Skip to main content

Dugaan itu mengajar aku jadi lebih matang! Terima Kasih Ya Allah :)



Asalammualaikum esya..
okey sekarng nii qid at umah abg ajam..die ade buat mkn2 stu fmily sikit..
klo jadi malam niii nak buat tahlil sikit at umah nii..
alahh kecik2 jee...ayah sndiri yg bwk...lepas bce yassin mlm ni insya-allah ayah terus buat tahlil
sikit...sbnrnyee tahlil mlm nii klo mampu qid nak ayah sebut semua yg qid kenal yg dh meninggal.
Termasuk arwah raja ashraf.
Qid sebenarnye sekarang ni ade story sikit nak cerita at esya...
semalam malam ketige qid mimpi benda yg same...
mimpi qid tu mcm bersambung2 plakk!!
qid x thu knp..
mule malam pertme tuu qid mimpi abg wan..
okey qid trima,mungkin qid terlalu rindu pade die sampai terbawa2 ke mimpi..
dh tuu mlm semalam mimpi pasal arwah pian...
qid x ckp pape...die cume senyum sje..
qid tnye die,seronok ke??
qid pown x pasti ape makne seronok yg qid maksud kan tuuuu..
pian x jwb tauuu
die cume senyum!!
bagus lah pian x jwb..sbb owg kate klo kite mimpi owg yg dh meninggal,then die berckp
mknenyee tu bukan arwah..but syaitannn
mule2 qid pelik..kenapa dua hari berturut2 qid mimpi 'arwah'..okey pown ckp lah at diri qid..
“mimpi tuu kan mainan tidurr..x de pape tuu”
okey qid pown diam saje lahh..qid x story at sape2 pownnn....
tp biler malam tdi skali lagi qid mimpi 'arwah' qid mule rase runsing!
Bukan ape..qid dpt rasekan mcm ade sesuatu yg nak disampaikannn..
qid x thu ape...
terus terang qid ckp hati degn perasaan qid x tenteram dua tige minggu nii...
qid x thu knp..qid byk nangis ingat abg wan.pian,kamu,angah and semua2 lahhh..
qid rse mcm keseorangan lahhh!!!
pagi tdi ingt nak jumpe sha..
qid nak tnye pendpt die tentang mimpi mlm tadi...
mimpi tu die mcm memberi petunjuk pade qid...
qid takut...serius qid tkut...
sbb tu qid nak jumpe sha and nak tnye pendp die..
qid x blh nak mention ape mimpi qid mlm tdi...
sbb qid malu....
qid rse sha jee blh tlg qid..bg pendpt yg blh qid pikir scre wajr..
nak tnye wani....qid tkut lari dri topic..
nak story at abg ajam...tkut die punye kple semak plakk..
nak cite at ira??mlz nak ganggu die..
cume yg qid pikir yg betul2 matang skng ade lah sha...
but sha cuti lah hariiiii!!!!!
so terpkse lah tangguhkan blik seremban..qid blik besuk and terus jumpe sha...
harap2 sha nak lah dgr cite qid ni esok!!
and harap sgt sha bg pendpt yg baik and nasihat yg baik utk qid...
harap sgt.....

okey lahh tu je qid nak cite skng nii..ti bebile free qid tulis lagi..salam

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.