Skip to main content

Nikon ohh Nikon ;'(

salam rindu esya..
ermm lame qid x update at blog kann..
mcm2 hal lah esya,busy sangat2...
sory erkk..rindu thu?
rindu sangat..tu yg awal nye SALAM RINDU ;)

esya...qid ade satu cite ni..
cite yg kalu qid ingat qid akan sakit hati...
tapi qid kena ingat cite uh sebab qid nak cite pade esya..
qid nak esya thu bende ni ;(
esya dri mase qid form 3 lagi qid idam-idamkan camre DSLR yang jenama NIKON kann??
esya pown thu benda ni kannn???
esya pown thu yg qid dri dulu memang gilerkan barang2 nikon kann....
cume time uhh semua owg x cye qid utk pegang barang2 tuh semua kann..
and sekarang mcm yg dah akak,ayah semua janji dowg akan beri RM3000 pade qid untuk beli cmre DSLR yg
dah lme qid idam2kan tuhh...lepas SPM..sekarang qid tuntut..
tapi..
ade je yang tak kena....
ayah suruh akak mintak tlg roy belikan cmre tuh..
ayah x mau akak bg duit at qid and qid gi cri sendri...ayah tak mahu...
disebabkan ini semua ape yg qid anggankan MUSNAH..
ape dah jadi??
ermmm dh name pown roy yg cri kan cmre tuh kannn???
so die akan beli berdasarkan pengalaman2 die sebelum ni....
NIKON yang qid nak SONY yang die beli...
aduhhhaiii...
SONY DSLR...
name camre yg langsung x ada dalam pemikiran qid...
camre tuhh lah yg akan menemani hari2 qid lepas ni..
heyyy qid harapakan NIKON...bukan sony lahhhh....
time beli tuhh roy ckp "nikon ni banyak halnyee,sampai kat tangan kamu nnti lagi banyak hal nye plakk"
ape nye banyak hall...sme jeh ngan cmre2 SLR yg lain...aduhhhhh...
bg qid xde nikon,canon pown jadi lah...ni xde...sony yg die beli...
aduhhhh seriuss x suke sony lah weiiii...

sekarang ni cmre uh ade pade roy..dh tige ari dahh..qid tak thu kenapa qid x bermint nak pergi umah roy utk
ambik cmre tuhh..biar lah roy gobek2 camre tuh dulu..kalu roy nak guna pown qid x kisah kott...
esya thu x...qid ingtkan klu cmre yg qid dapat tuh nikon,qid nak beli lens yg besar sikit..nak beli flash at pavi kedai yg selalu qid lepak tuhh....coz mamat cine uh comfem blh bg murh sikit harge brng2 uh at qid...
die ade ckp dulu....
qid ingt gak nak ambik tripod stand abg syam yg die beli bulan 6 ari tuhhh...
abg syam kan dh beli tripod stand yg bru awal bulan ari tuhh..so ingt nak kecek at die yg die punye uhh...
coz klu nikon memng ngam arhh ngan abg syam punye uhhh...
aduhhhh...sekali yg dapat sony slr plakk... ;(

qid cite kat abg ajam and abg wan semalm pasal ni..
qid bru jumpe dowg semlm...dowg punye lah jahat esya thu...
dowg bantai nyee gelak ann qid...
tapi yg syok abg wan lahh...die terngkan kat qid kebaikan sony DSLR ni berbanding nikon yg qid nak tuhh.
satu persatu die terangkannn dripade abg ajam bengong tuhhh die gelakkan qid...
eeee..sengal lah kau AZAM SENGETTTT...
pape pown qid ingt lagi kata2 abg wan..
nak thu die ckp ape ? ni die ckp
"sekurang2 nye kau dah ade DSLR.sony ke ape ke janji DSLR.tu yg kau nak dh bertahun2 kann.so kau trime jee cmre tuh..ko kena ingt tak semua owg dapat..ade owg tuhh kena kumpul duit sendiri utk beli..kau kire beruntung..kau pakai dulu cmre sony tuhh....nanti kau dh kerja.kau dh kumpul duit kau sendri kau beli
NIKON yg kau idam2kan sangat tuhhh..kau beli saje ape yg kau nak...sekarang kau gune dulu sony tuhh..bersyukur sbb kau ade cmre SLR tuhhh "
tuhhh yg abg wan cakap....
ermmm kate2 tuh lahh yg telah bukak sedikit ati ni nk gi tgk cmre at roy uhh..
hermmmmm

*okey lah esya..nanti qid sambung lagi okey.
skng ati ni panaz pown ade..sakit ati pown ade...mcm2 lahhh..
hihihihi ok nnty smbung lgi..salam.

Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.