Skip to main content

Selamat Jalan Abangku.


Asalammualaikum.
Hari ni 21 januari 2012. tarikh perkebumian abg wan.Semalam 20hb abang wan telah menghembuskan nafasnya yang terakhir.mesti ramai yang terkejut kann??
tak tahu mcm mane nak story hal smlm.memang qid down giler lah!lagi2 tgk abg ajam yg mcm tension tu kann.
lgi lahhh..sepanjang mase at sane qid duduk jauh dri owg ramai.qid x sanggup nak tgk mereka2 tu menangis.
qid x sanggup nak tgk mereka tu sebut2 name abg wan..qid tak kuat nak trima tu semua.
abg wan terlalu baik bg kami,die terlalu lembut terlalu pemurah and peramah..die memang seowg insan yg
sangat2 baik dengan semua owg..tapi ape blh buat kann..Allah lebih sayangkan die dari kami semua..
Abang wan meninggal sebab jangkitan kuman dalam darah..qid tk thu yg abg wan masuk hospital ari khamis.
yg qid thu abg wan demam jee...ari tu pown at Twitter tgk die mcm ok..tapi....entah lah mungkin die sembunyikan sesuatukannn spae yg tahu..??.

Semalam,
mcm2 hal semalam sepanjang abg wan ade at bilik mayat tuu..time tunggu dri luar bilik mayat tu qid try bukak Twitter via phone..qid tgk abg akim mcm terkejut sgt2..die seboleh2nye cube menafikan yang abg wan dh meninggal.sampai abg akim tweet ni



kimAhmad Akim 
Dem lah korang tipukan. Jangan bodoh korang. Jangan tipu aku ah siak. Koajo ah.


haa smpai mcm tu skali abg akim punye terkejut..mati2 die x percaye semalam.
dah tu abg mierul tweet lah blik ckp yg abg mierul akan DM die hospital mane.then die reply ni



kimAhmad Akim 
Wei mana ada siak. Iwan ade lagi. Aku baru cakap dengan man dia kata iwan ok tadi. Korang menipu ah.


see abg akim masih x percaya..nangis qid bace tweet2 abg akim semalam.die btl2 x caye..smp owg dh ckp
yang betul2 abg wan meninggal,die msih x percye...hermm susahkan abg akim nak trima ni semua.
abg wan terlalu baik untuk die pergi dulu..tapi ape blh buat...mase die dh tibe.
last skali ade satu sis ni tweet at abg akim ckp "Akim tarik nafas dalam-dalam then selawat"
dah tu bru abg akim mcm cool..die bru dpt trima kot kehilangan abg wan..
~Afiq Hakim.sape tak kenal perangai panas baran die kann...
mungkin semalam perasaan die x menentu smp die blh tweet at abg ajam mcm ni :



kimAhmad Akim 
@KhairilAzam kau dah kenapa? Hah!!! Kau abang kau kat hospital macam tu tak reti tepon adik beradik kau ni ke? Hah!!!


hermm abg ajam kena plakk..abg akim..abg akim..
hope abg akim dapat trima ni semua..kite semua kena bg semangat for abg ajam.die perlukan kite semua
untuk teruskan hari2 die without abg die.Izwan Pilus....

~kite semua sayang abg wan..die baik kann..setiap tutur kata die lembut jee...
kite buat ape pown at die..die senyum jee..
hihihi mcm lgu die 'Kembali Senyum'..abg wan memang terbaikk..
at sape lah qid nak story2 pasal cmre lagi kann..hermmm...mesti boring masuk twitter pasni..
x pat tgk abg wan berceloteh lagi...x pat tgk abg wan kacau dowg2 semua..
yg paling penting boring sbb b4 ni qid selalu ngan die jee bler in  Twitter..

last abg wan tweet time befday abg akim.18hb.die tweet.


Izwan Pilus 
 Izwan Pilus 
xLena tido mlm td sbb perut bloated dek minum protiEn.. Huh!! So I need my sleep now!!!


die ckp die x lena tido malam tuu..and sekarang kau akan tidur dengan selena-lenanya abg wan..
moga indah mimpi-mimpi abg kat sane..kami disini mendoakan abg..kami sayangkan abg wan.sekarang xde lah lagi qid dengar owg mengutuk abg ckp abg gay lah..ckp abg pondan lah..sbb skng msti dowg menyesal dengan kata2 dowg coz dowg x smpt minta maaf pade abg....dan satu lagi x de lah abg ajam nak try sedaya upaya lagi die untuk sound mamat2 or minah2 yg kutok abg at twitter tuu...senyap lah mulut dowg sekarang.
abang wan..qid thu abg seorang yg sangat bertanggung jawab pade keluarge abg.insya-allah abg ajam
mampu menjaga keluarge yg abang tinggalkan tuu mcm mne abg menjaga mereka....


Sir Khairil Azam 
 Sir Khairil Azam 
Wassalam, dan saye tak bersedia kehilangan 


qid harap abg ajam dapat terima semua ni dengan hati yg terbuka.redha dgn pemergiaan abg wan..
sama2 kita doakan arwah abg wan di tempatkan dikalangan owg2 yg beriman.



Khairil Izwan Bin Pilus.
tiada lagi cerita tentang kamu di sini lagi.
moga roh mu tenang disisi-Nya.moga abg di tempat kan dikalangan owg2 yang beriman dan soleh.
serta jauh dri api neraka.
AMIN..








Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.