Skip to main content

cerita bosan


Assalammualaikum esya.
hari ni qid dah start kelas lepas seminggu cuti.
seminggu cuti rye niii stu buku pun qid x usik esya..
hihihihihi.
hri ni bru qid bukak blik buku2 semua..hahahahah
even bwk balik sush2 buku2 uhhh qid x bukak pown kat umah tuu ari tuhhh..
hahahh menyusahkan jee qid ni annn.klo x bwk balik hri tuu xde lahh brat sgt beg.
ye takk?
sebelum balik ipoh..
hahah sebelum balik ipoh qid and family ke perlis.
and terus bercuti ke thailand...
terus bercuti ke thai and bangkok.
kalau nak diikot kann mmg penat sgt badan mase balik ipoh.
mane tak nyee dri rye pertame smp lerr ari smlm asyikk berjalan jauhh jee..
dan padah nyee!! qid deman sekarang!!! arghhh tk suke....
masa kat thai...
blh di katekan seronok juga sbb qid dapat buat mcm2 benda yg dh bertahun2 qid x buat..wahahahah..
ape die???
bawak moto besar kat sane and ride abis2sann..hihii mmg terbaikkk...
even jalan kat sne x mcm kat sni..jalan dowg kecikkk... tp menyeronokkan sgt sbb dpt mencilok2..
wahahahahahha..
lgi stuu best sbb dpt beli2 at wang kelian..
even brng2 stu murahh..tp brng die not bad gakk lahh..
wallet yg qid beli dulu punnn tahan lame qid pakai dlu..
walau pun hrge dlm 10-15 inggit tp brng die bgus gakkk.. :)
~mase nak gi perlis dri seremban uhh qid x tido pown dlm keta...
tp blerr balikk uhh dri tol alor setar qid dh tidoo..
tau2 jee dh sampai at plza tol ipohh...
glerr arhh time uhhh..
sepanjg jalan qid tidoo...
mmg penat gilerr lahhh..mne tk nyee dh lerr b4 nak gii perlis tuhh hri sebelumm uhh qid ke singapore
umah aunty...dh tu balik seremban esok nyee balik perlis..then naik thailand..mmg terbaikk lahhh...

minggu dpn dah midsem.
minggu ni qid tk thu nak blik  seremban ke takk..sbb jumaat ni merdeka.!
so cuti lerr..klo balik,tkut tk bljr plakk nnti kat sane..sah2 lahh qid akan merayap..
tp klo x balikkk..bosan plakk mmber2 sni smue blikk..
lgi punn mcm bosan jee nak sambut merdeka kat snii...
mcm x syokk jee...hihihii...
mid sem exam first fop lerr...subjek yg blh buat qid pecah kepala..huhh!! adoiii..
mmg susah lerrr..ngan coding lerr bagai uhh nak kena ingt..cetttt!
qid harap qid dpt jawab semua2 nyee dengan tenang and dpt buat yg terbaikk..even die bru first exam qidd.
tp exam nihh sgt penting kottt...
pape pown doakan qid ye esya...
doakan..doakan qid dpt buat yg terbaik minggu dpn..heee

*k lahh ni jee.. :) no idea lgi lahh :)

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.