Skip to main content

coret2 2011 lah! ;)

Salam esya.
Qid minta maaf sangat2 sebab sejak akhir2 ni qid jarang tulis at blog ni..
Ape esya qid bz sgt skng ni...dengan nak jaga kedai along lah..dh tuh abg syam minta tgk ann kedai die lahh..
tuhhh yg qid buat photostart uhh...lagi nak kena jaga.nak wat rwatan lagi..dengan nak wat kad kawin along lah.macam2 lah...
si maria ni ade at seremban ari tuhh so kena bwk die gi sana lah gi sini lah...
memang bz giler2..on9 fb pownn pakai i-pad angah..qid mlz nak tulis blog pkai i-pad ni lecehh..
tuh yang lame tak tulis blog..

esya esok dah 1 januari 2012..
tahun 2012..org kata kiamat tahun tuh...qid takut lah esya..takut sangat bila pikir pasal kiamat tuhh..
serius qid takut..walaupown qid tahu if qid mati nanti qid ade peluang utk jmp kamu..
tapi qid takut sngt tauu untuk berhadapan dengan mati..
esya..doakan kami yg kat muka bumi ni..okey?..
doakan supaya keadaan kami disini sentiasa selamat!okey??
Tahun 2011 bakal berakhir..
banyak sangat kenangan suka dan duka tahun 2011 ni..
tahun ni jugak tahun terakhir qid bergelar seorang pelajar di SMK TUNKU AMPUAN DURAH.
tahun ni lah qid hilang walit..thun ni lah qid hilang sahabat..
qid menangis mcm nak mampos time dowg meninggal...
tapi tangisan qid sedikit terubat apabila Allah kirimkan seorang insan yang membuat qid tersenyum semula.
sampai sekang die lah insan yg sentise dengn qid time qid sush..*thankz roy..
haa!thun ni jugak lah qid diduga untuk berhadapan dengan mcm2 jenis kawan..
macam esya...thun ni memang byk dugaan..and byk jugak yg manis nyee...
KAWAN..
ya allah susah nak ckp..mcm2 kerenah qid jumpe..mcm2 jenis perangai gak qid jumpe.
tp semua tuh dh berlalu..
thun 2011 ni jugak qid diberi dugaan untuk berhdpn dengan sorg kwn yg merana akibat hilang org tersyg..
qid yg diharapkan utk mengstabilkan keadaan mmber qid tuhh..hermmm nak mcm sngkann??
tp..Allah saje thun sushnye nak bantu mmber qid tuh..
thun 2011 ni jugak qid telah lukakan hati seorng abg yg kcwa dgn sikp qid...
hanya kerana sikp panaz baran qid ni 2 minggu abg qid x berckp ngan qid.sorry abg ajam ;).hermmm....
thun 2011 ni jugak qid jumpe sowg cikgu yg sgt memahami,encik Izhar..guru yg penuh dengan nasihat..
sgla pengalaman die,die jadikan utk menasihati anak2 murid die..
sebulan qid lari dri kelaz die sbb terluka dengan kata2 die..tp tu semua sbnrnye care die untuk menaikkan smgt anak2 murid die...slps sblan..hubngan qid dgn die smkin akrab...
die lah yg mndengar mslh qid biler rse qid down sgt2...*thankz ckgu izhar sbb jd guru yg Terbaikkk!!!
hujng2 thun 2011..memori tercipta dgn member2 yg dh dkt 5 thun qid kenal tuu..
buat pertma kalinye kami semua ambik gmbr rmai...semua skali ade dlm stu gmbr uhh!!!..
memang terbaikkklah...
thun terakhir skolah ni jugak qid buat prngai dgn hampir 6 bulan qid x masuk kelaz sowg cikgu ni..
dri awal hun smp lah lepas trial SPM..qid tak pernh msuk klz cikgu tuhhh..hihihihi jht kann...
cite pasal skolah..ya allah byk btul bnde jadi time 2011 ni...
pling byk memori at skolah ni ade lah memori dgn roy...tiap2 pgi qid akan pergi jumpe die...salam die...
time blik...qid akan jmpe die gakk utk ambik phone qid yg qid smpan kat die...
time qid ade mslh..bangunan sblh surau tu lah yg menjadi tmpat qid luahkan perasaan pade roy...kat tmpt tuh lahh qid menangis...kat tmpt tuh lah qid ketawa,dan kat situ jugak lahh mnjadi tmpt terakhir qid jumpe die kat skolah tuhhh..
Ya allah rindu nyee qid dengan tempat tuhhh....
thun ni juga qid mule kenal sape kawan yg btl2 blh dijadikan kawn pade qid..qid bru thu sape die.. ;)
haa stu lagii..thun ni jugak qid dpt cmre DSLR..hermm tuh yg menarik tuhh!!hihihihi....
~Qid sbnrnye kan esya..rindu sgt time2 bce yassin rmai2..qid sbnrnye dh lme x bce yassin ngan roy..
dh lme x dgr sore die mengaji..rindu sgt2 time tuhhh..
haaa sblm terlupe..thn ni jugak qid dpt mndegr dua owg cikgu yg mndoakan diri qid...ermmm terharu sgt..
sbb die sggup doakan qid ni..
thun 2011 ni jugak membuat qid kcwa..sbb ape??sbb qid kne berhadpn ngan pk cu..itu yg x best uhhh...
thun  ni semua aktvti skolah qid pergi..kcuali yg bulan kcergasan..
hari sukan,hari stu malaysia,merentas desa semua qid pergi..dulu xde pownn qid pergi benda2 ni semua..
hihihihihihihi...

