Skip to main content

FOr her..

Assalammualaikum.
herrmmm kmo ingt name nurshyazwani bt azmar?
nama yg pernah qid sebut kat sini dulu..
nama yg pernah qid benci dulu!
Tapi tanpa disangka2 qid akan pergi duduk ngan dia at satu tempat yg sama
selama tiga tahun.qid x pernah menyesal or ape skali pownnn klo die ngan qid study sama2...
mungkin ye dulu qid ngan die x rapat..malah mase form 3 kami mcm x kenal antre satu sme lain..
even dri form 1 kami sekelaz...tapi mase tuhh die ade kwn die,qid ade kwn qid...
so kami mcm jarang sgt bertegur!
Ingt dulu mase hari pertama fatin pergi kalau x silap..
qid tk thu nak duduk mane?
mase tuhh form4. qid mula2 tertnye2 jugak ngan sape qid nak duduk.
last2 entah mcm mane,qid duduk sebelah die...
mase tuhhh nak kate kan qid sedih sbb atien tkde pown ye juga...tp qid masih blh gelak2 lagi ngan die time uhh...memang susah nak ingt lah time2 mule2 rapat ngan die...
biler kiteowg form 4 tuhh ade tukar2 kelaz..!
mase tuhh lah qid mula duduk sebelah die jee..
memane jee sebelah die..sbb ape??sbb mse uhh qid tk de kwn!
and die punye bestie mse form 3 pown xde...at kelaz lainnn..
so qid ngan die je lah since form 4...
kalau nak di ingtkan...kenangan mase form4 ngan die lagi indh dri form5....
mase form 4 tuh lahh kite owg buat dajal tipu semua org!
kite owg buat owg mrh ngan kiteowg...buat owg benci ngan kiteowg!
mcm2...then mase form5 pulak..byk mslh yg timbul..masalh dri belah keluarga qid and keluarge die..
mslh dgn member2 kelaz and masalah tentang kami berdua sendiri..
terlalu byk masalah masa form5..susah utk nk explain stu2 at sni..
tapi tuhh lahhh..even die kena mrh ngan abg ajam..even die kena tengking ngan qid..even die kena kutuk ngan budak2 kelaz...die tetap menjadi diri die..
die tetap layan qid..die tetap ambik berat pasal qid..qid thu die kdng kala kecewa ngan qid..qid thu die kadang kala marah kat qid..tapi die DIAM SAHAJA!
hubungan kami....
~kalau bergaduh mcm mane sekali pownn pasti baik balikkk...
selalu nye die lah yg mcm cover blik semua nye...
hermm! tahu je lah perangai qid kannn...die lah selalu msg dulu klo pape jee yg jadi..
die lah selalu mintak maf ngan qid kalau ape2 berlaku...
hanya kebanyakan DIA sahaja!...
qid thu..qid bukan kawan yg terbaik buat die...
qid thu...qid bukan pilihan yg terbaik keluarge die utk jadi kawan baik die,and qid jugak thu sape diri qid ni utk jadi kawan die!perangai die dgn qid sgt byk perbezaan...
die yg byk menyelamatkan hubungan pershabatan kami nihhh!
kalau ikotkan qid mungkin hubungan ni dh lme berakhir hanya kerana sikap ego qid..haha!
qid thu tuhhh...
pape pown qid harap dan qid memohon pada Allah agar,selama tiga tahun ni,DIA cekalkan lah hati kedua dua antra kami ini supaya mudah menerima ape sahaja cabaran yg akan dtg dlm hubungan pershbtan kami nihh...qid berharap sgt tuhan makbur kann doa qid tuhhh..
kalau boleh qid nak minggu dpn kami pergi berdua..dah tiga tahun akan dtg pownn kami pulang berdua..
jagn lah ade antre kami yg lupa daratan...yg lupa kawan..qid tk nak benda tuhh..
qid berharap sgt agar Allah makbur kan permintaan qid tuhhh..Aminnnn...

*okey lah esya nnti smbung okey!

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.