Skip to main content

Masih cuba untuk tersenyum

Asalammualaikum esya..
heyy! ape kabar kmo??
qid harap kmo okey kat sane yee...
qid syg kmo sgt2.. :)
qid,ummi,abg ellyas slalu doakan kamoo...
esyaa..now qid nak story pasal my bro ajam..
serius qid makin hari makin risau tgk die..
entahh lahh esya...susah nak kata...
if nak mrh die..x bolehh sbb qid fhm ape yg die rse skng nihh..
if nak biar kann je..ape plakk org kate nnti kannn..
dn kadang2 qid risau gak ngan die..
qid rsekann..antre die ngan yg lainn die lagi menderita kot..
sbb die kena jaga hati byk pihakk..even die sedihh..die x blh nak story at parents die
die tk boleh nak story sgt at adik beradikk die...
sbb ape?/ sbb parents die and adik brdikk die mungkin akan lgi sedih blerr tgk die downnn...
so,mybe die byk pendm perasaan die..btl tkk??
tapi pape punn...die thu kann yg kami semua ade untuk sntiase support die... :)
don't wory brother,kami SEMUA ade utk kauu! if kau down kee ape skali punn...
kami semua ade....ingt tuhhh
~qid pun rse mcm nak sgt gi lawat kubur abg..
tapi...qid x berkesempatan lagi...
qid dh dkt 3 minggu x balik kl..
klau lahh qid pun dpt gi lawat kubur abg mesti best kann..
lasttt skali qid lawat kubur abg mase rye hri tuhh..raya ke dua..itu lahh die yg last..
hermm kalau lahh qid x study at ipoh nihhh..mesti selalu qid gi lawat kubur arwah...
mcm qid slalu lawat kubur pian dlu..blh di kata kan tiap2 minggu bik kg utk lawat kubur piann..
tp skng dh x boleh dhh..kubur pian punn qid x pergi lagiii...
hermm..piann..MAAF aku x pat nk lwt kubur kauu...tp jgn risauu..aku slalu doakan kauu..
kubur kauu ibu ade upah orang utk bersihkan kubur kauu dgn abg!..
hermm bersih jee kubur kauu piann..


Rindu moment ngan yana..


Pian..aku ngan ira dh x mcm dlu..aku ngan remy pun mcm tuhh..
aku x thu piannn...
aku x thu knp dowg tibe2 mcm tuhh..
aku tk thu ape slh aku pade dowg...aku x thu knp dowg lari dri aku..
dan knp dowg mrh kat akuuu...
piannn....klo ade mesti kau mrh ira kann sbb die mcm tuhhh...
piann..kdng2 aku rse aku dh tk de member..dan aku rse cousin yg slalu rapat ngan aku pun
dh tk de...kau bayang kann yana dh x mcm dlu...hri aku gi umah die...die tk lyn aku piann...
slalu kau thu kann kami asyikk berkepit jee...dulu mcm blangkas kami nihh asal berjumpe jee,berkepit jee berdua..
tp rye hri tuhh aku gi umah die...die duduk dlm bilik jee..aku gi lahh dlm bilik mcm slalu...
tapi sedihh piann...sepatah aku tnye spth die jawab...
piann...aku dh xde nazry..dh tuhh remy mrh kat aku..skang die piannn..
die plakkk..pian knp dowg piann??knp dowg buat aku mcm niii...
serius piann..aku rindu gilerr mase kat serawakk...mase ramai2 kat sne...
mse semua ade...member2 kite..cousin2 aku...aku rindu semua tuhh piann....
kalau mase blh putr balikk kannn..aku nak tgk mane silap akuu smp dowg buang aku mcm nihhh...
aku syg dowg piannn....
slain fmily aku...aku hanya ade dowg semua jee...
tp dowg buat aku mcm nihhh..
klo aku ade  slh knp dowg trus trang...
klo iyee mrh kat aku..knp x ckp...knp dowg diam kann...
knp dowg buat aku tertnye tnye....aku x sanggup piann mcm nihh..last weekk..hampir seminggu pian mood aku hilang sbb aku tringt dowgg..sbb aku rindu rindu dowgg..rindu nak coll dowg..rindu nak bbm dowg...rindu webcam ngan dowg...aku nak dowg piann..
cukup lahh rindu aku kat kau,nazry,and esya semua takk terblas...skng aku rindu dowg...aku nak
coll dowgg...tp aku malu..dan aku tkut piann...tkut aku dowg buang aku mcm tuhh jee...cukup lahh piann
aku sedih sbb dowg buat aku mcm nihhhh..aku x sanggup nak tanggung bler dowg buang akuu!

Korang~ aku tk thu mane slh aku,mane silap aku..aku sedih blerr kowg buat aku mcm nihh..kite dh kenal bertahun2,tk blh lahh mcm nihhh klo kowg marh jee kowg tros stop contc akuu..mne slh aku weii?ckp sumph aku tk thu mne slh aku kat kowgggg...aku syg relationship kite semua.
kowg bertiga jee antre ade skng nii..tlg jgn tinggalkan aku lagiiii



Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

Morning!

Ni gambaq ngan #KukuBesi yang qid promise nak masukkan tuh :D Assalmmualaikum esya! heyyy morningg!! haa felikk tk kenapa qid masukk pepagi bute nihh?? Hahahah actully qid tk tidoq pownn malam tadiii... entah laaa..mcm2 dugaan plakk dtg malam tadii..hanya mampu bersabarr and harungi jee semuanye.. Siyezlyy qid tk thu kenapa sem nii qid jadi seorang yang pemarah..SEMULA! Ya Allah....Pantang org buat silap,pantang org kuang ajaq,pantang org buat qid menunggu memang hanginnn laa qid satuu badannn..Tak kisah lahh sape org tuhhh..Akak abg or member sndriii!! yang qid thu marah marah marahhhh..! Aghhhh!!! kenapa qid yg dulu dtg balikk dlm diri nihhh?? qid tak nak jadi pemarahh..qid tak nak jadi hanginnnn macm dluu!!! qid tak nak! how lahhh esya??? yang qid ingt dluuu qid start jadi tak pemarahhh lepas abg iwan nasihat kann qid sumeee... but now?? whoo?? Ajam?? memang takk lahhh! NEVERR!! tgk muke die pown skng nii QID MENYAMPAH! Enth lahh esyaa..Ape yg buat qid jadi mcm n