Skip to main content

Cerita ku :')


Assalammualaikum esya..
hari nii qid relax habis..
qid tk balik seremban pun minggu nihh..stay at ipoh minggu nih.
exam mid-term selesai sudah..selamat 6 paper qid jawab lepas..
qid dah try buat yg terbaik.qid dh stdy sehabis yg mungkin..
hrp2 kputusann qid nanti tk mengecewakan..InsyaAllah!
tapi sir faris dh bg tauu yg kelas qid 14 org gagal FOP...
dh qid sgt takut mendgr bnde tuhh...risau ngan FOP qid..
ye lahh coding tuhh 10 markh...qid buat tp x thu btl or x..
qid harap qid dpt reslt yg terbaikkk....

ptg smlm qid pergi jmpe sowg mamat nihh at dtrn ipoh..die mmber abg!
qid jmpe die sbb nak bg brng abg..kann qid x balikk seremban minggu nihh..
so qid kirim lerr kat mamat uhh!!..
haa! stu benda lgi esya thu x hari selasa hri tuhh qid abis exam pukul 1 ptg tauu..
skali dh balik tuhh mama col and bwk qid gi kedah...
memang gilerr lahhh...padahal esok tuhh ade exam..dua paper plakk uhh...
yg qid blh relax berjalan smp ke kedah...hihihihi...
mlam tuhh balik dlm pukul 2 pagi bru smp greentown!
hehehe esok tuhh exam pukul 9...heee!
esya dpt bayangkan tak mcm mane keadaan mate qid mse uhh..hehehe
mmg gilerr...dulu mse spm buat mcm nii tpi paper esk tuh ptg..
ni paper pukul 9 pagii...pukul 2.30 tido..pukul 3 lbih bgun bce buku..pukul 6 tido jap...pukul 6.30 mandi,solat,sapan and siap2 gi kolej!
haaa cer cer byngkann..heheheh...
paper pown qid harap result bi and pngajian islam qid okey lahh..harp2 gakk tk gagal! Aminn...

malam semalam pertme kali nyee si wani tuhh overnight..
hihihihi agak klkr rsenyee!!
sampai pukul 4 pagi kott kite owg at luar kwsn dri bilik!
wahahaha..smp tertido at tangge lah memasingg...
dah tuu..pukul 4 uhh tak tahan byk nyamokk masing2 naik bilik!
membongkang tahu2 pukul 8.30 bangn wani balik asrme..
wani balik uhh qid pun mandi,tukar bju then tido smp pukul 1.30...
tghari tdi mandi lagi,gi beli makan then lepaking kat bilik tgk industan!!
wahahaahah...
pukul 5 lebh qid ziarah pusara kamu ngan walit tdii...
heheheheh!
pasall nk gi kubur tdi klkr skit...
haha fizi anta moto..tapi die dtg sowg!
dh tuhh die x mau ikot qid gi kubur...tp moto qid pakai..
acane die nak balikk??haaa...
qid tnye die..thu die ckp ape??kau bwk lah akuu...tp anta aku dlu...
qid tnye..gi mane??pergi polo!
okey lahh mse tuu qid ingt die yg bwkk...qid bwk moto tuu dri polo ke kubur!
qid dh siap2 ambik helmet qid tgk die turun moto!
qid tnye die kenapa??dh tuhh die tnye qid balik! ape?
hahaha sengal lahhhh..
thu ape yg ade kat otakk die..?
die ckppp...kau nk pakai moto kann..ko pakai lahh...tp kau anta aku dlu at polo...
punye sengal!! ape jadah nyee! baik die bwk jee pergi ke polo...
puas qid suruh die bwkk!! mampos die nakkk...
qid punn bwk lahh die ke polo uhh!!
die tunjukk jalannn..
sampai kat mane entahh ade plakk poliss...punye mengelabah qiddd....hahah..
memang kelakar lerr time uhh..dgn die2 skali mengelabahh...
nasib poliss uhh tk suruh benti..jalan jee...ehehehehe..dah dua kali dh qid bwk moto mengelabh ade polis..wahahah relax2..pas ni insya Allah tak mengelabah dahh..
tu lahh sengal punye mamat sengal uhh klo die yg bwk! tk de  de nak mengelabah atas moto uhh smp mcm uhh skalii...nasib qid tk U turn mendadak time uhh..klo tk mampos polis uhh kejar.
fizi fizi..btl lah kate mierul dlu..klo smp time gilerr si fizi uhh ape pownn x jadii..heyy!!!

malam nihh ira nk dtg ipohh..die skng nii die tgh otw lerhh nii..
fuhhh! tk sabar weii nk jmpe diee..lme x jmp...
and die dtg mlm nii pown di saat saat qid memerlukan die..hehee syg kau lah ira oii!
semalam dh smp pukul 4 pagi..hri nihh??hahah silap hri bulan x tidoq..
mcm byk jee progrm..nak gi karokk uh yg utame!
heheehhe...

minggu dpn qid nak balik serembann..
hari isnin tuh cuti hri malaysia!
so qid balik lahh coz cuti 3 hari.. :)
ingt kann perncngan ngan family hri sabtu nak anta makcu and uruskan pasal pindah
umah makcu tuhhh..nk angkut brng2 mak cu tuhhh semua!
hee skali gus pergi merayap lerr kat melaka!! wahahah...
bestnyee dpt gi merayau sne!!...rindu cousin2 ku yg gilerr..wahahahah...

*klah esya ti smbng okey! bye2 :)

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.