Skip to main content

melepas rindu nak taip :)

Salam..
huuu Ya Allah sekarang nii bru qid berkesempatan nak tulis blog :)
byk sgt masa yg qid cube curi utk tulis at blog niii..tapi...tak berjaya..
and sekarang nii mase utk tulis ape sahaja yg terbuku die hati iniii...
okeyy qid ade mcm2 cerita nak story mory at sni...
okey pertama pasal diri qid haaa...
terus terang qid ckp seminggu nii kepala agak sakit sikt lahh sbb mcm2 bnde yg x di jangka berlakuuu..
okey..pertama pasal tempat qid nak study lah..
ari tuu kan qid mcm dh sparuh setuju nak sambung at multimedia kolej under TM uhh..
skali minggu lepas dpt plakk twrn dri Kolej Poly-Tech Mara at Ipoh...
qid dpt je thu ipoh tuu terus lah olak tepi..qid tnye gak mama mcm mane??
mama kate x pyh lahhh..jauh...dh tuu tnye ayah,ayah kate tgk dulu lah mcm mane...
ayah nk pikr dlu...skali mlm uhhh ayah col ckp yg atok qid suruh qid ambik poly tech uhh...
sbb die kte lgi baik dri TM uhhh...
die kte mmg kuar mungkin dpt kerja..tp pinjman die mahal sgt..
tkut x mampu nnti...
dh tu atok kte plakkk yg couse uhh bgus..so ambik jee dkt stuu..
atok kate x pyh nk pikir2 lagiii..pergi jee uruskan ape jee yg die nakkk..
qid terkedu lh bler dgr atok ckp uhhh..serius qid ckp mmg mcm nk nangis lahhhh....
ye lahhh..mcm2 qid pikir kott...
qid ingt dpt area KL jee..ni ipoh..mmg lah dkt ngan kamu esya..tp nnti qid tkut qid x leh bljar jee nnti.
payah wokkk!!!
susuh klo owg yg x fhm qid niii...
qid bg mcm2 alasan..tp semua alasan uhh mcm x jalan jeee...
so bak kate abg ajam...
ikot je lahh ape dowg nakkk..puaskan hati dowg,
buat ade hikmah sebalik ni semua2...mungkin klau qid duduk kl qid x bljr plak nnti kannn...
haaa tu abg ajam ckp.....qid pownnn..."haaa okey! aku trima klo ni dowg nkk!!!!"
agak kecewa...tp sape qid nk bersuara?? qid bukan sape2 lahhh...
couse die mcm mane??hahaha Management wokkk!! ayooo mcm mane aku nk bwk pown aku x thu lahhh..
qid mohon in multimedia..skali x dpt..yg dpt management with multimedia..aduhhhh...
entah lahhhh..ingt nak tkar couse..tp ramai plak yg menghalang..ayah lah,ajam lah.. atok lahh
ahhh semua nye orang yg tentukan mehhh!!
siot arhhhh....
skng nii 98% qid gi at poly tech ipoh uhhh..
dua % lgi uhh terserah pada takdir...ermmm..tunggu dan lihat jee nnti k! :)

okey kedua nak cite pasal sir khairil azam...
hermm minggu lps semi final Mania qid ingt nak gi lah..
support rmai2 ngan Als..skali ptg uhh dpt thu yg atok akib sakit kuat..die at  ccu seremban...
qid pown dgn arahan mama and ayah terus lah pecut blik serembann...
time tgk atok uhhh memang sape2 je tgk dpt jangka lh ape jdi at die...
qid ingt sampai pgi uhh...ptg uh dlm kul 4 blh lari lah balik shah alam tgk mania..
skali.....haaa ambik kauuu..mama ckp nii "kamo niii atok sakit2 pown mania...mania...mania je at kepala hotk kamu tuu ingt!!" huhuhuuu memang sedp lah kann kena ngan mama uhhh..
qid bukan ape..qid dh jnji kot ngan abg angkat qid sowg uhhh!!!...
skali x jadiii....
qid bler qid msg abg,punye lh kecewa die sbb qid x pat gii..
ye lah kite owg dh rancang mcm2 kot utk mlm uhhh...tp...
x jadi..ayooo..kecewa wokk!!!
~tapi ape2 pown bnde tu semua dh berlalu...
Atok Akib meninggal pukul 11 malam tuuu..
Aril plakk dpt masuk Final utk Mania uhhh...
ermmm dua berita yg sgt berbeza moodnye...
hermmmmm...
pape pown taniah aril and takziah buat astaz mohd Akib.
ermmm...

ketige nak story pasal mania juga..tp pasal mania minggu ni..
aduhhh final wokkk!!!...qid x dpt gi plakkk..
sbb ape??
sbb mak cik qid yg at ampangan uhh ade buat kenduri and berkumpul stu family..
anak cucu cicit semua kena ade time tuuu..
ayoooo..
memang sakit lah bler dgr benda tu semua...
qid dh janji nak join mania final niiii...
wokk!! ni janji kedua yg bkl qid tk tepati....
ayooo kesian lahh abg aku tuu..die ye ye lahh nak gi kannn...
ermm xpe lah abg! next time klo ade memane konsert kite gii...
tp qid agak terkilan gk lah coz x dpt support aril at mania time final niii..
agak jelez gak ngan Als yg lain coz masing2 dpt gi support si ajam uhh!!!
ermmmmm...nasib aku lah wokk!! ayoo..tu yg qid ckp bnde tu semua mmberi mood yg x best dlm diri qid minggu nii
ermmmm......pape pown Sir..qid akan vote utk sir..jgan risau...Als akan pastikan sir jadi juara mlm tuu nnti..
aminnnn..kite owg sntiase berdoa agak hajad sir nak gi tanah suci tuu termakbur...AMinnnnnn

Okey ke-empat nak story pasal hari niii..
ayooo...hari ni semak wokk!!!
smak sebab ape??cari kek satu seremban xde yg berkenan..nak beli mushkin at dunkin dont uhhh x siap lgi pulakk...
suaieee giler wokkk!!!!
mule2 dri ampang gi terus term2..ingat nak cri kek lah at kedai wani kerja uhhh...
skali!!! haaa habuk kot ade...
ayoooooo...
dh tu ingt nak beli mushkin je lah 24 bijikkk...
skali masuk die ckp x buat satu pown lagiiii..memang choii!!!
dah tuuu kiteowg gi term one..pusing punye pusing...cari punye cari xde gakkk kedai kek!!
kiteowg nak beli kek sbb befday mmber akak qid...
last2 keluar dri term one nak gi scert at ruby uhhh..skali x bukak lagiii..
lme2 masuk bakkes at semban uhh beli at stuu jee...
berpusing sane berpusing sni mcm owg giler qid hari niii..ayooo..
nk thu pukul qid sarapan hari nii??
haaaa pukul 11.30 pagi qid sarpan..lmbat annn....
ermmm tp ape blh buat annn...
nasib hari niii/huhuhu..jnji dpt srpn wokk....

*okey lah qid nak kne out nii ade hal..ti ade mase qid tulis lagi okey!

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.