Skip to main content

kisah aku lerrr

Assalammualaikummm!!!!
heyyy..esya...miss giler giler ngan blog nihh..skng bru berkesempatan nak
menulis dlm blog nii...hahahahahaha...
hari nihh tamat dah segala orentasi kat Kolej PolyTech Mara Ipohh tuhhh..
Alhamdulillah qid dpt buat semua benda yg faci suruh...
alahamdulillah juga sebab qid tak kena reging..qid x kena naik pentas.
qid tak kena ckp pakai mic!
haaaa suke and hapy sgt! :)
semua program yg faci buat semua nye cool sahaja..tak ada yg 100% reging..
tk ada yg kena lari satu padang..tak de nak kena lari dlm dewannn..
faci2 kptm thun nihh mmg terbaikkk~ thank youu so much bro and sis..
tp agak kecewa dgn kumpulan qid lahh..
sbb ade beberapa student nihh yg tk nak terima langsung pendapat owg...
nak ikot telunjuk die sahaja...tp qid diam jeee...klo bising bising nnti kecoh pulak kannn..
huhuhuhuhu...
qid kuar asrama..
mulai malam nii qid akan tidu at umah pak cik nihhh...
qid akan tinggal sementara kat umh pak cik nihhh...
lepas tuhh qid akan cari rumah sewa and duduk umah sewa sahaja!!!!
qid ade mslh ngan asrama and tempat asrama tuhhh...
jdi qid ambik keputusan untuk keluar dri asrama...
bler qid bg tau mak yg qid nak kuar asrama... mak ingt kan qid nak benti belajar plakkk...
puas lah mak pujuk qid..last2 qid ckp yg qid sebenarnye nak belajar...
tp qid tk mahu duduk asrama tuhh lagiii...
qid kalau menumpang umah jiran qid ke klo ade qid okey jeee...
tak kisah..janji takk duduk kat asrama yg tuttttt tuhh..hahahahahahah

jujur qid ckp faci faci semasa orentasi tuh berjalan qid kenal 3 or 4 owg..
1.akak angkat qid mase at sekolah menengah.kak nabila. 2.abg fizi adik angkat abg mierul yg pernah lepak ngan qid dulu.. 2. abg rahmat pk we mak cu dlu... ketiga abg tuah tuhh... hihihihi...
stu lagi kann esya...abg merah rupa die,cara die and suare die sebijik mcm cikgu jamall...serius esya..
100% mcm cikgu jamal...
qid selalu pandang dowg sbb nak ingt muke sape dowg and sape dowg sebenarnye..akhirnye dpt gak thuuu..
hahahahaha pandai btl qid kannn...ingtan yg kuattt..hahahah

sepanjng mase at sne ari tuhh qid langsung tk makan..
qid langsung tk tido..
qid minum air jee bykk..biler mlm dh penat pent tuhh qid mmg payah lerr nak tido!..hehehe...

*k lah esya qid nak keluar nihh...nnti qid masuk lagi okeyy... :) bye-bye

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.