Skip to main content

Rintih aku saat rindukan die


Salam.
Dalam kekalutan nak memilih dan berfikir kolej mane yg terbaik utk qid pergi.
couse ape yg patut qid ambik..qid teringat mereka semua..
siapa??yang paling penting qid ingat die yang di gelar 'abg wan'
abg wan bukan seperti owg lain....
die owg yg pling byk merancng tntng kehidupan qid sbgai adik die..
die yg byk membuat persiapan suatu masa dulu utk masa dpn qid...
die juga insan yg byk membantu qid untuk cpai ape yg qid nak..
die juga owg yg ajar qid tntng seni,musik,karya..dan semua nyee lahhh...
sememang nyee sejak die pergi dri muke bumi nii ati ni kosong...
kosong tanpa kehadiran die.tanpa gelak tawa die..kosong tanpa bimbingan die....
kdng2 qid rse kan diri ni sgt lemah tanpa kehadiran die disisi..
~abangg..qid perlu kan nasihat abg untk buat yg terbaikkk..qid x de sape nk rujuk abg...abg syam and syuk
suruh qid buat kputusan sndri..dowg x nak push ape2...abang....mcm mne nii??qid keliru,dan qid kecewa xde
sape2 yg blh qid tnye...kalau abg ade...msti abg akan ckp smthing yg blh qid ikot skali guss qid blh buat keputusan teruskannnn...tapi abg xde...abg...abg rncng mcm2 b4 SPM dulu tp tibe mase nye abg tak de...
abg pergi...abg knp mcm niii????qid sensorng abg..qid terpontang panting sensowg skng ni abg thu x!!!!!abg mane jnji abg nk tlg qid...mane jnji abg nak kenal kan dgn owg ni lah..owg tuu lah!!!!abg ni masenye abg....ni masenyee thu!!!!!tp abg xdeeee...Ya Allah Ya Tuhan kuuuu..KAU kuatkan lah aku ni Ya Allah...aku terlalu rindukan die Ya Allah...Aku terlalu ingin mendengar suara die Ya Allah..aku nak dengar suara die Ya Allah...aku ingin die.......!!!!!untuk bntu aku...untuk beri aku kata2 smngt......Abang......plz...doakan yg terbaikk untuk qid...tolong!!qid x nak slh langkah abg....qid tk nak..qid nak laksanakan apa yg abg inginkan..
qid akan cube buat yg terbaik abg..qid akan cube...Abang....satu qid nak abg tahu skang nii qid terlalu rindukan kamu wahai abangku..TERLALU tahu x!!!!!!!!....Semoga roh dan jasad mu tenang disana wahai abg ku.......

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi