Skip to main content

Happy Befday Sayanggg..



Assalammualaikumm..
esya ari 13 hb due tauuu!! esok 14 hb...spe punye befday erkkk 14 hb 2 tuu???
hihihihihi spe lgi ann klo x anak pk cik Amir Fitri yang bongsu tuu kan.
ape name die??Ellysya Balqid kee???hihihihihii
kalu lah esya masih hidup mesti esya tgh exctd skng ni coz umur dh smkin matang!
19 tahunn weiiii...
and mungkin jugak skng ni qid tgh prepair mcm2 utk clbrt befday esya kannn!!!
heyyyy tu semua hanya MUNGKIN...
tp sbnrnye benda tu semua x kan terjadi lagi!
epy befday sayang....moga roh mu tenang disana..dan semoga kamu jauh dari siksaan api neraka..
yang pling penting esya qid harap kamu sentiase bhagia dgn walit kamu dekat sne..
hermm!!! dekat sane kamu ade walit kamu yg sntiase dgn kamu..
dekat sni...qid tercari2 walit..i miss him so much lah esya!!
esya thu x ptg td burak2 ngan mama...sekali borak2 terselit plak nme walit.
dah tuu mama bantai cite pasal perangai walit semua lahh!!!
mama kte walit tuu baikk..die x bukak aib owg..xde mengutuk owg..
die x berlagak!!yg pling qid suke mama ctew uhh time mama kte yg walit uh ske tlg owg..
if owg susah x de duit...die akan tolong..klo die sndri xde duit,die akan tetap cri duit utk tlg owg yg susah tuhh!!
ya Allah punye lah baikk walit kite tu kann esya??
mama kte mcm ni tau "walit kamu tu baik sangat orgnye.sebab tu tuhan sayang die.sebab tu tuhan ambik die"
ermmm hihihi qid rse rndh sgt bler mama ckp cm uhh..:)
yg x blh blr uhh qid ots ckp "klo mcm uhh qid nk jd jht lah..x nk jd owg baikk"
hahah ye lah if jdi cm walit nnti cpt mati plak kann..hihihihi..
pape pown qid kne percaya pade qada dan qadar..[sory if ejaan tu slh]

tak lme lagi wedding along...
ermm dgr cite abg ajam and dak2 HR dtg time ari jumaat..tp msing2 x comfm lgi...
yg dh sure sgt2 kak iz jee..die memang ade at umah qid since ari khamis smp jumaat mlm..ari sabtu die dh nak kne gi umah satu lagi...dowg ade wat mjlis perkhawinan gakk!!!
so,jumaat uh mybe ade lah dak2 ni kott...
qid x dpt byngkan pertmuan kak iz and abg mierul nnti...hihihi
yg abg mierul ni sah2 lah bwk awex die uhh..hihihii pandai2 lah kowg berdue erkkk!!!
jgn bergaduh dpn qid cukup!
Time wedding uh nnty alang lah dj die..ermm klo alang yg dj sah2 lah kecoh ann..hihihi..
alang uhh nnty klo x buli adik2 and anak2 buah memang x sah lh nanty tuhh!!!
memang kecoh lahhh....
pape pown suare alang klo karokk memang terbaik lahh!!!
klo boleh nak gak duet ngan die lagi mcm dulu2...tp rse nyee x kan kot coz ari uhh msti bz nanty. ;)

semalam qid dapat msg dri abg ajam..
die suruh qid ambik coz multimedia at akademik tv3..
die kate abis je bljr nanty sng blh kerja ngan tv3..sng lah pape hal qid ade dpt mte die nnty..
die ckp cm uhh...
qid tnye tnye ayah mcm mne?ayah kte "terpulng pade kamu"
qid tnye mama...mama kte "ayah bg,kmo nk gi gi je lah sng ngan ajam"
tapi qid???
ermmm entah lah..qid sendiri x thu mcm mne...
ermmm bler pkir2 blikkan...btl lah kata mama,qid ni xde pendirian!
"diri kamu tu x de pendirian" tu mama ckp smlm...
mama ckp cm uh lps ade kes pasal kedai uhh..
ermm YES!! mama memang qid ni xde pendirian..pasal kedai tuuu qid x cukup matang lah mam nak handle bnde2 ni smua..qid bukan mcm akak2 qid bukan mcm abg2 qid yg mama bg ape jee dowg boleh buat sndiri..qid lain maa!!!!
mama sndri ckp kan yg qid ni satu2nya anak yg susah nak jaga mase kecik..mama sndiri gak ckp qid ni lain dri adik beradik qid yg lain kannn...erhmmmmm qid ni memang maa...qid sndri x thu knp qid mcm niii...
susah lah maa  nak ckp mcm mane...biar lah qid sowg jee yg fhm kan?? :)
kalu ade rezki qid nak sambung bljr mane2..qid gi lahh....
tp klo blh qid mau kolej or pape jee jnji bukn u.Tp sush lah nk ckp!
salu nye yg qid x nak uhhh yg qid dpt...tp pape pownnn qid kne tunggu bulan 3 ni dlu..
tunggu keputusan...
hihihihi ape lah agaknye yg qid dpt annn..hihihi

okey lah esya qid nak out...
b4 tuu.. #epybefdayellysyabalqis

Al-Fatihah buat Ellysya,Achik,Izwan,Naim,Pian,Danial,walit and semua umat islam.
moga roh2 kalian tenang disana..
Aminnnnn

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.