Skip to main content

HAHAHA~~apa sudah jadi Awal2 2012 Ni?

Salam.

Ellysya Balqis,awal tahun baru ni membuatkan qid tersenyum menempuh dugaan Allah..;))
Ape cerita qid??
Hermm Esya tahukan qid baru saja dapat camre DSLR SONY A550.?
dan sekarang qid terpaksa tukar camre tu kepada DSLT SONY A33..Tapi kenapa??
ni semua gara-gara ada sorang kawan qid ni gobek-gobek camre qid semalam lepas celebrt new year
sampailah camre tuh HANGGG!!!!
serius qid diamm je semalam biler camre tu jadi macam tuu..
time tu juga qid col roy qid cite pasal camre tuu...nak tahu roy ckp ape??
kalu x nak tahu pown qid ckp gakk haa..
roy ckp "Awak balik seremban sekarang juga! esok pagi2 kite gi hanta at kedai tu balik.ada waranty..tu lah awak PAYAH! suke sgt bagi barang pada org.cube jaga betul2 barang2 awak semuanya."
ermm amik kauu..kena seketul ngan roy..memang die marah abis arhh time qid col die uhh...
pukul 3 pagi qid gerak balik seremban semalam...
dah singgah macam2 tempat time otw balik uh,tepat pukul 9 qid sampai seremban terus jumpe roy..
tapi time uh roy sebok buat kerja sekolah die...
dalam pukul 2 cam uh gerak gi KL.nak gi kedai beli camre hari tuu...
roy dah bincang2 ngan owg tuu..owg tuu tgk camre tu pownn die kate ade prob...die kate kali nak repair mybe lame sikit coz dowg byk nak kena urus..
sekali roy mintak tukar...
orang tu pown ckp "sorry boss stok camre A550 dah tak ade bos.brng boleh tukar dengan cmre A33.harga same maa.."
roy dh bengang dah..takkan stok abis kottt...ermm
roy mntk return Nikon yg harge dlm 5000..die tapau lagi duit..
owg tuu kate plak klu nak ambik nikon lain punye kire..brng sony tu x blh tolak..
die kate klu nak tukar kena same jenama...sony kena tukar sony sajee..
puas lahh roy berceramok ngan toke tuu tadi..
last2 dengan TERPAKSA roy kena ambik  camre A33 tuu...
Tapi b4 ambik tuu roy dh contct mmber2 die tnye pasal cmre uhhh...lepas contct mmber2 die yg die
setuju ambik cmre tuhhh....
~~time dlm keta x usah ckp lahh..memang roy berangin gile ngan qid...
plus plak die bengang kedai uhhh xde lgi stok cm uhh..
mane tak berangin ngan die..
hermmm qid diam jee time kena mrh uhh..hihihihihihihi ape mau ckp??
benda dh jadi...Sorry lah roy...

Camre A550 tuhh..tak sempat pown nak ambik gmbr cmre tuu...pkai cmre tuu betul2 untuk clbrt new year..
lepas uhh terus anta kedai tukar..ayoo kelakar....

::haa ni lah die A550..::
tak sempat qid nak ambik gambr die ari tuhh..so,search at google je lah nii ;))


Tapi camre A33 ni die kecik sikit dari A550 ni..
tapi Teknologi die stndng dgn A850 dan A900..ermm tuh die..
qid bru jee try tdi..stkt ni semua okey..xde pape lagi kburukn die..
haa cume satu!!!
A33 ni die bukan SONY DSLR tapi die SONY DSLT...
roy bagi tahu tadii...
Ape tu DSLT??
Haa maksud die Digital Singel Lens Translucent.
tuhh die..DSLT ni die sesuai utk spot photogphy...
hermmm walaupown die kecik tapi harge die same ngan A380 and A390 yg besar tuhhh..
hope qid boleh kawwtim ngan DSLT nii..

:haa tuh diee:

dalam x sangke2 ni plak yg jadi milik qid..ni plak yg akan temankan qid hari2 lepas nii..
Makin parah lahhh..nak nikon dapat sony..
nak DSLR dapat DSLT ;))
but senyum saje lahhh... ;))
*******

**Esya..qid tak tahu kenapa sejak dri member qid uat hal smlm,sampailah pagi tadi qid kena 
bebel ngan roy..kena marah ngan roy pown qid masih blh senyum lagi..
slalu nyee esya fhm2 jee lah kann..kalu sesuatu yg x btl jadi jee qid mule lah berangin kannn..
kdng2 uhh klu kne marh ngan roy qid msty akan melawan ckp diee..
tapi hari ni TAKK!!!
qidd diam..and qid ckp at diri qid sendiri "benda dh jadi..nak wat mcm mne..kejap lagi okey lah walit tuu"
qid langsung x melawan...qid tak mrh bilerr roy bebel2 tadii...
hermm kenapa erkk..qid senyum jee...
mungkin doa qid malam semalam untuk sentiase sabr and tersnyum menghadapi mslh yg dtg,dah termakburr kott.....Alhamdulillah lah kalau betul mcm tuu ;))

Pape pown hari pertme 2012 ni memang terbaikk...Camre yg qid pkai utk smbut tahun 2012 ni kena hantar blik and qid trima cmre yg bru..hermmm memang pelikk!! <3 

~~okey lah esya dh lewat nii..qid out dlu..

Asalammualaikumm..


Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.