Skip to main content

Tabik pade diri sendiri weii :')

::b4 kuar umah pgi tdi ::
Salam esya.

haa nak thu satu benda x??
Ari ni qid bantainyee pergi skolah STAD..
Dri kul 7 smp pkl 9 qid at c2...
Mule2 pgi uhh qid dah basuh2 motor..skali qid terpikir
“aku nak gi mne ni basuh2 motor”
Lme2 qid pkir...qid trus rse mcm nak gi STAD..HAHAHAHA
Ape lahh!!!
Ari ni ari jumaat so msti dowg at dewan bce yassin...
Qid pown pergi lah dlm pukul 7 lbih uhh..
Qid  pkai suar pendek jee tau pergi..memang serangan berani mati betul lahh
Pagi tadi uhhh...
Sampai2 jeee qid terus ikot jalan blkng dewan uhh biar xde owg dlm dewn uhh nmpk kee annn..
Qid smpai uh dh dkt2 pkul 7.30..
Time at  block form 6 uh qid terserempak ngan Amsyar jiran qid uhh..
Acha thun ni form 5..die mcm biase lah dtg lmbt and mnyorok blkng bangunan.
Dh lepak2 ngan die,die pown nak lri masuk kelaz die coz dh dkt kul7.45 dh dak2 dlm
Dwan pown dh nk masuk kelaz..
Qid dh mengelabah dh tdi..Haaa ni lah die padah cri penyakit kannn..
Qid pown tak thu nak gi mne tadi..last2 qid col roy tnye die at mne..
qid bg tau die qid at blkng block form 6..
Punye lah kuat die menjerit bler thu qid at c2..
Qid ckp gak at die yg qid pkai suar pendek…last2 die suh qid tunggu c2.
Die dtg and bwk qid naikk tempat die..
HAHAHAH giler arhhh..
Tah angin ape tah yg bwk qid gi skolah tuhh pagi tadi…ayooo..
Niat di hati ni pgi tadi nak gi jumpe ckgu zahrah..
skali time smpai dowg tgh bce yassin so kne lah ikot block blkng uhh..
dh tuh nak lintas gi blik guru cuakk plak coz
Pkai sluar pendekkk..tak pasal2 roy kena amik bwk gi tmpt die…
Smp jee blik die..haaa ambik kauu cikgu2 ni sume terperanjat….
Adoiii malu glerr pgi tadii…
Mcm2 arhh roy tnye asal blh sesat at situ pgi tdi..ayoo..
Yg penting pgi tadi qid hepy sgt coz dpt lepak at pondok bwh jap..
And burak2 gosip2 ngan cikgu zahrah…cikgu amrizah,roy and mama rock…
And stu lagi dpt gi tmpt slalu qid termenung dulu…best sgt2…
Ni blum sthun lgi abis skolah dh mcm2 rse...dh lme2 nnti lgi lahh ni ann..;’(

~~Mcm tetamu terhormat plak qid pgi tdi..HIHIHIHI..
mule2 qid ikot cikgu hashimah gi bilik guru coz nk jmpe cikgu zahrah skali..
dah tu cikgu zahrah bwk gi qid ict..
Dh lepak2 at ict roy plk dtg bwk gi tmpt lepak kiteowg…
and lastt skali roy anta qid smpai dpn pintu skolah coz qid dh nk blik kul 9 tuhh…
Perhh memang qid sndri x cye yg qid blh gi skolh sowg2 tdi..awal nyee nak tgk2 jee..
skali msuk bilik kaunseling lahh…msuk ict lahhh…
Lepak at kantin lahhh..
Acik kantin uhh qid x prasan plk tadi owg lame ke owg bru…
Erm..qid tak de plak nmpak sir subra tadi time gi blik guru..ustaz nmpk lahh..
Mybe sir ade class kott..
Cikgu hzlina ade,ckgu mariam pown qid x nmpk..
And pling qid bersyukur coz qid x Nampak ustazah bad..
Kalau lah qid nmpk die tdi..haaa
Mampos lah qid nmpk nyee…
abis kena tibia ngan die dgn suar pendek qid lgi tadi…haaa..

#pape pown best sgt tadi..walau pown dlm sejam lebih jee 
jmpe ngan roy,ckgu hashimah,cikgu zahrah,ckgu amrizah and mama rock ..
tapi itu pown rsenye dh cukup bermakna kott…
lgi2 bler lepak ngan roy jap at tmpt yg kiteowg salu lepak thun lepass..
Ermmm best sgt hari ni.. ;))
Pape pown qid tabikk at diri qid sendiri sebab qid berani pergi skolah sowg2 tadi..
Slalu nye qid ajak wani..tp kli ni TAK!!..
Sbnrnye kann qid sndri x thu ape yg mnyebbkan qid blh gi skolah tuh tadi..
aigoooo~~~ mungkin ade something yg qid tak thu kannn..
Haaaa biarkan saje lahh..janji qid hepy ari nii ;))

cume dekat2 nk mlm ni mood sdikt berubah dgn sikap Ira..aduhh sakit betul hati.
die tuhh tak abis2 lahhh...mcm2 benda die nak ckp an!
ape hal plakkk....pape pown lantakk kau LAH.

*okey lah esya..nnti qid smbung okeyy

lupe plakkk -->
"kmu kena bljr dari pengalaman seblum ni untuk mematangkan lagi diri dan pemikiran kamu,Azura"

kata-2 cikgu hashimah tadi yg qid teringat2 dri tadi ;')
HIHIHIHIHI ..malu-2

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

Morning!

Ni gambaq ngan #KukuBesi yang qid promise nak masukkan tuh :D Assalmmualaikum esya! heyyy morningg!! haa felikk tk kenapa qid masukk pepagi bute nihh?? Hahahah actully qid tk tidoq pownn malam tadiii... entah laaa..mcm2 dugaan plakk dtg malam tadii..hanya mampu bersabarr and harungi jee semuanye.. Siyezlyy qid tk thu kenapa sem nii qid jadi seorang yang pemarah..SEMULA! Ya Allah....Pantang org buat silap,pantang org kuang ajaq,pantang org buat qid menunggu memang hanginnn laa qid satuu badannn..Tak kisah lahh sape org tuhhh..Akak abg or member sndriii!! yang qid thu marah marah marahhhh..! Aghhhh!!! kenapa qid yg dulu dtg balikk dlm diri nihhh?? qid tak nak jadi pemarahh..qid tak nak jadi hanginnnn macm dluu!!! qid tak nak! how lahhh esya??? yang qid ingt dluuu qid start jadi tak pemarahhh lepas abg iwan nasihat kann qid sumeee... but now?? whoo?? Ajam?? memang takk lahhh! NEVERR!! tgk muke die pown skng nii QID MENYAMPAH! Enth lahh esyaa..Ape yg buat qid jadi mcm n