Skip to main content

Last Posting B4 raya. :)


Assalammualaikumm..
hey esya..tdi qid gi lawat kubur kamu and walit.qid singgh jap at umah ummi. jmpe ummi b4 balik.
ummi x siht skit..demam..mungkin perubahan cuace kot..
ummi kat malaysia xlama...
seminggu jee...
abg ellyas cuti kejap jeee....
ummi nangis tdi esya..
die tak sangka yg qid gi lawat pusara kmo and walit tiap2 mingguu..
huhu ape lah ummi tuhh...
tu cerita pertama...

cerita kedua pasal tarikh hari niii..
hari nii 16hb 8..tarikh sebernar2 arwah pian meninggall..
ri tuu upe2 nye qid salah tarikh..hihihi byk lerr tarikh nak kena ingt esya..so sampai tersasul2...
hri genap sethun pian tinggl ann kami..
dan tahun kedua gak kami rye tanpa piannn...
nak kata pasal rindu?
haha qid x  ckp pun esya thu kann..
esya blh bce kann posting2 sblm niii..
esya fhm kann ape yg qid rse...
rse rindu semesti nyee ade pada kamu semua tuhhh...
pagi tadi awal2 pagi lagi walit/Mr.Roy col qid ckp pasal trikh hri niii..
die kte insya'Allah malam die nak wat tahlil..
qid ckp kat die "klo sy dh blikk msti sy dpt join..and msti sy akan dgr suare sdp walit bce yassin kann..."
qid ckp tuhh dah tuhhh die blh jawab nii "jgn nak mengade2 erkkk.owg ipoh tuu buat cre owg ipoh"
wahahaha...choii punye walitt....kuang ajaq erkkk... :p
*pape pown pian...
aku doakan kau tenang dan aman kat umah kekal yg dh dua thun kauu duduk tuhh..sememng nyee aku rindu sgt2kat kau piann...heyy! thun ni aku rye tnpa kauu..dan juga abg wann..piann knp sowg2 pergi??
piannn...klo semua pergi sape nak tman ann aku...pian..kau doakan aku kat sni okeyy...
aku thu kau selalu tgk aku kannn...semoga kau bhagia kat sne KAWAN!

 Pasal ketige pasal yg menyentuh hati gakk...
pasal ape??
tadi abg ajam msg suruh ade suruh contct stu nmbor nii..
pown tros lah coll..
skali tgk tuu nmber abg iwann..
than abg ajam col blik..die ckp.."knp msti ade permpuan tuu dek??aku nak ckp ngan iwan nak ucap slamat hri rye"
thu sape pompuan tuhh esya??pompuan operaterr..
hermm terdiam qid blerr abg ajam ckp mcm uhh..
qid terkedu thu x..x sangka abg ajam blh pikir ape yg qid pikir..
hermm~ abg ajam pun mcm org biase kannn...rindu owg yg dh xde.. :)
pape pown abg ajam..kite doakan abg wan tenang okey :)

~~ okey esya...esok qid akan blik seremban utk sambut rye..
raye thu nii mcm xde meaning sgt!
mmg xde rse nak rye langsung...
mcm thun2 sblm nii walaupun xde smngt nk rye tp qid ttp eli ju rye.. beli brng nak rye..
gi shopping..but thun nii??lagi 2/3 hari jee nak rye..tp qid x beli ape2 punn..
duit mama ngan ayah ade jee msuk kann utk shopping rye...
but qid??
malaz!! nak masuk ipoh prade tuu pown x mnt langsung...
qid tiap2 mlm ade ddk dpn ipoh prade uhh..
dpn ipoh prade uhh dtran ipoh...qid lpak situ..klo nk gi shopping okey jee..
tp qid?? malaz malz malz...
mcm xde perasaan nk re jee esya..
*okey lahh qid out dulu..esok qid x singgh kubur kmo...
ptg tdi dh singgah...qid tros blik jee esokk..
bye esya...qid blik dulu..
Selamat Hari Raya!

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi