Skip to main content

Misi 30% dah bermula :)

Asalammualaikommmmm~~
hey ellysya balqis..ape kabo kmo??
hiihihihi
okey! skng ni qid baru je sampai umah..
hari nii seharian penat! thu??
eh eh eh bukan dri pgi tdi sbnrnyee...
dri mlm tdi..dri bnde sengal tu berlaku semalam! hahah sengal!
Pagi tadi pukul 10 lagi akak dh sampai dpn umah tercegat ajak kuar!!
okey dgn x bermaya terus siap and kuar...
minum2 sume,then mulekan lah operasi kite owg...
cri pkaian2 nak gi bljr ti.. :) hihihi sambung kee??
insya-allah ade rezki nanti qid sambung lahhh...
Mula2 dlm perancangan qid nk gi beli ngan wani!
die thu kdai2 mane yg ptot utk teruskan rncngan qid uhhhh..
Plan punye plan skali x jadi...
Sebab ape??My family..who??my sista lahh!! sengal!
die x kasik plakkk..die kate ti qid beli bju merepek2..bju x beli ti duit abih mcm tuuu jee..
so..haha padan lah muke qid ngan wani annn???
haaaa mmg good arhh!!
Pusing punye pusing...qid ckp at akak yg qid nk beli bju murh2 jee....
qid nak buat hal lme blik nnti...
hahah so dgn gmbira pownn akak pown turut kate qidd....
tk sangka plak rmai yg suke qid buat perangai dulu..
hihi sampai abg ajam pown bg cdngan...akak lgi lahhh..mmg kau2 lah die kena kann qid..mmg terbaikk lah...
baju...hihihi bju ape qid beli??hihihi bju kmeja pompuan wokkkk aku beli..ayooo!!!mmg terbaik lh qid try tdi...
segan ade...tkut aku..malu ade...hihih semua ade....
thu kite owg cri brng at mane???
at terminal one seremban...
cerh byng annn time at petaling jaya qid bekfas,qid ckp lah ngan akak hajad qid uhhh..
skali die kate "klo jm uhhh blik seremban arhh cri at terminal!"
hahah dgn tidak sengaja sya turun lh seremban tdi..hihhihi
pusing punye pusing tupp!! terjumpe sesowg..sape??
hahah biar lahh rahsia..hihihihi....
tadi qid beli bju kemeja 3 ja...slack 1.kasut POMPUAN! 1..
hahahaa... 5 brng uhh kte owg beli dgn hrge rm180..haaaa gler ann??
hhiihihi pertama kali dlm sjarah qid jdi mcm niii..hahahah
akak siap ckp "aku rse bju ni skali je ko pkai! msti kau cri bju lain nnti"
hahahahaah tu kate akak,bg qid...insya-Allah x... :)
mne x nye akak ckp mcm uhhh...dulu msuk kedai tu pown x nk!
tadi..smpai 4 brng aku beli at situ...hihihiih....
Ya Allah x sabarnye nak tgk diri aku yg penuh dgn kesederhanaan...
Maksud qid.Baju x de mahal2...kasut x de mahal2...seluar haaa lgi x mahal...
hihihihi aku x sbr nk owg panggil aku "budk kampung!"
hihihihii huuuu...hahahah relax qid relax...haaha :)
sblum ni tgk owg2 ni nak gi smbung bljr...
nak beli bju mahal..kasut kulit..seluar mahalll...
but aku??hahahaha simple2 sudah lah beb!! huuuu...
hihihihi
sampai2 jee ampang tdi abg qid uh sah2 lah terkejut annn..
masuk2 jee die ckp "aitt mcm peluk jee plastic  ko nii..ko beli at mane ni?"
hahah die ingt qid gi cri at mid or pavi...skali tgk plastic tulis "peace"
hahaha menda tuuu??hihiii...
satu2 die tgk bju qid uhh..ternganga mulut kauu!!! haaa
hihihihi skali lgi aku ckp bang! "manusia ni akan cpt berubh :)"
hermmmm.....die ingt qid main2 jee..skali bbtl ann...huu tu lh x cye!

Haa haa haaa...nk cite pasal semalam niii
huuu..cite hot ni beb!
hehehehe...
semalam...qid mmng mlz lah nk kuar smlm..
dok umah je lah mlm uhhhh...
skali tgh syok2 chat ngan member nii ade owg plak ketuk pntu umah!
qid pown terus lah gi bukak pintu..ingt ann ira ke,remy ke,ejad ke...skali owg lain!
thu sape?my abg ajam senget lah!
ayooo choii lah itu abg...
thu knp??
die dtg msuk terus ckp "kau ngan sape at umah nii??abg col x jwb...abg tunggu2 x kuar...ape kau buat at umah niii??abg suruh kau duduk sni bukan sesuka jee  tauu! kau bwk balik popuan ke hape at umah nii ha??"
haa mmg free2 lah aku kena kann...ape lah ko sengal punye abg!
hambik kau kena penmpar manje dri aku smlm!!
padan muke kauuu!!!!
nak sgt kannnn..ckp tu berlpik skit...
jgn nk ikot angin kauu jeee...aku thu lah kau pnt bang!
x pyh lah nk lepas kan kepenatan kau tu at aku!
ayoooo..aku pown pena tauuu nk melayan kau tuu hari2...nak ikot kau hari2...pikir lah abg!
aku dh bbm kau ann ckp aku nk duk umah jeeee....yg kau tunggu aku buat ape??
aku sngaje off phone sbb x nak owg ganggu aku mlm uhh..sbb aku nak on9 je time uhh!!!
tp kau rosak kan sume plan aku thu x!!
mmg sengal lah kau abg!
tuduk menuduh tu berdosa tauu abg!
hhaaaa piqiakk benda tuu..hihihihi
pape pown bang! sory aku tertmpa kauu..
hihiihihi aku bangga poit dpt tmpar kauu..huuuu padan muke kau kannn! :p
and thankz lah x melenting aku tmpr uhhh...
nasib kau sedar diri ann time uhh..klo x mampos aku kne blik ngan kau...hihihi

*okey la smp sni je kot dlu..ti rajin qid sambung erkk esya :)
love u

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

Morning!

Ni gambaq ngan #KukuBesi yang qid promise nak masukkan tuh :D Assalmmualaikum esya! heyyy morningg!! haa felikk tk kenapa qid masukk pepagi bute nihh?? Hahahah actully qid tk tidoq pownn malam tadiii... entah laaa..mcm2 dugaan plakk dtg malam tadii..hanya mampu bersabarr and harungi jee semuanye.. Siyezlyy qid tk thu kenapa sem nii qid jadi seorang yang pemarah..SEMULA! Ya Allah....Pantang org buat silap,pantang org kuang ajaq,pantang org buat qid menunggu memang hanginnn laa qid satuu badannn..Tak kisah lahh sape org tuhhh..Akak abg or member sndriii!! yang qid thu marah marah marahhhh..! Aghhhh!!! kenapa qid yg dulu dtg balikk dlm diri nihhh?? qid tak nak jadi pemarahh..qid tak nak jadi hanginnnn macm dluu!!! qid tak nak! how lahhh esya??? yang qid ingt dluuu qid start jadi tak pemarahhh lepas abg iwan nasihat kann qid sumeee... but now?? whoo?? Ajam?? memang takk lahhh! NEVERR!! tgk muke die pown skng nii QID MENYAMPAH! Enth lahh esyaa..Ape yg buat qid jadi mcm n