Skip to main content

Lagi caritaku..




Assalammualaikum.
Hey esya,ape kabar kamu??
ermmm mesti sape2 yg follow blog ni rase pelik kann??
at sape qid bagi salam..at sape qid tnye kabar??
hihihi lantak lahhh..nk pelik pelik lahhh
janji yg thu siapa.hanya qid ngan Allah je thu..
hahah ayattt...
berfalsafah plak time2 niii....
Okey sekarang qid nak cerita pasal diri kan sebulan akan dtg!
Kite tolak dulu ketepi cite pasal yg menyakit kan hati...
kite tolak dulu ketepi cite2 yg menyedihkan...
yg penting skng qid nak story ape yg qid and member2 qid akan buat lepas nii....

okey qid story pasal qid dulu k!
Qid kemungkinan besar akan mendaftarkan diri di Kolej Teknologi Antarabangsa Cybernetic
atau singkatan die KTAC pada 26 May 2012..
at situ qid ambik Kursus Diploma Multimedia Kreatif.
Kolej tuu program kerja sama dgn UPM.
Qid rse rmai owg yg dpt tawaran untuk masuk kolej uhh!!!
and qid rase ramai juga yg menolak untuk membuat permohonan di kolej tuuu...
mungkin nama KOLEJ tu yg menyebabkan ramai yg x mahu kottt!!!
tapi qid???
haaaa ni nak cite sikit nii..hihihihi
sebelum dapat tawaran tuu qid exctd sgt nak masuk bidang grafik.
Reka bentuk grafik,reka bntuk dalaman..landskap lahhh....
mule2 permohonan byk qid buat berdasarkan REKA BENTUK GRAFIK!
Dah tuu satu hari tuu surat tawaran dari KTAC sampai at umahhh
qid mule2 mcm....haaa okey...iklan jee ni...x mau lahhhh....
dah tu dua hari lepas tu smp lagi satu surat yg hampir serupa dari Kolej Antarabangsa Cybernetic
singkatan die CIC.
Qid selak punye selak nampak iklan Diploma Multimedia Kreatif...
Qid bace punye bace,qid tertarik pulak dgn benda tuuu....
Multimedia kretif ni die bljr pasal seni reka sesawang,seni reka permainan video,seni reka bentuk 3D dan animasi,mesia interaktif,kesan khas visual dan fotografi and mcm2 lahhhh.....
bidang kerja die plakk penerbit multimedia,jurutera Animasi,perekabentuk grafik berkomputer,jurutera 3D and perekabentuk web kreatif...
haaaaa sape yg bru dgr bnde2 uhh mungkin berbelit kott lidah nak sebut!!!
hahahahha...
kalau qid ambik reka bntuk grafik qid akan bljr grafik semata2....and mybe ade masuk pasal fotografi skali...and if qid ambik filem animasi dekat KKTM tuuu qid akan bljr pasal 3D,videografi and fotografi...mybe x blajar pasal grafikk!!!!
macam mane tuu???
Qid minat grafik,qid minat bidang animasi2 ni..and qid jugak minat bahagian2 fotografi niii....
if qid ambik reka bntuk grafik qid x akan bljr pasal animasi...
and if qid ambik filem animasi uhhh qid x kan bljr pula bab2 reka bntuk grafik tuuu...
so,qid rase baik qid ambik cos multimedia kreatif niii...
qid thu ramai yg x thu lagi pasal cos nii...
