Skip to main content

Story hujung minggu :)

Assalammualaikum esya.
hermm sory sebab qid dh lame tak on9..
qid ade mcm2 benda story.
okey first pasal belajar lahh erkkk!!
qid brape week jee lagi dh nak final..
esokk quiz fop plakk uhhh...hermm x thu lah ape yg merepekk qid buat
esok..hihihihi haa nak thu takk..hari isnin hri tuhh madam nurul suruh hafal apa2 jee
sinopsis dlm bi..sbb hari khamis die kate nak tgk sowg2 bace kat depan..
budak yg dpt A atau B speaking test yg memain uhh bace satu jee...
yg mane dpt C and kebawah die suruh buat 2 sinopsis...
Alhamdulillah qid dpt B time tuhh..so satu jee lahh qid buat...
haha qid buat ke??memang tak lah~~
wani yg tolong. hari rau malam khamis tuhh baru terkangkang2 cari..
hihihi nasib wani ade..die send kat fb sinopsis yg die dah buat..
thu title ape?? "Repunzalll!!!" hihii tp syok gak cite tuhh..hehehh
esok tuhh qid dah dpt hafal dah..sakali tup tup madam x dtg..mmg skit hti lahh..
wat pnat jee aku tido lmbt mlm uhh nak menghafal..chetttt!!!
tapi x pe lahh..esok ade speaking test uhh aku relax sikit lahh..x de menggelabah mcm hari tuhhh dok menghafal :)
pape pown harap2 aku dpt buat yg terbaikk...
and thankz to wani yg tlg aku!
Haa stu lagii nak cite pasal netball hari tu..waahahaha..
ade lahh buat snaman yg uju otot kaki uhh!!
hihihi dengan tak disangka2 qid dgn si kecik ILYSM uhh...
qid angkat die okey auu..sampaii jurulath uhh suruh die angkat qid..hahaha
mmg penyekk lahh bdk uhh qid naikk atas badan die ann...hahah mmg qid ingt benda uhh smp hri ni..
kelakar seyhh..cerr klo qid naik atas badan die..mauu makin pendek budak uhh ann..
ahahahahah :)
pape pown makin hari qid rse makin best join netball tuhh...
even awal2 tuhh qid mcm malaz2 nak gii..tp lately qid mcm exctd plakk..wahahaha...ye lahh bdk qid dh
makin gomokk thu tkk..hihihihihiih :)

okey now story nombor dua.. :)
pasal my bestfriend addrien adam..
mungkin esya pernah bace name tuhh kat blog nih kann?
die antre kawan yg paling rapat ngan qid..
but since qid duduk ipoh dh jarang contc die..
but if qid balik seremban mesti akan lepak ngan die smp pagi!
ade skali tuhh qid tnye die.. "knp kau x contc aku?"
die kate tk nk ganggu qid..
qid last balik seremban mase rye hari tuu..b4 blikk qid pesan kat die
"add ape2 jadi kau bgi tauu aku..x kire tgh malam or what..ape je jadi antre kau ngan aida..info aku."
sekli habok pun xde..
qid x thu ape mslh die... mungkin mlz nak ganggu qid..or mungkin die tunggu qid balik and story dedpn ngan qid kott...
agaknye lahhh~
pape pown add..aku harap kau akan bhagia ngan sape jee yg jadi awex kauuu...
aku doakan kau  bhgia okeyy~ even kauu x nak bg tau aku spe awex kauuu...
cari lah kebahagiaan dri kauu sebaikk yg okeyy! ape2 hall..aku sntiase ade utk kauu. :)

okey story nombor 3.
qid nak story mase my brotherhood dtg sni malam sabtu hri tuhh..
hihihhi qid x sangka pown yg die nak dtg sni...
mase tuhh tgh lepak2 jee dlm bilikkk..tibe tibe die bbm ckp "abg otw gi ipoh.get ready jgn kuar mane2"
qid pun terkejut lahh bce msg uhh..
dengn  exctd nyee qid tross col die and tnye btll ke??
die kate "btl lahh..jgn kuar mane2"
qid pun ape lagi bersork lahh sensowg kat umah nihhh..hihhihii.
die smp agak mlm gak lahh sbb ade roadblok kat mane tahhh..
sampai2 jee die ckp "aku lapa nihh dikkk tunjuk aku kedai makan--' "
qid ajak gi dataran jee time uhh...hihihii lantakk lahh org nk ckp ape kann... :)
b4 turun makan uhh qid dh warning..hahah warning seyhhh!
qid ckp kat die "kau jgn nak lelebih erkk..aku x ske tauuu"
hahah qid ckp uhh..gelak besar die...
mule2 tuhh okey jee nak makan sume uhhh
sampaii dh nak balikk..mampos kauu!! mmg kena lahh..
tros qid mintak kunci keta kat die..hishh! tuhh malaz nak kuar ngan die uhh..
malam tuhh sangat2 best esya,indah gilerr rse mlm uhh...
dpt hangout berdua jee ngan mybro tuhh..
merayauu merepek semua nye berdua...
kami pergi gerbang malam kat ipoh..gi snap pictre org2 kat pdng polo..
gi teluk intann..huhhh! serius x sangka abg qid blh pecut trus ke tluk intan..
huahuahua..thu lahh keta baru broo!
haiyooo..gerbang malam teluk intan lgi syok dri ipoh punye!!
huhuhu serius... x tipu..abg beli tshirt kat sowg minh ni auu..
die tnye abg "xkn beli psr mlm jee" qid gi dkt org uhh ckp "kau nk jual ke tk...tknak ckp x"
qid tros trik abg!
nak usha2 abg aku plakk! tampa muke die tuhh kangg....
sukati lahh abg aku nak beli kat mane..senget punye pompuannn...
last2 kat teluk intan tuhh kami beli nuget,air,beger,sosej,ayam oreng!!
huahuahua,..jalan jejauhh beli tuhh ja... :)
tak pee...org dh nak bwk jenjalan kannn...
serius qid hapy sgt and tak sangka abg sanggup drive memalam utk lepak ngan qid..hhihih
mcm2 benda abg story mlm tuhh..mcmcm2 benda gakk qid share kat die...
hapy sgt kau dtg sni abg!
mmg aku rindu nk lepak ngan kau pown skng nihh!
hermm~ kau pown rindu kat aku kann~ that's y kau snggup drve memalam nk jmpe aku..kannnnn?
whahahaah perasan jap aku!
huuhuhuhuu.

okey next,
nk story pasal cuti raye haji..qid tk thu rye haji nihh bler qid balikkk...
rse nye mcm cuti seminggu..tp x comfm lerr jdi or tkk..
qid sndri x thu rye hji cuti bpe harii..
haiiyoo!!! qid pun x thu nk blik or x...
klo x blik kang!
haaa mampos nk rye sensowg kat sni....mmg menangis lahh aku...
heheehe.. x sanggup weii.. :)
hihihihiihihi

*okey lah esya..tuh jee dlu story qid kott...
nnti free qid tulis lagi okey!
doakan qid dpt stdy ngan tenang kat sni okeyy :)
bye~




Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.