Skip to main content

best!

Salam esya..hey2.good nite!
pelik x qid tulis blog memalam niii.
hahhaha okey malam ni qid ade 3 cerita yg mood berbeza!
ape die??
okey pertama cerita pasal Mr.Roy aku tuhh!
pagi tadi qid teringt kat die,try lah coll...tak angkat..
qid mesg x reply...
skali hati nii rse mcm yaAllah bersalah sgt2...
dh tu rse mcm roy sihat ke?roy okey ke??
die sakit ke?
entahh lerr..tk thu knp benda2 uhh qid pikir dri mlm semlam lgiii...
dah tuhhh pagi2 uhh qid gi ler kedai makan yg selalu qid gi minummm ngan roy dulu...
esya nk thuu!!!
tanpe di sangka2 qid jumpe roy tgh bekfas at situ sensowg!
memule langkah kaki ni trhenti gakk biler terjumpe die uhhhh...
tp qid ckp dlm diri "mungkin ni yg Allah aturkan..qid jumpe die at sni"
okey gi gi at die...qid tgur die,die senyum jee...
dh tuu qid terus duduk stu even die x suruh...
dh oder semua qid terus ckp ape yg terbuku at hati qid...
satu2 qid ckp..satu2 qid terangkann kat die...
qid ckp gak yg qd risau bler die buat mcm tuhhhh....
qid risauu gakk blerr die langsung x bg respon blerr qid try hubungi diee..
die pandang and dgr jee ape qid ckp!!
ade gk qid rse mcm qid berckp sensowg...tp alang2 die bg qid ckp uhh kannn...baikk ckp jee teruss...
ye takk???
dh lepas semua2 uhh..die pown dh abis makan skali die ckp
"saya pergi dulu.ambik duit ni byr semua sekali.Asalammualaikum!"
tuuuu jee esya die ckp! tu jeee yg die jwb blerr qid dh ckp byk2 uhhh...
YaAllah sakitnyee hati niiii....
qid tgk jee die naik keta...aduhh patah seribu hati qid niii..huuuuu!!!
dh lme2 die grak uhhh qid msg ckp "thankz"
but die x balas pownnn...woiii sedihh weiii....

okey kedua nak cerita pasal ira!
ira ni dh kronikk dh thuu...oagi tdi time bekfas uhhh dpt col dri sepupu abg,die ckp ira dtg sne and ade at kubur pian dri pukul 7 pagi uhhh...cer byngkannn..tah smp pukul berape tahhh...
yg at melake pownn ngoii suruh aku yg at seremban ni turun buat ape???
kowg selesaii kan je lahhhh...
esya thuu!! bler dh puas2 jauh2 dtg skali qid gi jumpe die tnye "ape cite nii ira"  "ko ni dh kenapa"
thu die jwb ape?? "ko ni pahal?x pyh sebok pasal aku blh x??ko prgi ler blik seremban uhh,sebok2 at sni buat  ape !"
haa tuu die ckp!
die ingt qid hamakkk sgt ke nak gi sne pujuk die bagai!!
oiii aku pikir ko tu kawan aku ko thu x?????
klo x kerana erti kawan tk ingin aku nk dtg jauh2 de!!
tkde de aku nak ambik thu psl ko de..pergi mampos ler ko at kubur si pian tuhhh..peduli ape aku!
tapi aku pikir ko tuu kawan aku ko thuu x??
haaa!
ko thu x setan?? arggghhh mcm bodoh ler perangai kauu gilerr!


okey yg last.ending untuk cerita hari nii ade lah,bler qid jumpe kawan2 baik qid...
mule2 jumpe yg from ganu tuhh jeee...skali tk disangka2 mak si fatin tuu nak pulakk anta fatin uhh jmpe kiteorg niii!! tk sangka plakk mk die uhh nk lyn si fatin tuuu...
so secara rasmi nyee fatin tu ade skli tdiii...
qid auni and fatinnn..dulu kami selalu bertige even at memane skali pown dlm kwn sekolah tuhhh...
but start tingkatan 4 masing2 tukar sekolah!
yg tinggal at sekolh yg sme qid saje lerr...yg dua lagi pindah!
so hari ni buat pertama kali nye lepas dowg pindah dulu..ni lh pertaman kalinye
kami bertige jumpe same2...
burak sama2...take picture sme2..huuu syok weiii..hehehe
thankz lerr sbb sanggup dtg erkk fatin..and thank juga tok auni sbb blik seremban..
klo x kite x kan jmpe wokk!!
hehehe... :))
haa tu je lerr nak cite..mate dh layu ni...hihihiii..

bye-2 esya

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.