sbb ari tuu qid ckp at pk cik qid yg cikgu uhh pown qid mcm pelik dgr kursus yg qid nak ambik tuuu...Kenapa qid ambik dekat KTAC? And kenapa qid x ambik dekat CIC??
padahal dua2 tempt ade cos yg same...
thu sbb ape???
sebab pertama KTAC at cheras so dkt dgn umah pk lang..hahahaha...
yg kedua bhase penghantraan at situ gune bahase melayu..
hihihi klo nk ambik CIC pown okey coz die at puchong dkt dgn tmpt2 qid slalu uhhh..
but x mau lahhh....
hihihihihihiih fhm2 je lahhh..
bincng punye bincng ngan family ayah kate semua nye terletk at tgn qid...
ayah x kisah mane skali pown qid nak masuk...
ayah nak qid pikir elok2...ayah x nak suruh atau paksa qid ape2...
kat fikiran qid ni rase mcm nak gi at KTAC uhhh!!!
ayah kate lepas abis 3 tahun ambik sijil kemahiran bagai uhh then smbung ijazah...
tu ayah kate...
pegawai yg handle qid uh pown ckp yg if ambik multimedia kreatif at stu..
qid blh sambung ambik cos yg same at UPM klo x silap!
Qid ambik sijil lepas abis diploma...
tp wani,mak jun,dini,syira sume buat sijil dulu dua tige bulan the bru sambung masuk uitm..
dh terbalik wokk ngan aku..hahahah
dowg semua ambik kursus at unifield klo x silap..
alah yg at A'Famosa tu lahhh!!!!
wani and fadz ajak qid masuk situ...
tapi qid x mau lahhh..ade satu jee sbb kot...
sbb ape??
hahahah sebab adik sepupu abg mierul aku tuu ade nak masuk situ...
ti x pasal2 x blh bljr plak aku at stuu..hihhiihihi
pape pown wani,fadz,dinie and syira...klo nampak iras2 aku and abg mierul at situ lmbai2 lah erkk!!!
hahahahahhha haukkk plakk...
aishah,zaty,ikin and eika qid x thu dowg buat ape pas niiii...
mungkin dowg tunggu pemohonan uitm tuu kott..ermm
masing2 pandai blh lah kottt...aku x leh tunggu coz aku mcm dpt agak yg aku x dpt situ kottt...
if dpt pown cos yg aku mohon tuuu...hihihiih mcm x buat aku menarik ape2...
aku x thu lahh kenapa...
fhm2 je lah kannn...klo aku dh mint satu bnde uh mg xde lah bnde lain aku nak sntuh kannnn....
~semalam qid bru jeee dpt col dari KIST and MCS...dowg suruh dtg dftar 10hb 4 ni...masing2 tarikh yg same..
hihihihi KIST cos psikologi and MCS cos creative multimedia...same lah ngan KTAC uhhh!!!
swasta yg qid mohon kebanyakkan nye surat daftar diri semuanya dh sampai...
semua cos yg qid target semua ade...
ni skng tunggu UPU punye permohonan punye jawpn jee tinggal...
dh tuu bru 100% keputusan yg blh qid buat...
mane yg qid ambik..mane yg qid x ambikkkkk....
pape pown dinie,fadz,syira and wani dah comfem2 pergi kursus tu sabtu niii...
yg remy dah comfem2 masuk limkokwing tuu kot...
yana x thu lagi....die mohon USIM,UIA jee byk!!
remy punye cos qid x pasti ape cos die....
yg yana sah2 lah yg berkaitan dgn agama2 sikit...hihihiihihi minah arab lah kate kannnn..
hahahaahaha

