Skip to main content

Aku Kau Dia dan Mereka!

Asalammualaikum...
hey esya..
lame sangat2 qid tak masuk sni kann..
sory syg!
qid ade mcm2 benda nak ckp...first psl puase thun nii..
oh ya! lupa plak qid..Selamat berpuase ye syg!.
maaf qid lambat wish kat kamu.Asal kamu thu sg...qid tak pernah lupakan kamu spnjng qid ade kat sni.
malah..setiap saat setiap detikk..nama kmo pasti qid sbut dlm hati..mcm2 benda yg buat ann qid teringt kat kmo.Biler sensowg...biler member buat hal...biler qid tkut...biler qid sedihh.pasti qid akan sebut nme kamo..
yg pasti qid selalu ckp  kalau kmo ade ngan qid..qid xkan rse sunyi mcm niii...
esya..dah dkt sebulan qid kat sini...mcm2 benda qid belajar...
qid bljr mcm mne nak kuatkan diri ni untuk jauh dri mama ngan ayah..untuk jauh dri abg abg..and untuk jauh dri mmber2 sume...bukan senang esya nk hidup sowg diri kat tmpat owg nii..
bukan senang jugak kite nak percye kan owg kat sini kann..sbb semua nye baru buat qid..
sejak qid ade kat sini qid dh pandai berjimat...qid dh pandai uruskan diri sendir,qid dah pndai buat makan minum qid sndiri...Alhamdulillah esya..qid belajar mcm2 at sni...mcm2...
kat sini jugak qid thu ape tu pershbtan yg sebenar benarnye....
qid belajar mcm2 tntng member..pershbtan semua nii....
hermm terus terang qid ckp.dlm diri ni dah tak ade kawan baik atau sahabat!
sahabat qid hanya pian,ira and yg lain lain tuhhh..
yg lain??hanya seorang rakan/kawan...
esya...qid sanggup buat kenyataan ni sbb qid dh thu siap mereka semua..even dowg sme2 ngan qid dri seremban punn,dowg tetap sme mcm yg lainnn..esya qid sanggup ckp skali lagi yg ira tuhh shabt qid sbb dia satu satu nye member yg sanggup dtg dri kl jauh2 smata mata nak temankan qid..semata2 nak tgk qid tgh demam trukk.nak jaga qid yg tgh tak ada suare.. die sanggup esya...die sanggup drive mlm mlm nak dtg ipoh jmpe qid...tman kan qid...die sanggup esya..sedang mmber yg ade sme2 kat ipoh ni pown tk pernh sekali pun masuk tmpt qid nii..
tk thu lah tmpt ni jijik buat die ke ape..tp sekurng2 nye qid dh lawe kat die kannn..
dah yg nyata qid dh nmpk ape yg qid tk pernh nmpk pde die sebelum niii...
esya...qid bukan nak ckp qid ni bagus ke ape! tp ni semua luahan hati qid yg terbuku lame...
sumpah esya..qid sedih dgn peragai sowg member niii....bukan qid nak mengungkitlah kannn...
qid byk mcm turt ckp die..qid bukan ape..tk salah kan sesekali lepak at tmpt qid ke..haa?
kann..qid pkir mcm mne tauu... qid dtg tmpt die..qid lpk tmpt die..sesekali die plak lah dtg tmpt qid...
lpk tmpt qid..dri qid kat asrama smp skng skng..hanya qid yg pergi pade die...
okey mmg....die layan qid baikkk..die lyn qid mcm2..
tp.......die x fikir mcm mne qid fikir ke??
hermm~~
yg paling pling qid sedih,biler die tinggal kan qid mse nak gi stu dewan nihhh.mse tuhh dlm teksi tuuhh
qid col ayah...qid story kat ayah...qid nangis cite kat ayah...dpn pk cik teksi tuhh qid nangis..
serius esya...qid sedih sgt mse tuhhh...
qid penat sgt mse tuhhh....
dh lahh kuar teksi xde...dh tu bwk pulak beg yg isi kasut tuhhh...duit pulak tercicir...dh col teksi lambt pulakkk...dah tuu qid patah balikk bilikk..pergi bank...dah tuu col die...die ckp die dh gerak naik bus...
padahal die sndiri terkejar2 nak cpt nk gi kat die...skali die blh ckp die dh gerakk....serius!! qid x thu nk ckp ape lgi mse tuuu..qid rse mcm qid ni tk gune...qid rse mcm qid ni tk pnting smp die buat tk endh jee ape qid pesannn...mungkin qid ni semakan die kott...ye lahh..mmule dok asrma..dh tu out..bler ade porgrm sebok nk gi asrama...esya.qid sndiri tk thu knp qid rse sesuatu bler die ngan member die...
esya...qid ingt lagi awal2 minggu bljr tuhh..qid col die tnye die at mne? die ckp die ade at ruang bwh tuhh..
qid ajak die turun at tmpt teksi..die x mauu...dh tuu die ckp cm nii "ina ade kat situ.." lebih mcm tuh ah ckp..
padhl time tuu qid nak lepak ngan die..skali die petik nme ina...ina tu member klz qid...die gak mmber dorm qid dulu...mase tuuu..qid naik atas..die mcm zero..esya fhm x ape qid nk ckp! die mcm x lawe duduk ngan jee...qid mcm terbenti kat tgh2 uhh..x thu sme ade nak gi at ina atau kat die..
qid nak lepak ngan die sbnrnye..tp....entah lahhh..die x lawe pown qid mse tuhh....
esya thu knp kdng2 qid rse mcm cmburu biler die ngan mmber die??biler die ngan budk dorm?? biler die ngan dak kelaz die??? sbb qid rse dowg rapat sgt!!bukan qid xsuke...
tp qid tkut...qid tkut qid akan dilupakan..asal die thuu..qid ngan mmber2 klz qid hnye rapat mcm tuu jee...
gelak time klaz sahaja...
abis klz..qid pergi tmpt lain dowg pergi tmpt lainn..
hmpir setiap hari..habis jee klaz qid akan lepak sensowg..biler msg die ajak jmpe...klo die x de klz die akan jwp. "aku ngan dira ha dekat......" mcm tuh lahhh...biler qid ckp qid at satu tmpt tuhh qid ajak die ke ape ke lpak skali msti die ckp "alah ko naik lahh.." alah jom arhh ngan kite owg at sni..haa mcm tuh lah lbih kurang nye...hanya qid akan pergi dekat die and kawan2 die..tak pernh rsenye kot die pergi and lepak ngan kawn2 qid..seriuss qid terasa sgt!!!
mcm menompang hidup orng pulak rsenye!!!
enth lah esya....
kdng2 serabottt..qid tak thu nak ckp mcm mne lagiii....
yg nyata nye..biler die ngan kawan2 die..pasti qid akan diam kan diri....
tu lah die esya..itu lah setengah dri cite pasal sowg member qid nihhh..
sbb tuh qid sanggup ckp yg ira yg terbaik antre mereka..bukan qid nk ckp die tak bgus..die sgt bgus biler lyn qid..bler dgr cite qid...die terbaikkk..tp tu lah antre sikap die yg buat qid sgt sgt rse terluka!
even ira tak selalu msg qid...even ira tak selalu contct qid..tp biler die thu ade je masalh yg jadi at die..mcm mne skali punn pasti die dtg jmpe qid...sejauh mane pun lahh..die tetap ade...thankz ira...

