Skip to main content

STORY aku ler!

Asalammualaikumm..
Hey huu! bru dpt masuk blog ni haaa...
qid skng ade at nyalas...umah mak!
pgi tdi ade knduri meh at umah niii...
mlm ni qid tido sini jee sbb besok ade kndri at masjid tanah pulak!
kalau nk balik smban penat kot...besok pgi2 nk dtg melake blikk...so baik tido umah mak je!
mk ngan ayah pown x kisah!
abg aku lgi ler! haha dh ade mcm2 plan utk mlm nih..adik beradik die pown x kisah...
mlm ni rmai2 nk buat operasi besar besaran wokk!
hahahahaha...
Qid mintk maaf sgt2 esya x sempat nak post pasal befday qid ari tuhh..
sory esya!
bukan x nak story..tp mcm xde mood kot..
dgn perasaan bercmpur adukkk..
dgn mslh ngan roy uhh
tu yg xde mood sgt2 nak tulis blog nihhh...
and skng ni qid gagah kan jugak diri utk tulis.perhhh ayat~ hahaha
Ingt lagi befday qid biler esya??
haa bilerr bilerr??
huhuu..
tak kish lah biler kannn...huuu
okey first clbrt member2 nii ajak gi laut...
okey mse tuh qid exctd juga lah sbb nak gi langkawi...
lme wokk x gi sne!
dh tuhh dua hari lps mmber qid bg tau nk gi langkawi uhhh
abg ajam pulak nk qid ikot die!
dlm mse yg sme pulak hujung minggu uhh ade jmputan kawin yg melambakkk!!!
cousin lahhh...mk cik lahhh abg angkat lah...!!!
semua nyee nak kawinnn!!!
hermmm!
hari yg dh dkt pulak tuhhh..ayo!
sampai sehri sblum befday uhh qid tk thu nak ckp ape! nak ikot  mmber tp takut x sempat pulakkk nk blik serembann..
nk ikot abg ajam! hati ni masih x blh jmpe die time uhh rse nyee!
last2 qid terus trng at abg ajam ckp yg qid xmau jmpe die sbb hari tuhh...
qid kte at die lain kli lerr jmpe! dekat mmber2 qid pulak qid terus trng lah pasal tkut x smpat uhhh..
last syam buat kputusan kumpul at PD jeh!
awal nye mmg qid tk nak sbb x ske pd..
tp kne lah gk ikot sbb langkawi qid x nak x kan ni pown nk bantah!
ye x???
so mlm uhhh clbrt at pd ler..dowg uruskann...
Enth ler esya...
qid bukan x hapy or x hagai ape yg dowg buat at qid...
tp sbnrnye mlm uhhh qid masih tercari2 byng2 abg wan,pian,abg ajam!
even qid ckp at abg ajam qid x nak jmpe die tp sbnrnye qid rindu sgt at die and nk sgt die ade mlm uhhh..
lepas semua2nye selesaii..selesai ptg kek! selesai kena tpung selesai mandi laut memalm bute uhhh..
qid gi at syam..and ckp "aku nak pian!"
qid x thu knp qid ckp mcm uhh tetibe!
syam terdiam mse tuhhh...
syam tenung jee muke qid mse uhhhh...
tk de kate kot nk ckp!...
bler masing2 diam jee qid pown grak gi at yg lain2 uhhh!!!
ikot kann nk jee peluk si syam uhh and ckp yg qid rindu glerr at arwah piann uhhh...
tp..hahah x blh wokk!!Huhuhu :)
time mlm uhhh..ade gak benda yg jdi antre qid ngan abg ajam!
ape die??
haaa
haahahaha
tk pe tk pe mlz nak cite,ti die bce angin lgi pulak die uhhh!!
hahahah.
hari khamis uhhh siang xde buat ape2...bergayut je lah at tipon..
mlm uhh ja yg mama buat mkn2 at s2 uhh...
malam uhhh agak seronok..mama panggil Dj skali utk berkarok mlm uhhh..
ade ptg kek! ade game! ade cabutan bertuahh and last! ade persmbhn suare sumbang aku!
haha!
malam tuhhh boleh lah seronok sbb suasane die mcm thun lpas skit..
herm! tp satu je lahhh...
qid rindu iwan time uhhh..time tgh sebok2 uhhh mmg terase sgt kehilng iwan!
mcm kureng sgt gelak tawa die auuu..
lagi2 abg ajam kerja mlm pula ari tuhhh!
and kedua qid tringt pian...
ingt lagi befday thun lps yg mierul and abg tarik qid suruh qid duet ngan die..
mase tuhh kan qid ngan pian tgh perang besar...
tp walau pun gaduh2 die ttp dtg smbut bfday qid dulu..tuh yg abg kena kan qid ngan die uhhh..!!
serius malu time uhhh...tp seronok sbb ade pengalaman...sbb thun ni xde lagi bnde tuhh!!!!
haa ~ then pasal hadiah..
psl hadiah kali ni qid nk rahsia kann...last year dh bukan main qid story pasal hadiah owg tuh bg lah..owg ni bg lerr...
tp kali nii punye!
tidak! qid xkan masuk gmbr and x akan bg tauu ape hadiah qid...
asal semua thuu qid x nak masuk gmbr befday kali nii bersebab!
qid x nak stu hari  nnti qid tgk pic2 uhh at blog nii,then qid nangis and down gler2...
sbb ape?sbb gmbr2 nih nnti hilng muke pian hilang muke iwan and hilng muke abg gomok den tuhh!!
qid x nak...nnti qid bertmbh2 rindu arwah due uhhh!!!!

okeyy dh abis pasal befday..hahah tk menarik kann??haii x pe lerr!
skng ni cite pasal pgi tdi...
pgi tdi ade wedding at dkt2 umah mak ni...dh tu mk pulak buat skali ngan sedare uhhh kndri arwah atoknnk andkesyukuran abg ajam dh naik pangkat!! hahahhaha...dh tue2 bru naik pangkat ~pftttt
hahahahh...
ramai gak lah kwn2 kerja abg ajam dtg..
nk di jdikn cerita kann..ade sowg sis nii die kwn abg ajam auuu..
die mcm x puas hati ngan qid bler qid duduk bilik ajam...bler qid gune phone abg ajam and bler kmi kongsi air due owg!
hahahahaha
part yg kongsi air uhh kelakar!!!
mule die mcm niii...
qid haus,then gi at kemah amik air..qid duduk lah bwh kemah uhhh...
time uhh abg ajam tgk buat lawk lerr ngan kengkawn die...
skali die dtg die mintk air qid and terus minummm...
qid pown x kisah lahhh..skali ade minh ni gi mcm jerit auu ckp "Zam kau minumm air budk tuh dh minum lah"
time uhh qid tercengang.abg ajam pown tercengan!
hahah bungukkkkks
ye lahh ape ade hal kooo...die abg aku...skti aku lah!
dh tuu bdk uhh siap jeling2 lagii ler qid duduk at biler ajam..
qid sengaje jee tdi bukk pintu bilik abang ajam bsr2 biar die nmpk..hahahah
jht kann qid???
padan muke die!!
pape pown nasib qid hormat die sbgai tetamu at umah tuhh tdi...
nk di ikotkan tdi maunye terbakar qid sbb die asyikkk jeling2 qid...asyik pandang2 qid..
dh tuh nye at abg ajam sape qid....tnye qid ni adik brdik btl ke ape ke!
hey gi mampos arhh ko!
ko tuh owg luar buat cre owg luar.....
hadoii aii!!!
abg aku punye cite x smestinye kena cite at kau bungukkkk!!!!!

mse mule2 sampai umh mk tdi kelakar...
ye lah b4 jmpe uhh kn kteowg mcm gaduh skitt..
skali jmpe2 pgi tdi abg ajam ckp "klo btl ko x nak ckp ngan abg ke ape ke,plz dpn mak ayah tlg jgn buat mcm uhh"
serius qid tglk time uhhh...
ye lahhh die blh ckp mcm uhh plakk...
mcm lah qid ni jht sgt smp nak kne berlkon dpn mak ayh sndri weiii!!!
ape nihhh...hhahahaha....siott betul lah pemikiran si gomok den tuhhh!!!
huhuhuhu...
pape pown esya semua nye dh selesaiii..befday..wedding at nyalas.
skng ni tunggu esok jee...
nak gi wedding stu lagii..esok qid akan lepak ngan yana dri pagi smp maghrib!
huuuuu 3Jun weiii,kngan terakhir aku ngan yana nnti nihh!!!
heheheeh....
x sabar nihhhh...

*okey lah esya.nak out..okye SALAM!


Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.