ape lagi nak citer erkk??
tadi rase mcm byk jee cite nak story...
yg syammil and ex2 SDAR dulu tu masing2 tunggu UITM...and qid sah2 sgt lah dowg dpt punyr tuuu masuk uitm dlm cos yg dowg mohon....
pasti sgt lahhh!!!!
remy pown rsenye dpt tuuu masuk uitm..tp die jee yg x nak!!
berlagak nak masuk swasta..hihihiihihii....
sukati ko lh remy oiiii...
yg ira pown tunggu uitm....
dh brp ramai tunggu nk masuk uitm...
sah2 lah aku yg bengong ni x kan dpt masuk situ dgn cos yg aku nakkk...
sbb tu qid mohon masuk kolej sahaja!!
sbb qid x yakin dgn 3A uhh qid blh masuk uitm mcm owg lain!!!
understand????hihihiiihiiihihi....

haaa ni sbnrnyee qid nak cite...
tadi qid kuar lah ingt nak gi bukak akaun SSPN and pas tu nak gi bukak akaun CIMB...
qid gi sowg2 auuuu....
dh tu dh isi borang sume owg uhh ckp “nak buat akaun pendeposit kena ade skali dikkk”
pendeposit??pendeposit qid name ayah....ermm nmpk nye kena dtg skali lgi lahh at bank uhh!!!
time tuu at maybank nak bukak akaun SSPN...
dah abis uhh qid simpan lah borang tuu then gi at banggunan sblh gi CIMB bank plakkk!!!
masuk2 jee ambik nombor.then tunggu lah berjanggut2 at situ...
nombor qid 7013...ermmm tunggu punye tunggu akhir nye die panggil gi kaunter 11.
qid pown pergi lah dgn harapan bnde ni settle ari ni then qid blh terus lari ampang pas uhhh!!!!
dah tuuuu ckp at owg uhh “nak bukak akaun CIMB untuk pelajar lah abangg”
dah tu owg uh mintk ic..
qid pown bagi lahhh...
cek punye cek dah tu owg uh ckp “adik..adik blh cukup umur...kalau nak bukak akaun,adik kena dtg dgn ayah and bawak surat beranak sekali”
haaaa?????belum cukup umur???bawak surat beranak????
ayooooo anda tlh membuatkan saya malu tadi lahh encik Roslan oiiii!!!
adoiiiii...dgn tersenyum2 qid pown ape lagi say thankz and terus blaa....!!!
smp at pintu nk kuar uhh abg yg kauter pertnyaan uh ckp “dh buat dh akaun?”
die jwb ape tauuu..qid jwb ni “x cukup umur lgi pk cikkk..kena anggukut ayah and surt brnak”
dh tu pk cik tu gelak jeee...ayoooo....
ingt nak settle an semua nyee hari niii jugakk...ingt nak jmpe mb ari ni,nak gi yayasan pown ari ni...
skali dah owg tuu kate qid x cukup umur...qid pown ingt mlz nak gi yayasan nak gi pjbt mb...
tkut owg at situ plakk suruh dtg bwk ayah nnti....
emmm ni lh nasib lahir lmbt sgt!!!hihihihiihiii.
Tp klo tdi qid trus gi pjbt mb pown okey kott sbb pak ngah ade at offic ari nii..
ri rabu!!!
esok bru die gi yg at lake garden tuuu....
pape pown saya sgt kcwe ye mndgr owg ckp sy x cukup umur..
hahahahah.kelakar jeee....adoiiiii aiiii....
dri seremban terus blik umah anta borang semua and terus lari ke s2..
lepak2 city park..atau bakk kate add, city Fuck!!!!
hahahaahah..ayooooo..
lepak stu and terus balik umahhh....

*okey lah esya...qid nak out dh...
doakan sgala2 urusan qid akan dipermudahkan yeee!! :)
bye-2

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

Morning!

Ni gambaq ngan #KukuBesi yang qid promise nak masukkan tuh :D Assalmmualaikum esya! heyyy morningg!! haa felikk tk kenapa qid masukk pepagi bute nihh?? Hahahah actully qid tk tidoq pownn malam tadiii... entah laaa..mcm2 dugaan plakk dtg malam tadii..hanya mampu bersabarr and harungi jee semuanye.. Siyezlyy qid tk thu kenapa sem nii qid jadi seorang yang pemarah..SEMULA! Ya Allah....Pantang org buat silap,pantang org kuang ajaq,pantang org buat qid menunggu memang hanginnn laa qid satuu badannn..Tak kisah lahh sape org tuhhh..Akak abg or member sndriii!! yang qid thu marah marah marahhhh..! Aghhhh!!! kenapa qid yg dulu dtg balikk dlm diri nihhh?? qid tak nak jadi pemarahh..qid tak nak jadi hanginnnn macm dluu!!! qid tak nak! how lahhh esya??? yang qid ingt dluuu qid start jadi tak pemarahhh lepas abg iwan nasihat kann qid sumeee... but now?? whoo?? Ajam?? memang takk lahhh! NEVERR!! tgk muke die pown skng nii QID MENYAMPAH! Enth lahh esyaa..Ape yg buat qid jadi mcm n