Skip to main content

Moga Hari-Hari Kalian Bahagia


salam esya.
hermm smlm qid masuk cni tp x sebut pown nme kmo kann..
hihihihihi tu special for abg akim.
lame qid x tulis blog kann..mane x nyee seminggu lebih lappy format.
mcm owg gilr lahh qid x on9..
nk pkai phone,qid dh x pkai line lg..skng pkai prepaid jee..
bler dh pkai prepaid uhh fhm2 jee lah kdng2 uh mlz nak gi topp..
so tk pat lah on9..
semalam bru lappy siap.
elok jee time befday dua makhluk Allah tuu...
dapat lah wat posting special tok dowg..wahhh!!! special ke??hihihi.
ape lahh..dengar ctew abg akim x de clbt pape ngan dak2 ni die just ngan fun je kott..
KOT lahh..qid x thu sgt lah coz mlz nk contc abg mierul tnye..
nk contc abg ajam haa jgn mimpi lahh..

skng ni qid tak thu mcm mne keadaan qid ngan abg ajam.
qid x contc die..die pown x contc qid..mybe bz ngan kerja kot..
ari tuu qid gi lah umah die coz rse rindu sgt2 ngan die...
slalu weekend die akan blik melaka.
qid pown ape lagi blik lah sne tnpe bg tau sesape.
skali sampai2 ibu kte abg ajam tak blik minggu tu coz ade mjlis at JB..
alahh pasal astro lah uh..dengan terpakse nyee qid terus gi kebun ayah lepak2 at s2..
perhh sakit ati seyhhh...time lepak2 uh adik abg ajam dtg at qid tnye "kau ni pahal dtg x bg tau.then duduk sni menung,urgent sgt ke kau nk jumpe abg?"
hermm ikot kan memang urgent kot time tu..dgn prob ngan yana lagi ngan along lgi...mcm2 arhh..
yg qid pkir cume abg ajam..xde owg lain..tp nk jmpe die,die xde plak..
hermmmm entah lahh!!!tak de rezki kot nk jumpe die.. ;'(
~bukan ngan abg ajam jee x bertegur skng ni..ngan mr.Roy tu pownn qid x bertegur..
mule die cm ni..qid x thu apesal qid mlz sgt nk blas msg2 die bg..
ade sminggu tu die bg msg satu qid x reply.die col qid rejct..byk kali qid buat mcm tu..
qid pown x thu knp qid buat mcm tu..qid pown pelikk!!!ati qid mcm mlz sgt nk ckp ngan die,
qid tak thu ape yg qid mrh sgt kat die..rse nye xde pape pown jadi..
tp perasaan qid x nak plak berhubung ngan die..
ni lah sbnrnye yg qid tkut..tkut benda ni semua akan jdi..
tu sbb dulu qid sdnye upaya cube untuk tidak rapat ngan roy..sbb qid tkut perasaan mcm ni..
tp qid kekal rpat ngan die smp qid mati rupenye,,sbb darah die mgalir dlm bdn qid..
klu lah qid x skit dulu mungkin qid x kenal die..and mungkin jugak die x kan dermakan drh die
untuk qid..then qid x de lah rapat sangat ngan die and rse ni semua..
roy roy roy..hermm entah lahh..dlm diri ni qid syg kmu mcm fmily.tp kdng2 qid qid mrh pd diri sndri
sbb qid mengenali kmu dgn lebih rapat..qid sendiri x fhm royy..Sorry ;'(


#kat sini qid nak ucapkan takziah pade keluarge Abang Raja yng baru sahaja kehilangan Bapanye.
takziah buat abang raja sekeluarge..
mesti tertanya2 kann..abg raja mane??
Abang Raja Shamri.ingt takk??
dulu qid pernah cerita pasal abg rje ni dekat blog ni..abg raja lah satu2 nye penceramah yg qid tabikkk!!
sekrng die tgh berduka kerana bpa nye tlh pulang ke rahmatullah...

Al-Fatihah buat Arwah AYAH Abang Raja Shamri

Okey lah esya,,nnti qid smbung okey!
haa knp title 'Moga Hari-Hari Kalian Bahagia' ?
sbb nme2 yg ade at posting kali ni ade lah nme2 insan yg sejak akhir2 ni jarang qid jumpe.
jadi qid berharap agar hari2 mereka akan sntiase bhagia. ;))

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini
Kadang Nyata Mata aku kabur Walhal Hanya pesanan mu ku akur Namun terjebak kehendak sementara. Macam pengecara tapi acara tak kena gaya Mungkin tidak mengenali,aku berkelahi Mungkin sering diadili, takut mendampingi