*kalu cerita kenangan 2011 memang payah..memang byk sgt2..qid takkn lupe semua kenangan pahit manis 2011..
swett 17...ermmm swet ke??hihihi phit pown ade..hihihi

#okey lah esya nnty qid smbung lgi okey..salam


Comments

Popular posts from this blog

Cerpen:Pengorbanan Seorang Guru

*mengisi ruang sunyi aku Setelah dimarah dan dipukul oleh abang,Aqid terus pergi ke bandar Seremban untuk berjumpa dengan kawan-kawannya.Ini kali pertama abang memukul dia.Dia merasakan dirinya tercabar setelah dipukul oleh abang.Aqid Amsyar adalah seorang pelajar perempuan yang menuntut di sebuah sekolah di Seremban.Aqid atau nama sebenarnya Siti Zuraidah telah mengubah identiti dirinya sejak berumur 12 tahun.Aqid merupakan anak bongsu dari 2 adik-beradik.Nama Siti Zuraidah Zainal telah ditukar sendiri menjadi Aqid Amsyar Zainal.Nama,diri dan percakapannya juga ditukar seperti seorang lelaki. "Zuraidah telah merokok didalam tandas sekolah pada waktu rehat tadi!!" kata-kata Cikgu Bob iaitu GPK HEM sekolah masih terngiang-ngiang di telinga abang.Kata-kata itu juga yang menyebabkan dia memukul adiknya sendiri menggunakan getah paip.Hal itu telah menyebabkan Aqid tidak pulang ke rumah sehingga larut malam.Jauh disudut hati abang,dia kesian melihat tangan dan kaki Aqid berb

BUNTU

 Pertemuan yang tak siapa menduga. Kau datang ketika aku buntu dengan dunia Kau datang waktu aku hilang segala-galanya. Kau isi semua dalam hati aku, 2 tahun kau ada dengan segala rasa Sampai satu ketika, Allah uji kau dengan dunia yang baru. Aku ada mendamping memberi semangat baru. Aku angkat, aku papah segala rasa dan semangat yang kau biar jatuh dan tak pernah ambil tahu. Hari demi hari, minggu demi minggu, bulan demi bulan. Tiba satu masa aku melapor diri. Allah beri aku rasa selesa. Allah beri aku rasa bahagia. Allah pinjamkan segala-galanya. Aku tidak terus mendongak, Malah aku patah kembali mencari kau yang masih mencongak. Aku bawa kau bersama berdiri,  Aku pimpin kau naik sekali. Sampai masa, masing-masing sibuk dengan urusan sendiri. Tiba hari itu, Allah ambil kembali orang penting aku. Aku cari kau, hilang. Aku menangis, aku cari kau, hilang. Aku mengeluh, aku tetap cari kau, hilang. Aku buntu. Kemana? Tiba ketika, Aku bertanya. Malang. Kau pura-pura tiada apa. Hingga kini

LEKA

Manusia takkan pernah puas Biar apa keinginan, walau besar mana dah digapai. Tetap, Tidak puas. Kau lupa matlamat hidup sebenarnya. Bukan untuk kaya, bukan untuk bergaya. Tapi untuk hidup yang selamanya.