunggu cuti sem mmg x sempat pkcu ckp..
sbb die pown ade byk hal...so die nak selesaikan anak buah die nihh dulu..
qid x blh nk ckp ape lahh kat die klo die dh ckp mcm uhh..
die yg nak buat qid kannn...
so kena lah dgr ckp die...
qid just ckp kat die tarikh start final exam jee...tuhh pown utk pengetahuan die lerr...
glerr hilang mood qid nak siap2 an brng utk esok...
hilangg semua esya!!
pakcu punye col uhh mmg buat ann qid rase mcm2 rase...
mmg buat ann qid pikir mcm2 benda..
mcm mne kolej? mcm mane nak exam??
nak buat kat ipoh ke kL ke seremban??
mcm2 esya qid pikir..
qid ingt yg dulu tuh yg last...last qid masuk bilik yg penuh ngan waye tuhhh..
tapii...qid akan masuk balikk...seriuss rse nak nangis tdi pun ade juga...
entah lahh esya...hati qid nih sayu glerr blerr pkcu bg thu pasal nihhh...
otak nihh!! mcm2 benda qid pikir...
qid risau esya..qid risauu..qid tkut..semua ade..
even qid dh byk kali lalui benda yg sme...tapi...
qid tk thu knp kli nigg qid rse takut sgt!!
esyaa plz doakan yg terbaik utk qid..

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.