Skip to main content

Cerita sedih ku T.T


Salam esya...
okey pertama skali qid nak ucapkan takziah buat keluarga abg aiman sbb tengahari tdi
we dah menghembuskan nafs nye yang terakhir...
we meninggal dekat hospital kuala pilah.tepat jam 12.30 tghari...
ape yg menyedihkan we meninggal time tu yg ada hanya pk lang...
mak ngah,mak long semua xde..dowg blik umah kot timee tu...
qid dpt thu we meninggal dri cikgu rudziah.
Die col and bg tauuu..
dh tau tuu qid terus lah gi siap2 then gi kuala pilah...
b4 gerak uhh jumpe cikgu jap at sebelah umah,cikgu bru blik skolah...
die pown x pat jumpe we saat2 terakhir we tuuu..
cikgu kte jenazah x sure bwk melaka or sri menanti..
sbb adik beradik cikgu ade yg nk bwk blik sri menanti...
tp dulu we pernh ckp yg die nak di kebumikan di melaka sbb dkt dengan tok aji.
Tp nak wat mcm mne kannn..cikgu adik...die x leh nk bersuare sgt...
so die ikot jee..hanya membantah sikit2 jee
sampai jee at bilik myt owg x ramai sgt..
yg ade pown mk ngah and pklang sekeluarge...
plus cikgu and family qid yg bru smpai...
tu jee lah...
qid masuk tgk we...
ya allah ya tuhan tuuu...
tuhan jee thu ape perasaan qid time uhhh...
nak nangis x blh sbb ade btl2 dpn mate...
so tahan je lahhhh..
qid thu we bukan drh daging qid...tp dri qid kecik,smp qid dh abis sekolah dh niii we selalu ade dpn mte niii....
tiap2 kali kenduri mesti we ade..x kish lah kenduri umah qid ke...umah abg naim kee..we mesti ade and kami semua akan lepak same2 seperti stu family...
ingt lagi mse kenduri kawin along..we ade..we lah penghibur owg2 yg at belkang uhhh...
owg gelak owg senyum owg ketawa sbb lawak2 we..sbb gurauan2 we...
hermmmm..ya allah...qid syg we...
mase qid tunggu dlm bilik myat.time tuu jenazah nak dikapan kannn...
tunggu punye tunggu,skali ade owg mengintai at pintu..qid tgk lah sape??
skali air mate nii terus jatuh biler tgh muke abg feroz.
Time tu jugak qid tarik tgn mak long suruh gi at abg feroz at luar...
ya allah kesian abg feroz...ari sabtu ni die nikah...
hari plak nenek yg jaga die dri kecik meninggal dunia plak..
ya allah beratnye utk abg feroz tanggung!
Qid hnya mmpu ckp “sabar bang” tu jeee...
tgk muke,tgk mate die..qid pown blh nangis...ermmmm!!!!
tu bru abg feroz..time abg aiman smp plak skali lgi qid punye air mate nii mengalir deras...
time abg aiman sampai jenazah dh siap kapan...
tinggal nak tunggu waris cium sahaja.
Abg aiman owg pertama yg cium....
sampai2 jee abg aiman terus masuk bilik mayat uhhh...
die pegang kepala we...die tenung wajah we. Lama......
then pelahan2 die cium muke we...
ermmm!!! kehilangan abg naim belum terubat lagi dkt hati kami niii...
dan sekarang we pulak pergi..hermmm!! berat nak tanggung..
pasal kebumi we..
ade kes sikit...
tdi time qid ngan cikgu dh otw nak gi melaka,skali dpt col yg van jenazah pergi sri menanti and kebumi di sana...
hermmmm..kiteowg dh jalan dulu..nasib x kuar n9 sgt..klo x...hermmm..
busu plak dh smpai johol dh time tuuu....
die patah blik pergi sri menanti...
b4 kami jalan,memang msing2 dh deal dh nk bwk we gi melaka..
memang owg at melaka pown dh col ckp bwk sane...
kubur pown dh tempah...
last2 bler van jenazah smpai x thu sape yg ckp suruh bwk gi sri menanti..skali ingt nk singgh je..
rupe2nyee kebumi disana...hermm!!
lantak lahhh...janji tanggung jwb cikgu dh lepas utk bg tau wasiat wei yg nk kebumi di melaka...
dowg yg x amanh and x nak ikot rentak we...pandai2 lah dowg nantiiii..
ermmmm....
pape pown qid doakan we tenang at sane..skng we dh ade at sisi tok aji and abg naim..moga kalian semua tenang disana..Aminnnnn...

okey kedua qid nak story pasal planning qid utk befday qid haaa....
thun niii qid ingt nak buat mkn2 sikit...
ingt nk buat time 31hb uhh..ari khamis...mlm uhh ayah nk buat bce doa sikit...
siang tuu mama nak buat makan2...
mama kate nk wat at ampangan sbb x pernah buat ape2 at stu,bnde ni dh lme dh rncng...
qid pown x kisah lahhh clbrt ngan mmber2 tuhh dowg bleh tunde trikh dowg sbb dowg thu yg qid x pernh ngan mmber2 seremban..huhuhu :) ...
dh tu tdi mama ckp “ajak kwn2 skolah kamu”
huhuhu kwn2 skolah? Yg rpat 9 owg jee kot mama...
tu pown msing2 bz.plkn lah kerja lah itu lah ini lahh...
aaaa..mcm mne uhh??? hermmm entah lahh....
qid pown x thu mcm mne...ikotkan mmg lah nak ikot ape yg mama plan..
mmg lah 100% qid sokong sbb qid x pernah ajak dowg2 uhh mkn2 at umah...
bak kata ayah “asyik kamu jee yg gi umah owg..owg x de nak dtg umah kmo”
haaa tuhh die...
tu yg ingt nk wat gakkk...
qid tnye pndpt wani tdi..
die kate x ramai..nnti mmbazir jee..yg ade pown die ckp fadz and die..hermmm...
entah lahhh....
qid pown tk thuu..hurmmm...
klo xde owg xpe arhh kot..xyh lah buat ann esya..
mybe lain kali je.tgk lah skng ni msing2 bz kann..ari,ari khamis plak uhhh...
memang x lah owg nk dtg umah aku time ari berkerja uhhh...huhuhuhu
perasaan arhh ko qid.... :))

*okeh lah esya..ti free2 lagi qid tulis lagi okey..
bye-2

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi