Skip to main content

Asalammualaikum esya..
qid baru jumpe roy tadi.
entah lah..mood hilang lah bler jmpe  tdi..
tak thu mcm mne nak ckp!
die cabar diri qid...
die kutuk qid...die ckp mcm2.
tp...qid tk thu nak ckp ape bler die bg kate2 uh!...
entahhh lah esya..tk thu mcm mne nak ckp!
susah lahhh.....
stress thu x!
roy mrh sbb yg bukan punce dri qid
aduhh x mudah lah roy nk tgk ko mrh!
qid smpai2 jee die tnye "kenapa dtg?dah xde pape dh kat sane smp dtg sni?"
tu die ckp!
ummi plak ye ye suruh qid masuk..ummi siap tnye die knp die ckp mcm uhhh...
qid pown pelik mse tuu kenapa...
bler dh duduk2 tgk baby uhh ummi suruh die ambik an qid air...
skali die ckp "pandai lahh die nak ambik sndri...xkan die dh lupe kot umah ni!"
bising gler mulut ummi mse tuhh!..
ummi marh lah die ckp mcm uhhh....
ye lahh x pernh kot die layan qid mcm tuhhh....
dah tuu time ummi mandikan thaqif qid lepak at luar umah..
skali die dtg...
qid pown buat lah slamber jee...
dh tu die ckp "dah puas dah?"
sumpah qid x fhm mksud die time uhhh...
qid tnye lah ape yg puas?
skali die jwb "malukan saya?hina saya?kutuk saya pade kawan2 awak??"
subahanallah...ape nii??roy ckp ape niii??qid terdiam thu x ape yg die ckp uhhh...
patut lah qid col nk dtg uh die x jwb...patut lah qid msg die x reply..
rupe2nye bnde ni yg jdi...
royy tak kan lah qid nak buat mcm uhh at roy...
roy ni semua salah fhm thu x!!
esya qid tgk number yg send msg at roy uhh..
qid check at umah.....
esya thu x kerja spe nii??haaa??esya thu x???ya allah qid x percye bnde ni jdi lagi!!!
aduhhh...qid benci cousin kamu tu lah esya!!!!!!
sebab die roy hina qid...sebab die roy mrh qid...sbb die roy tk percye kan qid lagi.....
ya Allah kenape bdk uh bangsat sgt erkkk..knp die dri dulu smp skng cri pasal ngan qid je haa??
qid rse mcm nk bunuh jee budk uhhh..biar hidup qid ni aman thu!!!
qid x bg thu roy pown tdi yg msg uhh dri  cousin kmu tuu...sbb qid thu klo bg tau pown die bkn percye..
ye lahh owg tgh angin annnn...
entah lah esya...qid nangis bler die ckp mcm2...qid sedih..sbb qid dtg umah die,nk jmpe die..nak ilangkan rindu qid at semua2 owg uhhh...nak ilangkan beban at kepala niii...
tp...ape jdi??perempuan bangsatt uh buat hal pulakkk..mmg bangsat lah die!!!
 kata2 roy yg msih qid terdgr2...
"saya tolong kamu mcm2..saya bantu kamu selama nii..saya simpan semua rhsia kamu...saya doakan kamu tiap2 malam qid...biar kamu tu dilindungi..tp ape kamu buat dekat sya??kamu langsung tk hargai sya.kamu kate anggap saya mcm arwah walit...tp ade kamu layan saya mcm walit kamu??ade kmu ambik berat pasal saya??kamu hina saya adalah!!!...menyesal saya ambik berat pasal kamu..kamu langsung x pikir pasal saya kan..saya kecewa sgt dgn kamu.....saya dh x knl dah NurAzura Bt ZainalAbidin tuhh"

haa tuh die ckp!!!
entah lah esya...susah qid nak terang kannn...
klo qid trng ann dkt blog nii pown qid x pasti die bce ke x...
qid x pasti die percye ke tkkk....
roy klo die dh mrh...mmg susah...
klo die dh kate tuu..tu lah jadi nyee....
roy lainnn..x mcm owg lainnn...
esya qid syg roy tauuu...betulll qid anggap die mcm arwah walit..
qid berat pasal die tauuu.... dan qid sgt2 hargai die tauuuu...
tp die  xnampak semua tuu sbb kata2 sepupu kamu tuuu....
qid benci permpuan tuhh esya..die penyebab roy tmpar muke qid mase qid cube utk trngkan sesuatu at die
tadi....qid xkan pernah maafkan perempuan tuh....
die hancurkan hidup qid.....

maafkan qid roy.
qid thu roy pown kecewakan sbnrnye.
qid betul2 mintak maaf...
susah utk qid terangkan semua roy..
dan kemungkinan susah utk roy percye....
tak pe lah roy..buat lah ape yg roy nak...
qid thu sape qid...qid dri dulu dh pernh ckp yg qid tkut nak rapat ngan roy..
sbb qid sedr sape diri qid niii...
maafkan qid sbb buat roy kecewa ngan qid..
okey salam!

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.