lately qid byk assignment!
tapi semua nye dh hantar...
yg memuas kan hati qid adalah fop and iit sahaja...
assgnmnt imt and p.i qid agak kecewa...atas sbb ape??
sbb ahli kumpulan yg tk reti nk berkerja sme...
terus trng qid ckp esya...minggu nk submit assgnmt tuhh minggu paling byk qid habis kan duitt utk assgnmt tuhh.qid sensowg kuar duit..byngkan dl mse 2 hari rm 35 inggit hbis mcm tuhh je.. dua tauu esya..bukan dua minggu!! klo qid tk kuar kan duit..mungki bnde 2 tuhh tk berhanta and tak die beri markh...
masing2 duduk asrama...tp perbncngan x buat mcm mne studnt2 asrma slalu buat..msing2 bersosial je thuu!!
ade skali tuhh..qid dri greentown dtg nak ambik thumdrive nak gi print..skali tgk2 ade ahli group yg tido...yg terjage tuhh plakk smpt tido b4 tuhh sejam...
asal thu kannn..qid balikk je dri kolej..tk smpt nk mandi...siap2 ann benda tuhhh...semua....thenterus lari pergi asrama...skali tgk mcm2 tu dowg buat..aku x sempat nak rehat ann bdn aku dulu tauu sbb nak uruskan assgnmnt tuu..sbb tkut markh tolakk...skali kowg??boleh rilekk..boleh main fb...bahan yg aku bg melalui fb tuh pown kowg tk boleh nak copy terus masuk micfosoft kann??aku dh nak pergi print bru nak edit..bru nak copy bru nak susunn..padahal bnde tuhh aku bg dua hari sebelum tuhhh...weiiii time stu ahad...aku blh dok mengadap lappy dri pgi smp ptg nk cri bahan..nk bg kat kowg.kowg kte kowg taip..kowg buat power point...tp ape jdi???time aku dh nak pergi print bru kowg nk copy ape yg aku bg..time dh nak buat perbentngan bru kowg nk uat power pointt..woii!!! kowg ingt aku yg duduk luar nii
mmg duduk mengakang je lah kat umah niii..yg kowg ape gune dok asrma???kowg rmai aku sowg....
aku blh bg daa melalui fb yg kowg blh buat endah x endah jee...jgn slhkan aku andai markh kite x memuaskan......slhkan diri kowg sndiri nnti...serius aku ckp! klo bolehh aku nk buat sowg tauuu,sbb ape??klo mcm ni lh nmenye grouppp..tp x thu nak berkerja sme....baik x pyh..baik aku buat hal aku...kowg buat hal kowg!!! hermm???
weii nk thu x??aku smp x makan ptg time berbuke sbb x smpt nk beli tauu....sbb aku tunggu kowg edit benda alah tuu time time aku dh nak pergi print tuhh....
serius weiii aku sabar jeee nihhh!! mcm aku ckp arhh..jgn smp aku angin btul2 nntii..parah kowg!!!!
yg fop uhhh..dh siap..esok pgi2 pkul 8 nak hantar...ptg tuhh tk print lagi...bahan 100% dh siap..tp x print..langsung kowg x sebut pasl tuhh..bler aku tnye "xthu nk print at mne" weii ape sengal nihhh..
budk dorm tuu ad emoto ann..x slh klo kowg mintk tlg kann..weii aku ckp ngan kowg..bnde ni semua
asal die dri hati kowg jee..sme ade nak buat atau takk!!!Aku tk fhm knp kowg buat endh tk endh jee ngan assgnmnt....kowg x syg mrkh kee??kowg pandai sgt kee nak dpt full mark time exam??haa??smp assignmt pown buat main2....sekali lgi aku ckp bnde yg sme kat kowg...time bergurau ade mse nye..time serius tlg serius!!!!

esya..puase thun ni puase pertme tnpa arwah abg wan..thun pertme gakk kami bkl berya tnpe arwah..
mesti sunyi umah tuhh tanpa gurau snde die time rye..
mesti sayu suasane rumah tuu time awal rye nnti...
esya..qid rindu abg wan sgt2...tiap2 mlm b4 tido pasti qid akan tgk gmbr2 die..mesti qid akan ckp ngan gmbr yg qid rindu die sgt2...esya....hanya Tuhan je thu perasaan qid skng!
qid susah sgt skng nii...susah bukan dri segi kewangan..tp dri segi kemudhan...
qid tk nyesal kuar dri asrma tuhh..tp qid nyesal sbb qid kenal owg yg tk sepatutnye...
esya...doakan hti qid ni kuat okey!!
yee,benda ni smeua dh lme qid simpannn..dh lme terbuku...tp skng bru terkeluar sepruh drinyea...
separuh lagi biar lah jdi sempdn at hati niii..biar hati ni sentiase beringt yg die pernh terluka dgn syg tertentuu..

skng nii mmber qid tuu persoalkan knp qid x boleh tgur die time die ngan mmber die...
ko bce lah semua niii...ko bce dah ko fhm btl2....mungkin kau thu jwpn die....
aku x ckp kau jht pde aku...cume kau lukakan hti aku...
aku thu aku byk luka kan hti kauu..cume kau x ckp kat aku je..terpulng lh!
aku ingt kau fhm aku..aku ingt dh berthun kau knl aku kau akan beza kan aku dgn yg lain..sbb aku selalu bezakan kau dgn mmber2 at kolej uhh..tp ko??aku rse pndng aku,mereka semua sme...
kann???haha! tak pe lahh...

last! maaf andai ade yg terasa dgn posting nihhh...
ni luahan aku...
aku berhak ckp ape je aku nak asalkan segala2nye dri hati aku sendiri...
okey..Assalammualaikum :'D

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.