Skip to main content

Qid pegang janji


Assalammualaikum esya!
Hey! Sory sesgt2 sbb qid jarang update blog sjak akhir2 nihh..
qid mintk maaf k esya!
Huhuhuuu
Sejak akhir nii qid jarang gakk on9..on9 pown malam...
sambil2 tgk bola tuhh sambil on9 lahh :)
qid 24hb nihh nak nk gi ipoh dah!
25hb qid dh nak dftr..
qid harap sgt semua urusan kat sane dipermudahkan.
InsyaAllah qid akan gi melawat pusara kamu biler smp2 jee kat sane nnti..
insyaAllah esya!
Kamu tunggu okey.
Qid nak gi jugak kubur walit.
Nk mintk restuu :)
Tadi baru jee selesai medical checkup!
Wani mmber qid tuhh buat sehari jee dh selesaii...
smp at qid,ambikk kau dua hari haa!
Hey!
Semalam dh x-ray dah..dh tu entah kenapa pas jumpe doc uhhh,
die buat satu lagi surat suruh pergi x-ray lagi sekali hari nihh...
tuh yg pergi tuhhh!!!
tunggu punye tunggu akhir nye jmpe balik doc yg sme dgn smlm yg merupakan kwn kpd pk cu qid juga!...
Ckp punye ckp tetibe doc tnye “lung kmo ade problm ke dik?”
ha? hahahha
thu qid ckp ape?? alahh x de benda lah kak..akak sign je lah ape yg patut tuhh sya dh lmbt nihh nk gi kerja!hhahaahhaha..
doc tu pown tercengang!
Then qid ckp lagi.”tk de pape lah kak,klo lung sye prob pown pk cu sy yg uruskan saya.Sya okey!”
dh tu doc uh senyum..die ckp “bgus lh klo mcm uhh...pape je bg tau pk cu okey!saya dh sign sume normal :)”
hahahha mmg terbaikk kwn pk cu uhhh!!!..huhu thankz kak shafinaz! :)
esya thu x mse gi x-ray uhh qid rse nak gelk pownn ade..sbb ape??
hahha sbb sume budk yg sebaya ngan qid semua nye gi ngan mak dowg,ayah dowg..
but me! Hahaha sensowg baiii!! hahaahah..
ade sowg jee bdk yg mcm qid..uruskan semua sndri!
Budk uhh lelaki.hencm gak lahhh..hahhahaha
mase tgh tunggu x-ray uhh qid ade ternmpk sowg budak yg pegang buku mcm qid uhh!!
KPTM..hahaha at mne budk tuh dpt pown qid tk thu lahhh....

Sekarang nihh kann esya tgh sebokk pasal bola..
so qid skng nihh bz giler..~wahhh!! hahaahhaah.
Ye lahh,mlm nk tgk bolaa..tidur dh pukul 5,6 pagi...then nak beli brng lerr,nak gi buat itu ini...
sampai nk on9 pown mlz! And x sempat...
dh lah abg ajieb nk tunang tertibe nihhh...
haa...minggu ni wedding anak pklong.
Minggu dpn pulak abg ajieb nk tunang!
Esok nye pulak qid dh nak gi ipohh!!
haaaa..hahah kojap jee kan.
Brng2 nak bwk gi ipoh pown ade yg dh ade ade yg belom!
Buat mase nihh yg xde lgi bju kurung :) and tudung...
hahahahah...lain semua dh ade dahh..
hari tu dh kuar beli semua2 nyee...hermm!
Lappy mybe qid x beli..pkai dulu lappy nihh!.
Lappy nih pown bru format ari tuhhh..
so okey lagi nihhh..
fresh lagi..hhahahaha

esya thu x qid ngan roy x okey lagi..
dua hari lepas ummi ade col.tnye pergi ipoh biler.
Ummi ajak dtg umah and selesai kann semua2 nye b4 pergi ipoh tuhh....
ikotkan mmg ler nak jmpe..tp mcm mne??hati and perasaan ni kekdang mcm takut plakkk..
kdng2 marh giler ngn roy!
Hermmm!! lgi stu ira,and geng2 syam nak jumpe hujung minggu nih..
abg ajam lagi nak jumpe b4 qid gi sne!
So blerr qid bolh gi jumpe roy??
hermm?
Qid pown x thu,sdng kan nk jumpe ira,syam and abg ajam pown qid tk thu biler ni kann plk nak jmpe roy..
bukan qid ckp roy x penting,tp dowg lgi dulu dri ummi ckp nk jumpe..
dri hari tuhh lgi dowg dh ckp awal2....
abg ajam tuhh bebiler die free je die col ajak jumpe uhh!!!..
tu pasal qid x boleh nk buat janji ngan sesape skng nii..sbb tkut dh janji nnti x jdi sbb
abg ajam ajak jumpe pulak nnti!
Haa kan dh susah uhhh!.
Pape pown qid akan cue gak untuk ambik mase jmpe ngan roy ummi..
mmg qid nak tp mase jee tk thu lagi biler..
hihihi

tadi duduk tgk brng2 qid beli smlm!
Qid tertibe teringt kate2 arwah atok rahman mase qid drjah empat.
Mase tuhh time abg ijam tgh sibok nak sambung belajar.
Die ckp dulu,klo qid smbung belajar dia akan bwk qid pergi beli ape saje yg qid nak.
Die akan belikan..die akan turut je ape yg qid idamkan..
mase tuhh juga qid tnye die,klo atok x bwk mcm mane??
thu die ckp ape? Die ckp, “xpe lah...atok x bwk xpe..adik pergi and uruskan semua nye sendiri okey.jgn ganggu urusan ayah dgn mak.dorg ade kerja.nak cri duit untk kmo semua”
die ckp lagii...die ckp “insyaAllah klo atok ade mse tu nnti,atok bwk adik pergi urus semuanye,tp klo atok tk de,adik jnji ngan atok,adik pergi sndri dan jgn sush kann mak ayah”
dan sekrang,adik dh nak smbung belajar atok!
Adik pergi sndri..adik uruskan semua nye sendiri..
dari A-Z adik uruskan sendiri...adik pegng janji adik pade atok...
adik ingt lagi semua pesan atok...atok doakan yg terbaik buat adik ye!
Adik syg atok sgt2...
atok thu tk hari tu mse blik melaka,jumpe nenek.
Nenek ckp “klo atok ade mesti die suke cucu kesygan die nih nak smbung bljr”
hahhaa mcm x caye je kann atok??
even adik x msuk U.tapi adik masih ade peluang utk smbung kat mane2..
adik jugak pgang jnji adik untuk power dlm subjek maths!
Klo atok ade lagi mesti atok x percye ngan kputusan SPM adikk..
walau pown 3A sahaja..tp klo ditgkkan dgn prangai adik dri dulu mmg susah utk
sedare2 nih percya..mane x nye,cucu kesygan atok ni kann mcm setan dulu..
adik antre cucu atok yg bengong dulu kannn...
sbb tuh atok ckp yg atok akan bwk adik gi memane sje klo adik smbung bljr ...
sbb atok sje nak tarik mint adik utk beljar kannn....
hermmm!
Adik rindu atok sgt2...
rindu nak peluk atok,rindu nak tido sebantal ngan atok...rindu nak berkepit ngan atok,yg pnting rindu nak berjalan jalan ngan atok!
Rindu sgt2 atokkk.....adik doakan atok sentiase tenang kat sne okey... :)

okey lah esya.tuh je..nnti ade mse qid smbung okey.
Bye-2

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.