Skip to main content

Takdir Allah kami bertemu dan rindu terubat

Salam esya.
okey qid nak citew pasal smlm...
petang semlam dlm pukul 6 qid pergi pasal malam.
mule2 ingt along nk gi ngan along..skali last minit angah rizal ajak die gi umah kwn2 die bg kad skali!!
dh tuu qid ckp lah yg qid nak gi pasar malam...esya thu angah rizal jwb ape??
die jwb nii "angah tinggal an adik at pasal mlm k..nnty dh sudah adik col angah or along..k!"
aduhh dengah terpkse qid kuar gak lak gi pasar mlm uh sowg2..adoiii....
jalan punye jalan qid terserempak dgn mr.Roy....hahahah kelakar lah plak!!
jgn qid pakai jersi mlysia yg x berlengan uhhh blh terjmpe pk imam plak annn..adoiii
time uh qid tengah tunggu ayam goreng nk beli! sekali ade owg cubit lengan qid...qid toleh tgk ummi and walit..
ayoo memang segan gler arhh smlm.bukan ape qid dh lah pkai bju xde lengan dh tuu jln sowg2 plakk memang merah arhh muke smlm jmpe die..
qid bantai arhh round2 ngan walid smlm..memang segan lah coz dh lah ramai bdk2 stad yg qid kenal ade at stu semalam....
esya thu takk time qid nak blik uh ummi x kasi qid blik plakk!! ummi kte skng ni dh jarang sgt dpt jmpe qid..
dh jumpe ni x kan kejap jee...ummi suh walid bwk qid blik umah!!
ayoo memang puas lah qid ckp yg qid ade hal lah ape lahhh..last2 walid ckp at along yg walid bwk qid blik and malam nnty walid anta qid at umah..
aduhh untuk kali kedua qid terpkse turut jugakkk!!!
ayoooo...smp2 je  umah walid suh qid mandi.die bg pinjm bju anak buah die then esya thu kami buat ape sma2 semalam??
kmi solat maghrib same2 and bace yassin sme2..
sumpah!!!qid rindu sgt nak dgr  suare walid bce yassin...and mlm tdi rindu qid terubat!!
seronok sgt esya..walaupun mule2 uh qid x nk ikot walid..tp bler dh maghrib uh qid rase ni semua Allah dh atur kottt utk temukan qid ngan walid..
memang lmee sgt x dgr suare walid tuhh...
malam tdi gak sblm balik walid ade pesan sesuatu  suh bg tau abg ajam...
and bende tuh qid dh smp kan pownnn...
and skali lgi gak mlm tdi qid ngan abg ajam nangis time ckp telepon..memang terasa sgt skng nii..
ayooooo ....

Ya Allah KAU kuatkan lah kami ni Ya Allah...Aminnnn

Esya...ari ni qid nak gi makam...nak jmpe abg naim,nk jmpe atok,abg achik and nenek...mybe ptg2 skit qid gi melaka lawat pian and abg wan....
rinde dowg semua sgt2 skng nii.....

#okey lah nnty qid smbung ok.BYE!

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi