Skip to main content

try to smile ;')


Asalammualaikum esya.
lame gak qid x post kann..
ermmm sbnrnye qid blerr bukak jee tmpt nak post ni skali "idea hilang"
tu lah sebab nye jarang update plak sjak akhir2 nii..
hihihihihi jarang lah sangat kannn..
~ari ni qid tak bukak kedai pown sbb ade emrgncy case lah at melaka...
awal2 pagi lagi dah grak gi melaka..heyy.
tadi qid bru tebace blog abang ajam..ermm hope abang ajam sabar lah banyak2..
kami semua tahu yang abang tgh sunyi skang ni...
take time lah untuk pulihkan balik perasaan abang tuu..
x mudah lah untuk kite lupakan die cpt2...
kite hidup die dah bertahun2 kannn....x mungkin lah dalam mase yg singkat ni kite boleh lupe kat dia..
pape pown qid harap sangat abang kuat untuk tempuh ni semua..ramai sangat orang yang sntiase support abang.walau apa pun jadi skli pown kami tetap ade at sisi abang,at belakang abang!
ingat tuu tauu...terus kan saje yg dh dirancang...buat sebaik mungkin abang.dan tunaikan permintaan abg wan yang nak lihat abg serius dlm bidang nyanyiann...okey!

semalam befday abang jep tau..hihihi Epy Befday GBU.hahahah kelakr dengar zahir ckp smlm at radio...adoiii aiiii....sorry lah sgt2 x pat naik sane smlm..pape pown
owg doakan abg makin sihat and dimurahkan rezeki okeyyy!!!
sorry gak coz xde pape nak bg abang..nnty kite jumpe owg bg abang penampauu okey!!
haahahahahaha xde lah...main2 jee..ti owg blanje lah abang makan.! :p
mcm mne semalam abang??best sclbrt?ermmm msti best annn..untunglahhhh
tp qid rse abng ttp kne tunggu kedtgan qid at sne..
qid akan bls dendam atas ape yg abg buat pd 31/5/11 dulu...qid akan balas dendamm tauuu...abg tunggu jee
nnti ape yg qid buat...x dpt abg mierul abg ajam qid tarikk nanti..abang tunggu tauuu.
heyy kejap2...abang ni umur makin lanjuttt bler nak kawin nii???
aduhh x sbr nii mau makan nasi minyak abang! asyik mkn nsik minyk at restrn jee...nk gak mkan nasik minyak at umah abang plak...opss!! lupe plak qid doakan gak supaya abg cpt2 kawin okeyy...hihihi
Aminnnnn. c(:

esya tahu tak ari selasa ari tuu kott qid bace2 surat kabar sekali keluar artcl ni


qid padang perkataan "penghormatan buat izwan"
qid terus bace ape yg penulis uh tulis smp abis!
ermmm dowg nak buat lagu tajuk "anugerah" utk ditujukan buat abg wan.
anugerah...hihihi dh mcm 'anugerah terindah' plakk..hihihi tp ni ANUGERAH sahaja!
yg hazami & farith nk wat lagu anugerah.yg Ajam nak teruskan gak wat lagu yg dowg berdua rancang dulu.
dah tu ajam nak kuar lgu bru ngan Altimet plakkk!!
ermmm memang qid nanti2 kan sangat benda2 ni semua keluar cpt2...
dulu time arwah achik meninggal dowg buat VCD 'KENANGAN ABADI ACHIK SPIN'
time abg wan meninggal plak mcm2 yg akan terjadi..
qid harap dan berdoa supaya semua yg mereka rancang utk abg wan akan berjalan dengan lancar & selancar-lancarnya....

Tipulahkan esya klu qid ckp yg skng ni qid hanya rindu pada abg wan sahaja..
tipu lah esya.....
sejujurnya qid rindu semua orng skng nii...
kamu,walit,angah,danial,pian,achik and semua lahhh esya!!!
memang qid rinduu sgt2 semua org skng ni...
termasuklah bdk2 skolah qid,cikgu2 skolah qid and cikgu2 tuisyen qid...
snang cite qid rindu nme seorang Murid tuuu...
hidup ni meng cm rodakan...dulu x suke sgt bergelar 'student' tp skng ni nk sgt bergelar student...hihihihi
pelik kan kehidupan ni..tp ape boleh buat..ni semua realiti hidup...semua org rase benda yg same....
mule2 benci,x suke...tp lme2 suke...then cinta...heyyyy...mcm2 lah kehidupan ni kann...
semalam malam ketiga qid lepak ngan member2 qid time qid jahanam dulu..memang syokkk sgt lah ngan dowg...semua ade...dh tige malam dah dowg turun naik seremban..memang kawan terbaik lah kowg..!!!
kowg sanggupkn tunggu aku abis kerja then bru jumpe..and kowg x kisah pownn blik tgh malam smate2 nak jumpe and berkumpl ngan aku!!
aku syg sgt ngan kowg semua beb!!!
walaupun kowg dah lgi bagus dri aku skng,tp kowg x lupe pown time2 kite lepak tiap2 malam dulu..
kowg x lupe pownnn tempat kite slalu lepak tuuu!!!
aku tabikk lah kat kowg....
selama tiga malam tuu memang best weiiii best sgt2....
tp sayangkannn..pian tak de ngan kite mlm tuuuu!!!
dan hari ni kite ramai2 konvo naik moto gi lawat kubur die...
ptg tadi segala batu ninsan,pokok2 semuanya menjadi saksi pertemuan kite seramai 12 owg dekat makam tu tadi...dan buat pertama kalinya kite kumpul 12 time tuu slps kite terpisah since form 4.kite tetap 12 owg tadi walaupun seorang lagi tuu ade didlm kubur mase tuuu...kite tetap 12 owg tauuu!!!!  aku yakin dan aku percaya yg pian melihat kite semua tadi...dan pasti pian gembira dengan kedtgn kite tadi...aku pasti tuu semua!!!!
aku harap kite akan berjumpe lagi...to zulhelmi --> 'kau jge diri at tempat owg tu,agama kau pown jage gakkk!! yg pasti jgn sesekali lupe mmber2 yg  lain"
utk pengetahuan esya lah kannn....zul skang ddk at switzerland dengan pk cik die...die jrng sgt blik malaysia..nnty ambik result bru die blikk...
yg lain2 uhh masih di malaysia but tidak dlm satu negri..masing2 berpecah.....
minggu lepas zul balik malaysia and dowg turun kL ramai2...dowg contct qid x dpt coz number bru..
and tetibe satu mlm uhh ari tuu qid gi mkn at dtaran terpndng dowg semua plakkk!!!
dowg kate tu ari ke dua dowg at stu...dowg tunggu qid...coz dowg x thu nk cri qid at mne...
memang terbaik lah kowg!!!! aku syg gler at kowg beb!
kowg arhh member aku pling jhanam skali...HAHAHAAHHAH
*opss! sory..hihihihihi

tadi lepas jee anta zul at airport terus blik smban..byk hal kne settle at sni...
lme x naik kL,abg ajam ade ajak jmpe...qid tgh cri mse lah ni abg utk jmpe kauu!!!
qid pown byk hal haa at umah ni..adoiiii  somak kpalo den haaa!! ;)
abg tunggu erkk ti qid contc abg okey!!!

*okey lah esya nnty qid smbung okeyy ;)
bye2

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi